Koliki su troškovi sankcija?

Očekuje se da će ugovori o najmu s ruskim zračnim prijevoznicima biti vrijedni 10 milijardi eura. Kako bi izbjegli bankrot leasing tvrtki, europske vlade morat će dati pomoć i nadoknadu.

Ograničenje ruskog zračnog prostora zahtijevalo bi od zračnih prijevoznika da drastično promijene svoje rute, podižući cijene u cijelom opskrbnom lancu. S obzirom da je inflacija u Sjedinjenim Državama za koju se već predviđa da će ove godine biti iznimno visoka (7,5 posto, prema Federalnim rezervama, najviše od 1980-ih), daljnji rast cijena roba i usluga dodatno bi pogoršao pitanje. "Daljnji rast troškova posuđivanja će torpedirati tržište", smatra Desmond Lachman, viši znanstvenik na American Enterprise Institute, jer je prilika za buduća povećanja ključnih kamatnih stopa već iscrpljena. Virgin Atlantic nije siguran hoće li nastaviti prevoziti teret između Ujedinjenog Kraljevstva i Kine.

Nekoliko europskih zračnih prijevoznika temelji svoje poslovne modele na letovima iz Europe u Aziju ruskom rutom "velikog kruga". Finnair se, na primjer, gotovo isključivo oslanja na ove rute. Ostale rute Finska-Azija su neisplative s ekonomskog stajališta. Ova poduzeća jednostavno nisu u stanju riješiti svoje poteškoće. Međutim, zbog ograničenja zbog koronavirusa u Aziji i rezultirajućeg malog broja zračnog prijevoza u usporedbi s razdobljima prije hladnog rata, čini se da je ukupni učinak do sada manji. Kako se epidemija smiri, a potražnja za zračnim prijevozom raste, situacija će se pogoršavati.

Svaki dan oko 600 europskih zrakoplova prođe iznad ruskog teritorija. Zbog toga su svi otkazani. Mnoge su zrakoplovne kompanije sada potpuno otkazale letove za Kinu i Japan, uključujući British Airways. Jasno je da se ovaj scenarij ne može nastaviti kontinuirano i poduzeća moraju pronaći način da ga riješe. No, jednostavnih odgovora nema. Zrakoplovi iz Europe mogli su putovati preko Aljaske i puniti gorivo u Anchorageu, kao što su radili tijekom Hladnog rata, ali bi to povećalo vrijeme i troškove putovanja, što bi ga učinilo neprihvatljivo dugim i skupim za mnoge putnike. Naravno, s obzirom na višestruki porast teretnog i putničkog prometa, ovaj pristup, star više od jednog stoljeća, teško se može smatrati prikladnim za 2020-te.

Povezivanje letova preko Rusije ili Zajednice nezavisnih država, kao što je London-Stambul-Moskva-Hong Kong, moglo bi biti jedan odgovor na problem. Nadalje, takvi bi letovi bili brži i jeftiniji od onih koji putuju kroz Anchorage, što bi ruskim prijevoznicima omogućilo da profitiraju od scenarija (pod uvjetom da ruski zračni prijevoznici mogu pronaći avione koji će ih poslužiti). Alternativno, azijski prijevoznici mogli bi letjeti na ova putovanja. Dugoročno gledano.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 06:53