ISTRAGA POČELA

MISTERIJ PADA RUSKOG AVIONA Procurili nevjerojatni podaci o posljednjoj minuti leta, evo četiri teorije zašto je pao

Na radarskim je zapisima vidljivo da je Airbus u samo 3 sekunde uzletio za 900 pa propao za 900 m
 AFP

Egipatski i međunarodni stručnjaci počeli su s istraživanjem uzroka pada ruskog zrakoplova koji se s 224 putnika srušio na sjeveru poluotoka Sinaj u Egiptu, prenosi BBC koji također donosi i četiri moguća ishoda istrage.

1. Je li zrakoplov pao zbog tehničkog kvara?

Egipatski je premijer rekao da je najvjerojatniji uzrok nesreće kvar tehničke prirode, no da je na istražiteljima da to 'dokažu ili opovrgnu'.

Egipatski ministar civilnog zrakoplovstva Hossam Kamal rekao je da nije bilo znakova bilo kakvih problema tijekom leta, što je kontradiktorno prijašnjim izvještajima koji su tvrdili da je pilot tražio mogućnost izvanrednog slijetanja nakon što su let pogodili tehnički problemi.

Aviokompanija Kogaljmavija, poznata i kao Metrojet, inzistira da je zrakoplov Airbus A321, inače star 18 godina, bio spreman za let, a Kamal je dodao da 'provjere prije uzlijetanja nisu pokazale ništa suprotno tome'. Kogaljmavia tvrdi da su 'vanjski' faktori krivi za pad, odbijajući tvrdnje da se radilo o tehničkom kvaru.

2. Je li ljudska pogreška kriva za nesreću?

Zrakoplovna tvrtka tvrdi da je pilot koji je upravljao zrakoplovom imao više od 12 tisuća sati letačkog iskustva - od toga 3.860 u Airbusu tipa koji se srušio - te da isključuju pogrešku posade kao uzrok nesreće.

Međutim, 'crne kutije' zrakoplova, koje su obje pronađene, otkrit će istražiteljima detalje posljednjih minuta leta te će pokazati je li posada zrakoplova poduzimala neke korake koji su doprinijeli nesreći.

3. Je li zrakoplov srušen projektilom?

Stručnjaci za sigurnost s prijezirom su odbacili tvrdnje džihadista koji su aktivni u sinajskom području, a koji su povezani s tzv. Islamskom državom, da su oni ti koji su srušili avion na letu KGL9268.

Visoki ruski dužnosnik zadužen za avijaciju Viktor Soročenko potvrdio je da se zrakoplov još tijekom leta raspao, no rekao je da je prerano za donošenje zaključaka na temelju prvih informacija o padu zrakoplova.

Zrakoplov je letio na visini daleko iznad maksimalnog dometa raketa zemlja-zrak koje prema nekim izvorima džihadisti posjeduju. Njihove su rakete puno slabije od BUK raketa s kojima je srušen let MH17 Malaysia Airlinesa.

Jedan stručni sugovornik BBC-ja rekao je da se i Rusija i Egipat nadaju da ovaj incident nije povezan s terorizmom, što zbog egipatske ranjive ekonomije, što zbog ruske uključenosti u borbu protiv Islamske države u Siriji.

4. Je li na zrakoplovu postavljena i detonirana bomba?

Za sada nema čvrstih dokaza koji bi sugerirali da je bomba u zrakoplovu uzrokovala njegov pad. Premda postoje pitanja o tome kako bi neki možebitni bombaš prošao kroz rigorozne provjere u zračnoj luci u Sharm el-Sheik,u jedan stručnjak tvrdi da napad bombom ne može biti isključen, barem ne još.

'Rani izvještaji su rekli da se zrakoplov prepolovio u dva dijela i to sugerira da je riječ o katastrofi te da je moguće da je uzrok tog raspada eksplozija', rekao je profesor Michael Clarke iz instituta Royal United Services.

'U ovom trenutku, ako moramo pogađati što se dogodilo, ja bih rekao da je bomba na zrakoplov izglednije objašnjenje od rušenja raketom', dodao je profesor Clarke.

Posljednji trenuci leta

Prema izvješću britanskog Telegrapha, podaci s radara pokazuju da je ruski Airbus u posljednjim trenucima prije iščeznuća sa zaslona išao gore-dolje neobično brzo. U jednom se trenutku za samo tri sekunde popeo za čak 3.000 stopa (914 metara) da bi samo nekoliko sekundi poslije propao za 3.000 stopa. Isto se dogodilo i nekoliko trenutaka kasnije, nakon čega je letjelica nestala s radara.

Podaci s radara pokazuju i da je avion u trenucima prije nestanka rapidno usporavao. Svi su podaci prikupljeni preko specijaliziranog servisa za praćenje aviona Flight Radar 24 i, kako piše Telegraph , njihova je pouzdanost velika iako postoje slučajevi u kojima bi aparati koji sa zemlje prate avione odaslali krive podatke, no trenutno nema razloga vjerovati da je do toga došlo u ovoj situaciji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 22:03