Češke željeznice prekršile su pravila tržišnog natjecanja i za to bi mogle biti kažnjene s čak 10 posto godišnjeg prihoda jer su s tržišta pokušavale "istjerati" privatnu konkurenciju koja ih je 2016. prijavila nadzornom europskom tijelu. Taj je privatni konkurent Hrvatima dobro znani "žuti vlak" koji je ovog ljeta vozio na relaciji Prag - Rijeka, odnosno tvrtka RegioJet u vlasništvu češkog poduzetnika Radima Jančure.
Riječ je o priči koja datira od 2011. i 2012. te koja dobro pokazuje na što su sve spremni nacionalni željeznički operateri u slučajevima u kojima im se pojavi konkurencija.
Tako su i prije devet godine tvrtke RegioJet i Leo Express započele s privatnim operacijama na najprometnijoj češkoj liniji Prag - Ostrava, što je, čini se, zasmetalo nacionalnom operateru.
Ta je nacionalna kompanija, tvrde u RegioJetu, samo tjedan dana nakon ulaska novih operatera na tržište najednom cijene svojih karata spustila na razinu od 30 posto ispod RegioJetovih, i to usprkos činjenici da su Češke željeznice na dobrom dijelu linija i prije snižavanja cijena poslovale s gubicima.
Devet godina nakon dolaska konkurencije te četiri godine nakon zaprimanja službene prijave, sada je mišljenje o ovom slučaju donijela i Europska komisija, koja je potvrdila da su Češke željeznice primjenom predatorskih cijena prekršile pravila tržišnog natjecanja, a nakon što se ta tvrtka i formalno-pravno očituje o nalazu Komisije, postoji mogućnost da joj bude izrečena i financijska kazna.
U privatnoj kompaniji RegioJet zapodsjećaju da je toj privatnoj kompaniji, zbog postupka Čeških željeznica, trebalo pugo vremena da posloži svoje finacijsko poslovanje. "Mi smo, naravno, morali odgovoriti na takvu cjenovnu politiku, zbog čega su svi novi operateri na toj liniji zabilježili štete od nekoliko stotina milijuna kruna", poručili su iz RegioJeta.
Odluku Komisije u toj kompaniji smatraju važnom za sve buduće privatne operatere jer pokazuje da željeznički promet predstavlja osnovnu vrstu prometne usluge u kojoj individualni operateri moraju imati jednaka prava i mogućnosti kao i ostali, a upozoravaju i da eventualna kazna koja će se morati platiti neće biti plaćena iz subvencija koje dobiva od države tj. poreznih obveznika, nego će je morati platiti iz zarade. "Neovisno o kazni, naša je kompanija zbog postupka Čeških željeznica izgubila jako puno u smislu novca i poslovanja. No, uspjeli smo preživjeti", poručili su.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....