POVRATAK LEGENDE

‘Koja su to kola bolja od Moskviča?‘: Rusi se dosjetili kako zaobići sankcije autoindustriji, za ovo im ne trebaju ni čipovi

Riječ je o starinskom modelu koji ne zahtijeva deficitarne čipove, ni sofisticirane uređaje poput ABS-a

Moskvič 412 Izh-412

 Oleksandr Berezko/Alamy/Alamy/Profimedia/Oleksandr Berezko/Alamy/Alamy/Profimedia

Renaultova tvornica u Moskvi bit će prenesena u gradsko vlasništvo pa će u njoj biti obnovljena proizvodnja automobila Moskvič, a u planu je i proizvodnja električnih automobila, objavio je gradonačelnik Moskve Sergej Sobjanin.

Rusko Ministarstvo industrije i trgovine izvijestilo je da su potpisani dokumenti o prijenosu tvornica u vlasništvu grupe Renault na Rusiju i Grad Moskvu. U ponedjeljak je i Renault objavio da je odlučio prodati Ladu, skupa s ostatkom svog biznisa u Rusiji. Francuska kompanija posljednji je proizvođač automobila koji napušta tu zemlju zbog napada na Ukrajinu, prenosi CNN. Prodali su Renault Russia i 68 posto udjela u Avtovazu, novi vlasnici su Moskva i državni institut za automobilska i automotorna istraživanja.

Je li Renault dobio kakvo obeštećenje, i u kojem iznosu, nije objavljeno, pa nije jasno je li riječ o prodaji ili nacionalizaciji. Francuzi su ostavili sebi mogućnost povratka: sporazum daje Renaultu različite mogućnosti za otkup udjela u Avtovazu tijekom sljedećih šest godina, prenosi CNN. Odluka je bila teška, ali odgovorna prema njihovih 45.000 radnika u Rusiji, objavili su. Istovremeno im je bio cilj sačuvati efikasnost Grupe i sposobnost da se vrate u Rusiju u budućnosti, u drugačijem kontekstu, poručio je u priopćenju izvršni direktor Luca de Meo.

Renault je 23. ožujka objavio da obustavlja aktivnosti u svojoj ruskoj tvornici, uz procjenu da će ih obustava poslovanja u Rusiji koštati gotovo 2,2 milijarde eura. Avtovazova Lada držala je 2021. gotovo 21 posto ruskog tržišta. Nakon ruske invazije na Ukrajinu 24. veljače, zapadni proizvođači automobila povukli su se iz Rusije s drugim stranim kompanijama. Toyota i Volkswagen objavili su početkom ožujka da prekidaju uvoz i izvoz iz Rusije, Renault je bio jedna od rijetkih francuskih tvrtki koje je ukrajinski predsjednik Volodimir Zelenski prozvao zbog nastavka poslovanja u Rusiji, dok je ministar vanjskih poslova Dmitro Kuleba zbog toga zvao na globalni bojkot Renaultovih automobila.

Zapadne sankcije i rat u Ukrajini jako su pogodile rusko tržište. U ožujku je prodano samo 55.000 novih automobila, 63 posto manje nego lani. Neuništiva Lada mogla bi imati koristi od povlačenja konkurencije, ali i njezina proizvodnja ovisi o uvezenim dijelovima. Avtovaz je u travnju poslao radnike na ljetni odmor i najavio da će od lipnja prijeći na četverodnevni radni tjedan na tri mjeseca kako bi pokušao spasiti 40.000 radnih mjesta. Jedna od varijanti bila je da na tržište puste jednostavnije verzije sadašnjih modela, javlja CNN, pa se u to odlično uklopila ideja o revitalizaciji Moskviča, starinskog modela koji ne zahtijeva deficitarne čipove ni sofisticirane uređaje poput ABS-a.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. studeni 2024 11:23