KRIZA AVIOPRIJEVOZNIKA

NJEMAČKI AVIOGIGANT U VELIKOJ KRIZI Lufthansa zbog korone mora otpustiti 26.000 radnika, flotu će smanjiti za 100 aviona

 
 Zoonar GmbH / Alamy / Alamy / Profimedia

Njemačka Lufthansa, koju je koronakriza teško pogodila, mora značajno smanjiti troškove za plaćanje zaposlenih. Pad prometa u zračnom putničkom prometu će u ovoj kompaniji uzrokovati još veći kadrovski višak nego što se do sada znalo. Nakon krize je ovoj zrakoplovnoj kompaniji potrebno 22.000 stalnih radnih mjesta ili oko 26.000 manje zaposlenih nego danas, priopćeno je iz Lufthanse nakon pregovora s predstavnicima sindikata UFO, Verdi i Cockpit u Frankfurtu.

Do sada se službeno spominjalo nešto više od 10.000 radnih mjesta. No, da bi se otpustilo što je manje moguće radnika, izdavanja za osoblje za vrijeme krize morala bi znatno opasti, objasnio je direktor za kadrovska pitanja Lufthanse Michael Niggemann.

"Zato činimo sve što je u našoj moći kako bi do 22. lipnja 2020 postigli konkretne rezultate s našim tarifnim partnerima."

Kompanija želi postići sporazume sa sindikatima kako bi smanjila financijske troškove za zaposlene.

Dogovor o smanjenju troškova potreban je da bi dioničari odobrili državni paket od devet milijardi eura za spas kompanije, izjavio je izvršni direktor Carsten Spohr. Konkretno, dioničari trebaju odobriti povećanje kapitala od 25 posto kako bi država imala 20 posto udjela u ovoj kompaniji.

Otpuštanje i u drugim Lufthansinim poduzećima

"Bez značajnog smanjenja troškova osoblja za vrijeme krize, propustit ćemo priliku za bolje ponovno pokretanje kompanije nakon krize i riskirati da Lufthansa grupa iz toga izađe znatno slabija", rekao je Niggemann.

Nije samo riječ o radnicima angažiranim tijekom letova, nego i onima zaposlenim u pratećim službama ili u upravi. Prema podacima iz Lufthanse, polovina viška radnika odnosi se na Njemačku. Podružnice Swiss, Austrian i Brussels Airlines također se suočavaju s mogućim otpuštanjima tisuća radnika, javlja Deutsche Welle. Prema medijskim izvještajima,u njenoj švicarskoj podružnici u pitanju je oko 1.900 radnih mjesta. Austrian i Brussels pak namjeravaju otpuštanje oko 1.000 radnika.

Sindikati spremni na odricanje

Sindikati su još jednom izrazili spremnost da zajednički rade na pronalasku izlaza iz krize.

- Pregovori na današnjem sastanku pokazali su da želimo zajedno naći rješenje i da ćemo ga naći - izjavio je Markus Wahl, šef sindikata pilota Cockpit. Piloti su obnovili svoju ponudu da se dobrovoljno odreknu do 45 posto svoje plaće kako bi sačuvali radna mjesta. U pregovorima između izvršnog odbora grupe i tarifnih partnera, koji su započeli u srijedu navečer, Cockpit je ponudio uštedu troškova u iznosu od oko 350 milijuna eura, objavio je ovaj sindikat.

Zrakoplovnim kompanijama potreban je novi početak, istakli su iz sindikata stjuardesa i stjuarda UFO. "Stoga ćemo se i dalje potruditi da na izvanrednoj skupštini pronađemo rješenje", izjavio je izvršni direktor UFO-a Nicoley Baublies. Međutim, Lufthansa bi, kako je istaknuo, morala odustati od otpuštanja i biti spremna za partnerstvo sa sindikatima.

Odricanje kako bi se sačuvala radna mjesta

Iz Lufthanse je pojašnjeno kako bi skraćeno radno vrijeme i krizni sporazumi trebali rezultirati izbjegavanjem otpuštanja radnika "koliko je to moguće". Kako su sindikalci Verdija dalje pojasnili, kompanija zahtijeva smanjenje plaća, smanjenje novca za radnike koji rade skraćeno radno vrijeme, za godišnji odmor i božićnice te odricanje od zahtijeva za povećanje plaća.

- Kroz odricanje od 20 posto plaće očekuje se znatan doprinos - istaknula je Verdijeva potpredsjednica Christine Behle.

- Naravno da smo svjesni teške financijske situacije, ali očekujemo i znatne reorganizacijske koncepte, osim uštede na račun otpuštanja osoblja", dodala je Behle. Dogovor neće biti moguć, kako je naglasila, bez jamstava za zadržavanje zaposlenih radnika.

Zbog koronakrize zrakoplovne kompanije širom svijeta otpuštaju svoje zaposlene. Analitičari Allianz / Euler Hermesa procjenjuju da je, usprkos ukupnoj državnoj pomoći od 125 milijardi dolara aviokompanijama širom svijeta, oko 750.000 radnih mjesta, odnosno do 30 posto njih, nalazi u opasnosti da budu izgubljeni.

Kao i mnoge druge kompanije, Lufthansa pokušava naći pravi modus kako bi se dugoročno prilagodila smanjenoj potražnji njenih usluga. U ovoj kompaniji procjenjuju da će se na razinu prije krize vratiti tek 2023, a njena flota od 760 zrakoplova bi se trebala trajno smanjiti za 100 letjelica.

Odluka još u srpnju

Rast potražnje u zračnom sektoru, očekuje Lufthansa, bit će spor. Dok se to ne dogodi, ovoj grupaciji je potrebna pomoć vlade. Kao protuusluga državi za paket pomoći od devet milijardi eura, Lufthansa će morati predati konkurentima dio svojih prava na polijetanje i slijetanje na aerodromima u Frankfurtu i Münchenu.

Na izvanrednoj glavnoj skupštini kompanije zakazanoj za 25. lipnja, dioničari moraju dati zeleno svjetlo za ovaj paket. Generalni direktor Lufthanse Carsten Spohr tom prilikom namjerava predstaviti koncept štednje ovog koncerna koji je u prvom kvartalu pretrpio gubitak u milijardama i koji zapošljava oko 138.000 ljudi, piše DW.

-->

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 08:46