Coca-Cola, PepsiCo i Nestlé optuženi su za 'nikakav napredak' u smanjenju plastičnog otpada, nakon što su treću godinu zaredom proglašeni najvećim svjetskim zagađivačima plastikom, piše Guardian.
Coca-Cola je u godišnjoj reviziji zauzela prvo mjesto među zagađivačima plastikom po izboru Break Free From Plastic, nakon što su njihove boce najčešće pronalažene odbačene na plažama, u rijekama, parkovima i drugim lokacijama u 51 od 55 anketiranih nacija. Prošle godine bila je to najčešće boca u 37 zemalja od 51 anketirane.
Utvrđeno je da je Coca-Cola gora od Pepsi Co-a i Nestlé-a zajedno: oznaka Coca-Cole pronađena je na 13.834 komada plastike, oznaka Pepsija na 5.155 i a Nestlé-a na 8.633 komada.
Godišnjom revizijom, koju provodi 15.000 volontera širom svijeta, identificiran je najveći broj proizvoda od plastike svjetskih marki pronađenih u najvećem broju zemalja. Ove su godine prikupili 346.494 komada plastičnog otpada, od čega je 63 posto jasno označeno potrošačkom markom.
Coca-Cola se početkom ove godine našla na udaru zaštitnika okoliša kada je najavila da neće odbaciti plastične boce, rekavši da su popularne među kupcima. U ožujku je istraživanje nevladine organizacije Tearfund utvrdilo da su Coca-Cola, PepsiCo, Nestlé i Unilever odgovorni za pola milijuna tona plastičnog otpada u šest zemalja u razvoju svake godine.
'Velike svjetske korporacije koje su najveći zagađivači tvrde da naporno rade na rješavanju zagađenja plastikom, ali umjesto toga nastavljaju proizvoditi štetnu plastičnu ambalažu za jednokratnu upotrebu', rekla je Emma Priestland, koordinatorica globalne kampanje 'Oslobodi se plastike'.
Priestland je rekla da je jedini način da se zaustavi rastuća globalna plima plastičnog otpada, zaustaviti proizvodnju, ukinuti upotrebu jednokratne plastike i uvesti sustave za ponovnu upotrebu.
'Coca-Cola, PepsiCo i Nestlé trebali bi prednjačiti u pronalaženju stvarnih rješenja za osmišljavanje novih načina na koje da isporučuju svoje proizvode', rekla je.
Prema studiji iz 2017. godine, do 91 posto cjelokupnog plastičnog otpada koji je ikada stvoren, nije reciklirano te je na kraju spaljeno ili je završilo na odlagalištu otpada ili u prirodi.
Ovogodišnja globalna revizija markiranog plastičnog otpada otkrila je da su vrećice za jednokratnu upotrebu, koje se koriste za prodaju male količine proizvoda poput kečapa, kave i šampona, najčešće pronađena vrsta predmeta, zatim opušci te potom plastične boce.
Simon Mbata, nacionalni koordinator Južnoafričke udruge sakupljača otpada, rekao je: 'Većina plastike na koju naletimo ne može se reciklirati. Nalazimo je svugdje, u našim rijekama, na našoj zemlji. Kad je zakopan, onečišćuje naše tlo. Sve što se ne može reciklirati, ne smije se proizvoditi.'
Iz Coca-Cole poručuju da rade na rješavanju otpada od ambalaže, u partnerstvu s drugima, i osporavaju tvrdnju da nisu postigli nikakav napredak.
'Obvezali smo se vratiti svaku bocu do 2030. godine, tako da niti jedna od njih ne završi kao smeće ili u oceanima, a plastika se može reciklirati u nove boce', rekao je glasnogovornik kompanije. 'Boce sa 100 posto recikliranom plastikom sada su dostupne na 18 tržišta širom svijeta, a njihov broj neprestano raste.'
Glasnogovornik je rekao da je Coca-Cola također smanjila upotrebu plastike u sekundarnom pakiranju, a da globalno 'više od 20 posto portfelja dolazi u ambalaži za ponovno punjenje ili u rinfuzi'.
Glasnogovornik PepsiCo-a rekao je da tvrtka poduzima mjere za rješavanje pakiranja putem 'partnerstva, inovacija i ulaganja'. Rekli su da je kompanija postavila ciljeve smanjenja plastike 'uključujući smanjenje prvi put korištene plastike u našem poslu s pićima za 35 posto do 2025. godine', a također je 'povećavala punjenja i ponovnu upotrebu kroz tvrtke poput SodaStreama i SodaStream Professional, za koje očekuju da će značiti 67 milijardi komada plastike za jednokratnu upotrebu manje kroz 2025. godinu'.
Dodali su da tvrtka ulaže u partnerstva kako bi povećala infrastrukturu za recikliranje i prikupljanje, obećavši više od 65 milijuna američkih dolara od 2018. godine.
Iz Nestléa poručuju da je tvrtka postigla 'značajan napredak' u održivoj ambalaži, iako je prepoznala da je potrebno više: 'Pojačavamo svoje akcije kako bismo do 2025. godine 100 posto naše ambalaže učinili recikliranom i smanjili našu upotrebu prvi put proizvedene plastike za jednu trećinu u istom razdoblju. Do sada je 87 posto ukupne ambalaže i 66 posto plastične ambalaže moguće reciklirati ili ponovno upotrijebiti.'
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....