Gradonačelnik njemačkog grada Tübingena zaradio je pohvale nekih, ali i nemali podsmijeh zbog svojeg plana da poveća cijene parkinga za 600 posto kako bi odvratio automobile - osobito one velike - od namjere da uđu u grad, piše Guardian.
Boris Palmer, član Stranke zelenih, u početku je dobio podršku za svoj prijedlog prema kojem bi godišnja naknada za parkiranje terenaca porasla s 30 eura na čak 180 eura. Palmer je prvotno pokušao progurati naknadu od 360 eura, ali nije dobio dovoljnu podršku gradskih vijećnika u Odboru za klimu.
Prema Stuttgarter Zeitungu, najviša pristojba od 180 eura vrijedit će za automobile s motorima s unutarnjim izgaranjem koji su teži od 1800 kg, kao i za električne automobile težine veće od 2000 kg.
Palmer je rekao da će ljudi koji primaju socijalnu pomoć plaćati polovicu redovne pristojbe. Izuzeci će se također napraviti za osobe s invaliditetom i njegovatelje kojima su njihova vozila nužna za obavljanje posla.
Puni naslovnice
Palmer, čiji kontroverzni prijedlozi i izjave redovito pune naslovnice i izvan tog sveučilišnog grada (kome je gradonačelnik već 14 godina), rekao je da je cilj povećanja cijena parkiranja uvjeriti vozače automobila da svoja vozila ostave kod kuće i umjesto toga koriste javni prijevoz.
'Razlika između pristojbi koje moraju plaćati mali gradski automobili i velika SUV vozila koja u gradu uopće nisu potrebna, trebala bi biti značajna', rekao je.
Baš kao i svi drugi njemački gradovi, Tübingen namjerava postati klimatski neutralan do 2030., što zahtijeva veliko proširenje i veću dostupnost sustava javnog prijevoza. U središtu plana je niža cijena vozne karte. Prihodi od povećanih pristojbi za parkiranje pretočit će se u financiranje javnog prijevoza. Drugi gradovi iskušavaju slične programe, a prijedlozi iz Tübingena dobili su široku podršku aktivista za zaštitu okoliša.
Konačnu odluku lokalno vijeće trebalo bi donijeti krajem ovog mjeseca, a Palmer je navodno već osigurao potrebnu podršku svom programa zaštite klime s kojim se Odbor načelno složio.
'Dragi vozači...'
Palmer je ovog ljeta na Facebooku iznio svoje argumente za provedbu ovog plana i to koristeći iskren i jednostavan jezik po kojem je postao poznat širom Njemačke.
Obraćajući se 'dragim vozačima automobila', rekao je: 'Niste platili za ceste, a ne plaćate ni dovoljno poreza. Vaš omiljeni oblik prijevoza u ogromnoj mjeri subvencioniraju svi ostali porezni obveznici i sljedeća generacija. Kad bi cijene odražavale stvarni iznos koji biste trebali platiti, parkirno mjesto ne bi koštalo 30 eura godišnje, već 3000.'
Nakon toga je uslijedila reakcija u kojoj je jedan stanovnik Tübingena Palmera optužio da provodi 'osobnu kampanje protiv automobila i njihovih vlasnika'.
Palmer je odgovorio da je 'samo protiv ljudi koji žele da drugi ljudi plate njihovo parkirališno mjesto i onda još povrh toga i kukaju', te je optužio Nijemce da su previše emotivno vezani za svoje automobile.
Zeleni su Palmeru prijetili izbacivanjem iz stranke zbog primjedbi koje su okarakterizirane rasističkima nakon što je komentirao prikaz multikulturalne Njemačke u oglasu nacionalnog željezničkog operatera Deutsche Bahn-a kao i kad je uputio kritiku nekim nogometašima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....