LINIJA 'FUXING'

NAJBRŽI VLAK NA SVIJETU OPET VOZI Put između Pekinga i Šangaja prevalit će za manje od četiri sata, a vozit će i do 350 kilometara na sat

 
Fuxing vlak C2001
 Profimedia, UPPA News

Nakon šest godina pauze u Kini će opet voziti najbrži vlakovi na svijetu u redovnom željezničkom prometu, objavio je BBC.

Prikladnog naziva Fuxing, u slobodnom prijevodu "pomlađeni", ovi će vlakovi 1300 kilometara dugu liniju između Pekinga i Šangaja prelaziti za gotovo jedan sat brže nego je to dosad bio slučaj. Kako trenutno najbrži vlak tom linijom prođe za 4 sata i 48 minuta, može se pretpostaviti da će ukupno vrijeme putovanja biti kraće od četiri sata, dakle brže od 325 km/h u prosjeku.

Trenutno na toj liniji vlakovi voze maksimalnom brzinom od 300 km/h, dok će ubuduće voziti i do 350 kilometara na sat. BBC dodatno napominje da će od 21. rujna sedam vlakova imati dozvolu da voze uvećanim brzinama.

Inače, linija brze željeznice između Pekinga i Šangaja izgrađena je strelovitom brzinom između 2008. godine kada su počeli radovi i 2011. kada su vlakovi počeli redovno voziti.

Profimedia, UPPA News
Vlak "Fuxing" na kolodvoru u Pekingu

U samom startu vlakovi su već tada vozili brzinama do 350 km/h, ali je to zbog zaredalih nesreća, naročito one u Wenzhouu u kojoj je u sudaru dva brza vlaka (iako pri brzini manjoj od 100 km/h) poginulo 40 osoba, ograničeno na 300 kilometara na sat. Kako bi se ovaj put osiguralo da ne dođe do takvih nesreća, vlakovi su opremljeni novim sustavom koji će u hitnim situacijama automatski usporiti i zaustaviti vlak.

Profimedia, UPPA News
Fuxing vlak C2001

Kina prema nekim procjenama ima već 20 000 kilometara željezničkih pruga na kojima voze superbrzi vlakovi (dakle, prosječnim brzinama većim od 200 km/h), što je više nego sve ostale države svijeta imaju zajedno. U planu je izgradnja još barem 10 000 kilometara pruga za brze linije, a Kineska željeznička korporacija u bliskoj budućnosti planira povećati brzine na nekima od njih i do 400 km/h.

Inače, najbrži vlak na svijetu je japanski maglev L0 serije koji je prije dvije godine postigao brzinu od 603 km/h na testiranju. Očekuje se da će ti vlakovi prometovati novom Chuo Shinkansen linijom između Tokija i Osake. Njezin bi prvi dio, od Tokija do Nagoye, trebao biti otvoren 2027., a vlakovi bi tom linijom trebali voziti brzinama i do 505 km/h.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. studeni 2024 11:21