NESREĆA NA ISTOKU UKRAJINE

KONAČNI IZVJEŠTAJ O TRAGEDIJI NA LETU MH17 Avion je srušila ruska raketa, ali ne može se otkriti tko ju je ispalio! Dio krivice leži i na Ukrajini...

Moskva se priprema za kontra-ofenzivu nakon što je opovrgavala da je igrala bilo kakvu ulogu u tragediji
 AFP PHOTO / EMMANUEL DUNAND

NOVO 13.55 - Ruska je vlada osporila zaključak izvještaja da je raketa ispaljena iz sustav BUK srušila zrakoplov, potvrdio je Joustra. Rusi tvrde da se tako što ne može tvrditi sa sigurnošću, no Nizozemski je odbor za sigurnost odbacio njihove prigovore.

NOVO 13.40 - Područje s kojeg je ispaljena raketa tri su istrage, ruska, ukrajinska i nizozemska smjestile u područje od 320 km2 u istočnoj Ukrajini. Preciznije utvrđivanje točne pozicije bit će moguće tek nakon što se izvrši forenzičko ispitivanje.

NOVO 13.35 - Rekonstrukcija događaja isključila je sve ostale moguće uzroke rušenja te je zaključak istrage da je jedini razlog rušenja zrakoplova raketiranje sustavom BUK.

NOVO 13.30 - Nizozemski istražitelji predlažu promjene u regulaciji međunarodnog zrakoplovnog prometa zbog rušenja leta MH17.

Visinska ograničena u prometovanju zrakom ustanovljena su u Ukrajini, međutim zrakoplovne tvrtke nastavile su prometovati iznad zračnog prostora istočne Ukrajine.









NOVO 13.25 - Nizozemski istražitelji smatraju da nitko nije mislio da postoji rizik za civilno zrakoplovstvo u zračnom području iznad Ukrajine, budući da je više od 160 zrakoplova letilo iznad istočne Ukrajine.

'Države su zadužene za osiguravanje sigurnosti svojeg zračnog prostora. Ukrajina nije zatvorila svoj zračni prostor, unatoč tome što je nekoliko vojnih zrakoplova srušeno iznad Ukrajine prethodnih tjedana', rekao je Tjibbe Joustra, direktor nizozemskog Odbora za sigurnost koji predstavlja rezultate istrage. Istražitelji smatraju da je Ukrajina bila dužna zatvoriti svoj zračni prostor za civilno zrakoplovstvo zbog nesigurnosti zračnog prostora upravo zbog tih napada.

NOVO 13.20 - Nizozemski istražitelji utvrdili su da je let MH17 srušen je detonacijom bojne glave ispaljene iz BUK raketnom sustava. Raketa je ispaljena unutar područja od 320 km 2 u istočnoj Ukrajnini.

U prostoriji u kojoj se održava konferencija za novinare nalazi se rekonstrukcija nosa zrakoplova od dijelova koji su prikupljeni nakon pada.

NOVO 13.15 - Konferencija za novinare na kojoj će se predstaviti izvještaj nizozemskih istražitelja o okolnostima rušenja zrakoplova MH17 trebao bi započeti za nekoliko minuta.

NOVO 12.50 - Prvo kopije izvještaja već su uručene rodbini poginulih u padu leta MH17, a oni su fotografije počeli objavljivati na Twitteru, prenosi Guardian. Associated Press prenosi izjavu jednog od članova rodbine koji je, budući da je izvještaj dobio prije nego što će rezultati biti objavljeni javno, potvrdio da je zrakoplov srušen BUK raketom.

Nešto prije posljednjih vijesti, još jedna od članova obitelji poginulih rekao je za Guardian da mu je rečeno da se putnici zrakoplova umrli brzom smrću.

Tvrtka Almaz-Antey prije nekoliko je sati održala veliku konferenciju za novinare na kojoj su putem dva eksperimenta pokušali demonstrirati da raketa kojom je srušen zrakoplov nije mogla biti ispaljena s područja koje kontroliraju pro-ruski separatisti.

NOVO 11.30 - Međunarodni istražitelji zaključili su da je zrakoplov na letu MH17 u srpnju 2014. srušila raketa zemlja-zrak tipa BUK ispaljena iz zone na istoku Ukrajine pod nadzorom proruskih pobunjenika, izvijestio je u utorak nizozemski dnevnik Volkskrant.

Dnevnik citira tri izvora koja su "pridonijela izradi izvješća" o uzrocima nesreće, koji bi u utorak u 13.15 sati u Nizozemskoj trebao objaviti Nizozemski ured za sigurnost, koordinator međunarodne istrage.

Po izvoru koji citira Volkskrant, izvješće sadrži karte na kojima se može vidjeti nekoliko mjesta s kojih je mogla biti ispaljena raketa, sva u zoni pod nadzorom pobunjenika.

----------------------------------------------------------

Nizozemski tim istražitelja objavit će konačni izvještaj istrage o rušenju zrakoplava Malaysia Airlines MH17 iznad ratom pogođene Ukrajine koji će najvjerojatnije pogoršati već poprilično napete odnose između Rusije i Zapada, prenosi AFP.

Dok se Nizozemski odbor za sigurnost priprema otkriti rezultate iščekivane 15-mjesečne istrage, Moskva se priprema za kontra-ofenzivu nakon što je vehementno opovrgavala da je igrala bilo kakvu ulogu u tragediji.

Svih 298 osoba, većinom Nizozemaca i uključujući 15 članova posade, poginulo je kada je zrakoplov koji je putovao na relaciji Amsterdam-Kuala Lumpur srušen - moguće raketom - iznad istočne Ukrajine.

Strašni se događaj dogodio usred velikih sukoba između Ukrajinskih snaga i pro-ruskih separatisa, a Kijev i Zapad za rušene unisono krive pobunjenike.

Analitičar Peter Felstead iz Jane's Defence Weekly rekao je za AFP da je zrakoplov najvjerojatnije greškom srušila četa naoružana raketama BUK kada je prešla granicu želeći pomoći pobunjenicima u borbi protiv ukrajinskih zračnih snaga.

'Očekujemo da će izvještaj potvrditi ono što sumnjamo, a to je da se incident dogodio zbog ruske pogreške', dodao je Felstead. 'Moguće je da su, ili drugi Rusi u području ili lokalni pobunjenici, pomislili da su naciljali ratni zrakoplov i da se ispostavilo da se radi o putničkom.'

I Moskva i proizvođač oružja u državnom vlasništvu Almaz-Antey opovrgnuli su te tvrdnje, kontra argumentirajući da je zrakoplov srušen raketom BUK koji je ispalio Kijev.

Ruski ministar vanjskih poslova Sergej Lavrov u ponedjeljak je rekao da je istraga 'jako, jako čudna', a da je osobito čudna činjenica što je nije vodila Međunarodna organizacija za civilno zrakoplovstvo (ICAO).

'Dijelovi zrakoplova i tijela žrtava nisu dugo vremena skupljana, a kada su pokupljena, to je učinjeno samo djelomično', dodao je Lavrov. 'Tim istražitelja nije odgovorio na mnoga pitanja koja je Rusija njima postavila.'

'Pravi razlozi'

Budući da nizozemsko tužiteljstvo provodi istovremenu kaznenu istragu, izvještaj koji će biti objavljen u utorak neće dodijeljivati krivnju već će se usredotočiti na četiri ključna područja.

Proučit će 'uzrok pada', problematiku 'letenja iznad područja usred sukoba' te će pokušati odgovoriti na pitanje zašto je rodbina stradalih 'morala čekati dva do četiri dana kako bi im se potvrdilo' da su njihovi najbliži bili na letu.

Izvještaj bi također mogao odgovoriti na pitanje jesu li putnici znali da će umrijeti tijekom posljednjih sekundi leta, kako su tvrdili neki stručnjaci. Obitelji poginulih također će moći vidjeti djelomičnu rekonstrukciju leta, napravljenu od dijelova olupine koje su pronađeni na mjestu pada.

Proizvođač raketa BUK, Almaz-Antey, u međuvremenu je najavio da će otkriti 'prave razloge' pada zrakoplova MH17 na istovremenoj konferenciji za novinare u Moskvi.

Almaz-Antey je u lipnju, na temelju fotografija ostataka zrakoplova, rekao da je BUK raketa vjerojatno korištena prilikom rušenja, no argumentirali su da se radi o BUK-M1 raketi koja se u Rusiji ne proizvodi od 1999. godine.

Ukrajinski je analitičar rekao za AFP da sumnja da će izvještaj koji treba biti objavljen u utorak imati isti učinak koji je mogao imati da je objavljen prije godinu dana.

'Geopolitička situacija danas ponešto je drukčija od one 14. srpnja 2014.', rekao je Vadym Karasev, rukovodeći u kijevskom Institutu za globalno strategije.

S obzirom na to da se klimavo primirje nekako u Ukrajini održava i na nedavni ulaz Rusije u sirijski konflikt, pozornost je trenutno usmjerena drugdje.

'Želi li međunarodna zajednica još jedan veliki konflikt (s Rusijom)? Stoga, mislim da će smanjiti utjecaj izvještaja o MH17', dodao je Karasev.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 12:29