Medijski mogul Rupert Murdoch, koji je početkom ove godine otvorio vlastiti profil na Twitteru, danas je objavio tweet kojim priznaje da je njegova kompanija New Corporation 'zeznula s MySpaceom', piše britanski Telegraph . Podsjetimo, Murdoch je 2005. kupio društvenu mrežu MySpace za ne-malih 580 milijuna dolara. Godinu dana kasnije pokrenut je Facebook i MySpace je pao u drugi plan.
Ovo je prvi put da je Murdoch tweetnuo o društvenim mrežama i svojem iskustvu posjedovanja MySpace tijekom dugih i teških šest godina. Njegova je izjava bila u kontekstu nekoliko tweetova vezanih uz tehnologiju povodom Consumer Electronics Show (Sajma elektroničke opreme) u Las Vegasu koji se održava posljednjih tjedan dana.
- CES ponovo. Velika trojka, Apple, Google i Amazon te možda Facebook su sada dominantni i rastu. Ostali su dobri, no ne u istom rangu - prvo je napisao Murdoch .
Potom: - CES se približava kraju. Čini se da je bilo više inovacija nego ikada, neke velike, sve razorne. Tradicionalne kompanije osjećaju digitalni tornado.
Murdoch je i ranije govorio o poteškoćama posjedovanja MySpacea prije nego što ga je prošle godine News Corporation prodala marketinškoj kompaniji Specific Media i Justinu Timberlakeu za svega 35 milijuna dolara, šest posto kupovne cijene. News Corp. je zadržala mali, nenavedeni, dio dionica u toj društvenoj mreži, no ne sudjeluje u upravljanju.
- Napravili smo veliku pogrešku. Kupili smo MySpace za 600 milijuna dolara. Mogli smo ga prodati za 6 milijardi samo mjesec kasnije - izjavio je Murdoch u listopadu 2011. godine na godišnjem sastanku dioničara News Corpa.
Umjesto toga, Murdochova se kompanija nastavila boriti protiv Facebooka za korisnike i marketinšku zaradu kroz idućih šest godina više puta lansirajući novu izvedbu te mijenjajući čak tri izvršna direktora.
Facebook je u zadnje četiri godine potpuno zasjenio MySpace koji je svoj život počeo kao društvena mreža na kojoj korisnici razmjenjuju interese u pop i rock bendovima.
- To je bio dobar primjer kako 580 milijuna dolara gotovo preko noći pretvoriti u mnogo manje. Iz više perspektiva to je spajanje kompanija bilo čisti neuspjeh - objasnio je Michael Gartenberg, analitičar u Gartneru kompaniji koja se bavi istraživanjem tehnologije.
MySpace je, prema mišljenju brojnih analitičara, zbunio korisnike svojom lošom strategijom i neuspješnim pokušajima izmišljanja noviteta. Vrhunac je dosegao u listopadu 2008. kada je imao 73,6 milijuna korisnika dok sada ima manje od 30 milijuna.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....