NASTAVLJENO SUĐENJE

KAPETAN KUKAVICA 'Do havarije Costa Concordije je došlo jer sam htio ubiti tri muhe jednim udarcem'

Costa Concordia's captain Francesco Schettino attends for the resumption of his trial on December 2, 2014 in a local theatre in Grosseto. Captain Francesco Schettino, dubbed Italy's "most hated man" by tabloids over the spectacular crash of his cruise ship in 2012 with the loss of 32 lives, went on trial on Tuesday charged with manslaughter. Schettino faces up to 20 years in jail for manslaughter, causing the shipwreck and abandoning ship. AFP PHOTO / GIUSEPPE CACACE
 GIUSEPPE CACACE/AFP / AFP

RIM - Kruzer Costa Concordia potonuo je prije gotovo tri godine kao rezultat "glupe pogreške", rekao je u utorak kapetan Francesco Schettino, tijekom prvog ispitivanja na suđenju za ubojstvo iz nehata i druga teška kaznena djela.

Concordia je udarila o stijene i djelomično potonula u noći na 13. siječnja 2012., nakon što je skrenula s rute i prošla blizu otoka Giglio. Na brodu je bilo 4229 osoba, a poginulo ih je 31.

"Geneza nesreće bila je glupa pogreška", rekao je Schettino javnom tužitelju Alessandru Leopizziu misleći na lošu komunikaciju između njega i članova posade uoči nasreće.

"Nemojte misliti da mi nije teško", dodao je 54-godišnji kapetan na suđenju u Grossetu, u središnjoj Italiji.

Jedna od stvari koja je pošla krivo tijekom prilaska Gigliu je da je netko trebao preuzeti dužnost promatrača od indonezijskog člana posade Jacoba Ruslia Bina, koji je bio premješten na položaj kormilara, rekao je Schettino.

Tu je odluku donio njegov zamjenik Ciro Ambrosio koji je zapovijedao brodom na početku manevra. Schettino je istaknuo da nije uočio problem jer, iako je bio tamo, bio je zauzet telefonskim razgovorom.

Schettino je u zapovjednu sobu broda ušao jedanaest minuta prije udara, ali je formalno preuzeo kontrolu nad kruzerom pet minuta poslije, ostavljajući zapovjedništvo Ambrosiu iako je kao njegov nadređeni bio uz njega.

Crna kutija ranije je otkrila da je, kada je Schettino preuzeo zapovjedništvo, Rusli Bin imao problema u razumijevanju njegovih naredbi u pogledu upravljanja brodom. Još je uvijek nejasno je li se udar mogao izbjeći da je kormilar brže reagirao.

Schettino je rekao da je skretanje prema Gigiu obavljeno iz tri razloga: u čast glavnog konobara Antonella Tievolia čiji rođaci žive na otoku, kako bi se odala počast njegovu prijatelju, umirovljenom kapetanu Mariu Palumbu koji je također s Giglia i treće, kao marketinški potez.

Želio sam "jednim udarcem ubiti tri muhe", izjavio je Schettino.

Vlasnik Concordie, tvrtka Costa Crociere nije bila informirana o tom manevru, ali su slične promjene u ruti broda uobičajene i kapetan na njih ima puno diskrecijsko pravo, dodao je Schettino.

Odbacio je primjedbe da Concordia nije bila spremna za plovidbu, unatoč tome što su i njegovi odvjetnici ranije ukazivali da je imala neke sigurnosne nedostatke, i umjesto toga ustvrdio da brzina kojom je prilazila Gigliu, 15 nautičkih milja ili 28 kilometara na sat, nije bila prevelika.

Zbog golemog interesa javnosti, suđenje Schettinu se umjesto u sudnici odvija u kazalištu.

Njegovo svjedočenje trebalo bi trajati najmanje do srijede.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 09:48