GRANDIOZNI PROJEKT

'OVO JE POVIJESNA ODLUKA NAŠE PARTIJE' Kinezi odlučili napraviti golemi grad koji će biti triput veći od New Yorka, nekretnine razgrabljene

Gradilište u Tijaninu, Peking noću i brzi vlak kineskih željeznica
 Jason Lee / Jucember / Reuters / Wikiemdia Creative Commons

Kad Kina gradi, gradi veliko, poruka je koja se mogla izvući iz niza megaprojekata koji su dovršeni, u izgradnji ili planirani u najmnogoljudnijoj državi na svijetu. Četvrta zemlja po veličini na svijetu dom je za oko 1.373.000.000 osoba, a njezini najveći gradovi sve više se bore s prevelikim priljevom novih stanovnika i ogromnim zagađenjem, među najvećim u svijetu.

Kako bi riješila dio tig problema, vlast u Pekingu je ovih dana otkrila "povijesne" planove da izgrade novi grad u specijalnoj ekonomskoj zoni nazvanoj Xiongan New Area (Novo područje Xiongan), koja bi trebala zauzimati površinu tri puta veću od najvećeg grada u SAD-u, New Yorka, piše Guardian.

U moru propagande kineskih vlasti koje reklamiraju projekt i potiču ljude da kupe nekretnine na zasad uglavnom pustoj zemlji Centralni komitet komunističke partije Kine i Državno vijeće su u zajedničkoj izjavi opisali grad koji niče 100 kilometara jugozapadno od Pekinga kao "ključan dio strategije za novi milenij".

- Ovo je veliki povijesni i strateški izbor Centralnog komiteta Komunističke partije Kine na čelu s drugom Xi Jinpingom (kineskim predsjednikom, op. a.) - stoji u zajedničkoj izjavi.

Jason Lee / REUTERS
Zgrada Zhongfu u Pekingu

Službene vladine agencije Xinhua i Xiongan’s objavile su da će novi grad smanjiti pritisak na automobilima i ljudima preopterećeni Peking u kojem živi oko 22 milijuna ljudi.

- Xiongan će biti rješenje za kineski rast: divlji rast gradova mora se izmaknuti pred uravnoteženom i inkluzivnom strategijom razvoja. Ovo neće biti tek replika povijesnih uspjeha Kine, nego će pričati priču o budućnosti novog grada - piše agencija Xinhua u oduševljenom komentaru.

Nakon iznenađujuće objave vlasti, cijene nekretnina doslovno su se udvostručile u jednom danu, javljaju lokalni mediji, dok Bloomberg piše kako su na cestama prema tom području nastale gužve zbog mnoštva ljudi koji su automobila krenuli u kupovinu nekretnina.

Jason Lee / REUTERS
Gradilište u okrugu Anxin, dio projekta Xiong'an New Area

Štoviše, interes za nekretninama je bio toliki da je vlada u ponedjeljak proglasila privremenu zabranu kupovina nekretnina, iako to nije spriječilo ilegalne trgovce da i dalje mešetare. Na društvenim mrežama i internet stranicama digla se pak tolika halabuka da su vlasti portalima naredile "da kontroliraju negativne komentare u vezi najave osnivanja novog grada".

Možda i najimpresivnija stvar u cijeloj priči leži u tome da je Xiongan New Area tek dio inicijative kineskih vlasti da na području koje obuhvaća gradove Peking, Tianjin i dijelove provincije Hebei stvore megalopolis koji će imati, pazite ovo, 130 milijuna stanovnika!

Jason Lee / REUTERS
Vozila na pekiškoj Chang'an aveniji

Vlada je već odobrila 36 milijardi dolara za gradnju 1100 kilometara novih željezničkih linija unutar tri godine, a koje bi trebale činiti osnovu transportnog sustava novog megalopolisa koji je nazvan Jing-Jin-Ji. Dugoročno je planirana izgradnja čak 24 gradske linije (do 2050. godine), a njih osam do 2020. godine. Cilj je da se s bilo kojeg kraja budućeg grada na drugi kraj može doći u roku sat vremena, piše NBC News.

Kina već ima mrežu s 22.000 kilometara brzih željezničkih linija (veću od svih ostalih zajedno), a do 2025. godine planira izgraditi još 16.000 kilometara novih linija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 07:22