Dvoje putnika toliko je razgnjevio propali odmor tijekom 2020. godine u Gran Canarima da su se s organizatorom odlučili obračunati na sudu.
Nije niti čudno - oni su, naime, jednom njemačkom organizatoru platili ljetovanje u trajanju od dva tjedna tijekom ožujka 2020. godine, no kad su stigli na lokaciju, samo dva dana nakon dolaska, započeo je lockdown. Ukratko, šokiranim turistima zabranjen je odlazak na bazen i plažu, uveden je policijski sat, hotelsku sobu smjeli su napustiti samo zbog konzumacije obroka, a na kraju ih je organizator tražio i da se ranije pokupe kući.
Zauzvrat, tražili su da im bude vraćen dio novca, točnije 70 posto uplaćenog iznosa, s obzirom da se ljetovanje pretvorilo u pakao, no kako je organizator to odbio, tužili su ga regionalnom sudu u Njemačkoj koji je pomoć oko donošenja presude zatražio od Suda Europske Unije.
Odluka koju je taj sud donio 12. siječnja važna je za sve druge europske turiste koji su se susreli sa sličnim problemom.
Sud je, naime, presudio da turisti imaju pravo na povrat djela novca kad zbog lockdowna i mjera ograničenja nisu mogli u cjelosti konzumirati svoj odmor, neovisno o činjenici da organizator nije odgovoran za nametanje mjera niti je na njih mogao utjecati.
No, kako bi povrat novca bio pravedan, navodi se u sudskom priopćenju, potrebno je dobro procijeniti odgovara li traženi iznos povrata vrijednosti usluge koju turist nije mogao konzumirati, i to je nešto što će sudovi u budućnosti samostalno morati procijeniti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....