RAT NA TRAČNICAMA

Panika u ruskoj vojsci, iz Bjelorusije su stigli željeznički partizani: ‘U stanju smo oslabiti neprijatelja‘

Među nama ima i anarhista i nacionalista. Svatko ima svoju priču. Mi smo antisistemska organizacija, rekao je jedan od partizana

Ilustracija

 Yasuyoshi Chiba/Afp

Nakon Bjelorusije, i u Rusiji su se pojavili tzv. željeznički partizani, navodi neovisni ruski medij Meduza. Osim toga, pozivajući se na napise u medijima poput Insidera te objavljujući snimke i fotografije koje su se pojavile na društvenim mrežama i kanalima poput Telegrama, Meduza tvrdi da su od početka ruske invazije izvršena najmanje 23 napada na urede za registraciju i novačenje u raznim dijelovima Rusije. Od ta 23 napada, 20 su bili paleži, uglavnom Molotovljevim koktelima. Neke od napada, piše dalje Meduza, snimili su sami počinitelji, a prošle godine, napominje taj portal, takvih slučajeva nije bilo.

Privedeno je nekoliko navodnih piromana, tvrdi Meduza. Među njima je bio i Ilja Farber, osumnjičen za paljenje dviju zgrada vojnog ureda za registraciju i novačenje u Udmurtiji. "Želio sam znati jesam li sposoban to učiniti", rekao je Farber operativcima. Nakon početka rata s Ukrajinom u Rusiji su učestale i nesreće na željeznici, piše Meduza. Insider je izračunao da su, prema medijskim izvješćima, 63 teretna vlaka iskočila iz tračnica u raznim regijama od ožujka do lipnja. To je gotovo jedan i pol puta više nego u istom razdoblju prošle godine.

Nesreće su se događale uglavnom na zapadu i jugozapadu Ruske Federacije, ponekad u blizini vojnih jedinica. Jedan takav slučaj bilo je oštećenje željezničkog mosta u pograničnom području regije Belgorod u travnju. U lipnju je časopis specijaliziran za promet RZD-Partner napisao da je više od 55 posto nesreća teretnih vlakova u posljednja četiri mjeseca bilo povezano sa stanjem željezničkih tračnica. Istodobno je ruska obavještajna služba FSB barem jednom potvrdila pritvaranje navodnih planera sabotaže "objekta prometne infrastrukture" u Belgorodskoj oblasti.

U svibnju je kanal Caution, Newsa na Telegramu, ne navodeći izvore, napisao da FSB traži pripadnike "militantne organizacije anarho-komunista", koji su putem Telegrama raspravljali o sabotaži na željeznici u moskovskoj regiji. Policijski službenici izašli su na teren i utvrdili da je netko djelomično otvorio tračnice na području koje vodi do 12. glavne uprave Ministarstva obrane, nadležne za nuklearno oružje.

Insider je otkrio da su nakon početka rata ljudi koji su se nazivali članovima Borbene organizacije anarho-komunista (BOAC) počeli na Telegramu objavljivati upute o organiziranju željezničkih sabotaža i govoriti o svojim uspješnim operacijama. Preuzeli su odgovornost ne samo za sabotaže s vlakovima, nego i za palež vojnih ureda, mobilnih tornjeva i automobila provladinih aktivista, piše Meduza.

The Insider piše i da je BOAC postao "najaktivnija subverzivna snaga" u Rusiji od početka rata. Članovi BOAC-a, koje je kontaktirao dopisnik publikacije, rekli su da organizacija postoji nekoliko godina, ali se javno izjasnila tek nakon početka rata, navodi u svojem članku Meduza. "Ideja o sabotaži na željeznici javila se nakon što se to počelo događati na bjeloruskim željeznicama", rekli su sugovornici Insidera.

"Željeznička sabotaža je relativno jednostavan i vrlo učinkovit način da se nanese šteta neprijateljskoj vojsci. Štoviše, ona je s minimalnim rizikom za civile ako se izvede ispravno. Sve to može ozbiljno oslabiti rusku vojsku i utjecati na to koliko brzo će rat završiti", rekao je BOAC.

Član organizacije po imenu Ivan ispričao je da je anarhistički partizanski pokret u Rusiji decentraliziran. Prema njegovim riječima, od travnja je u cijeloj zemlji djelovalo između 20 i 40 ćelija. Sudionicima tog "tračničkog rata" nije potrebna posebna obuka - ima dovoljno priručnika BOAC-a, tvrde u organizaciji koja od početka rata prikuplja donacije na internetu te privlači nove članove.

U sabotaže su uključeni ljudi koji se priklanjaju različitim ideologijama, izjavio je za Insider predstavnik ćelije koja je preuzela odgovornost za paljenje automobila aktivista iz Nižnjeg Novgoroda koji je prikupljao donacije za rusku vojsku, piše Meduza. "Među nama ima i anarhista i nacionalista. Svatko ima svoju priču. Mi smo antisistemska organizacija", objasnio je.

Novinari Meduze razgovarali su krajem lipnja sa sugovornicima u Bjelorusiji o tome kako se u toj zemlji, koja ide putem potpune unije s Ruskom Federacijom, nastavlja "željeznički rat". Partizani su isprva oštećivali tračnice kako bi spriječili Rusiju da prebacuje opremu u Ukrajinu. Zbog toga je krajem svibnja uvedena smrtna kazna za "terorističku djelatnost". Meduza piše kako je željeznički rat u Bjelorusiji počeo čak i prije ruske invazije na Ukrajinu, kada su se održavale zajedničke vojne vježbe Bjelorusije i Rusije. Bjeloruske željeznice su napadnute nekoliko desetaka puta, navodi Meduza te dodaje kako su upravo ti napadi inspirirali udare u samoj Rusiji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 07:37