Nakon tjedan dana potrage bez rezultata malezijska je vlada prvi put dala službenu izjavu o nestanku aviona Malaysia Airlinesa na letu 370 iz Kuala Lumpura u Peking . Premijer Najib Razak u subotu je rekao da su podaci pokazali da je avion namjerno skrenut s putanje.
“Malezijske vlasti promijenile su fokus istrage i ona je sada usredotočena na 12 članova posade aviona i 217 putnika”, rekao je novinarima. “Dokazi se poklapaju s tezom da je netko iznutra svjesno preusmjerio avion.” Premijer nije htio izgovoriti riječ “otmica” jer istražitelji to još nisu potvrdili.
BOEING 777 JE OTET! Letio je još 7 sati, mogao je stići i do Kazahstana?
“Unatoč medijskim izvještajima da je avion otet, istražujemo sve mogućnosti za njegovo skretanje s kursa”. Značajno je prošireno i područje pretraživanja, osim Južnog kineskog mora pretražuje se Malaški tjesnac, Anadamansko more i Indijski ocean, ali novi podaci preusmjerili su potragu prema sjevernom koridoru koji spaja granicu Kazahstana i Turkmenistana sa sjevernim Tajlandom te južnom koridoru koji se proteže od Indonezije do južnog Indijskog oceana.
“Pomoću novih satelitskih podataka s velikom smo sigurnošću utvrdili da je sustav komunikacije u avionu isključen neposredno prije nego što je on došao do istočne obale malezijskog poluotoka”, rekao je premijer Razak.
“Malo nakon toga, blizu granice malezijske i vijetnamske zračne kontrole, transponder je isključen.” Vojni je radar pokazao da se avion okrenuo i odletio na zapad preko poluotoka, a onda skrenuo ili prema Bengalskom zaljevu ili na jugozapad nad Indijski ocean.
Nekoliko minuta nakon Razakove izjave kamion pun policajaca parkirao se pred kućom pilota Zaharije Ahmada Shaha. Vlasti su još u petak najavile da će možda pretražiti njegov stan. Shah je bio opsjednut letenjem, kod kuće je imao i simulator letenja koji je sam izradio, pa je njegov samoubilački potez jedna od teza.
CNN citira jednog američkog dužnosnika koji sudjeluje u istrazi i tvrdi da je avion nakon što je nestao s vojnog radara nekoliko puta drastično mijenjao visinu i smjer leta te da je u jednom trenutku letio na visini od 45.000 stopa koju Boeing 777 jedva može podnijeti. Avion se naglo dizao i spuštao, razlika u visini prelazila je 20.000 stopa.
Time prenosi izjavu kapetana Rossa Aimera, zrakoplovnog konzultanta i bivšeg instruktora za pilote Boeinga 777, koji tvrdi da je za sve vrste manevara koje istražitelji razmatraju “pilot morao imati veliku vještinu i iskustvo”. Ako je avion sklonjen na kopnu, tvrdi Aimer, “morali su imati nešto kao vojni aerodrom u džungli, malo ravno zemljište ili naprosto sletjeti na plaži”.
U svakom slučaju, pilot za slijetanje nije mogao imati više od 900 metara prostora, što mogu samo piloti.
Prema drugoj teoriji, a ima ih na desetke, avion se mogao srušiti u Bengalskom zaljevu ili drugdje u Indijskom oceanu. Ipak, više podataka upućuje na otmicu. U potrazi trenutno sudjeluje 14 zemalja, 43 broda, 58 aviona i nestanak Boeinga na letu 370 jedna je od navjećih misterija u povijesti zrakoplovstva.
Kinezi su nakon premijerove izjave zatražili više informacija o istrazi i šalju svoje stručnjake u pomoć. Većina putnika u nestalom avionu su Kinezi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....