U samo 15 tjedana kampanje izborni tim Kamale Harris prikupio je rekordnih milijardu dolara, no ni to nije bilo dovoljno za pobjedu nad Donaldom Trumpom. Štoviše, manje od dva tjedna otkako je potpredsjednica priznala poraz, postaje jasno da je kampanja ne samo potrošila cijeli budžet, nego je završila s više od 20 milijuna dolara duga, prema podacima Savezne izborne komisije (FEC).
Usprkos financijskom teretu, tim je nastavio slati poruke biračima, tražeći dodatne donacije kako bi pokrili zaostale troškove, uz apel da je "borba još uvijek u tijeku". Neprofitna organizacija OpenSecrets ističe da su ukupni troškovi kampanje Kamale Harris premašili 1,5 milijardi dolara, što bi značilo da su tjedno trošili čak 100 milijuna dolara.
Najviše su trošili na oglašavanje. Čak 690 milijuna dolara potrošeno je na medije - televiziju, radio, novine i digitalne oglase, a još 450.000 dolara da se njezino lice vrti na gigantskoj sferi u Las Vegasu. Usporedbe radi, Trumpova kampanja potrošila je manje od četvrtine tog iznosa na medije. Harris je angažirala i brojne influencere koji su sudjelovali na događanjima, stvarali online sadržaj i komunicirali s različitim demografskim skupinama birača. To ju je stajalo oko četiri milijuna dolara.
Izborni stožer također je organizirao spektakularnu predstavu s dronovima neposredno prije debate s Trumpom u Philadelphiji, a jedan od najskupljih poteza je pozivanje poznatih osoba, poput Beyoncé, Lady Gage, Jon Bon Jovija, Christine Aguilere, Brucea Springsteena i Katy Perry, da se pojave i govore i/ili nastupaju na mitinzima u swing državama. Zvijezde nisu bile plaćene, no logistika je iziskivala visoke troškove. Primjerice, samo je produkcija događanja "Unite for America", koji je vodila Oprah Winfrey u Michiganu, stajala 2,5 milijuna dolara. Izborna kampanja Kamale Harris tako je potrošila oko 15 milijuna dolara na poznate osobe, a troškovi su dodatno porasli zbog nepredviđenih događaja. Primjerice, nakon što su sagradili cijeli prostor za miting u parku u Pittsburghu, Tajna služba rekla im je da lokacija nije dovoljno sigurna pa su morali sve rastaviti i preseliti na drugo mjesto.
Iz podataka FEC-a otkriveno je i da je kampanja Kamale Harris potrošila 24.000 dolara na usluge dostave hrane i sladoleda, a još 12 milijuna dolara na putovanja privatnim zrakoplovima, unatoč tome što je vodila kampanju usredotočenu na borbu protiv klimatskih promjena. Iako je Harris imala značajno veći budžet u usporedbi s Trumpovom kampanjom, konačni rezultat pokazao je da visoka potrošnja sama po sebi nije jamstvo uspjeha.
Do sredine listopada njezina kampanja imala je više od 270 milijuna dolara na računu. Unatoč tom enormnom iznosu, kampanja je završila s milijunskim dugovima, što je izazvalo frustracije među donatorima i stratezima unutar stranke. Kritičari su izrazili nezadovoljstvo zato što se golemi resursi nisu bolje iskoristili. Jedni su ukazali na nedostatak jasne strategije i promašenog ciljanja biračkog tijela, a drugi smatraju da je naglasak na događanjima na kojima sudjeluju celebrityji bio pretjeran i neučinkovit. Kako saznaje Axios, Demokratska stranka boji se da će financijski teret kampanje otežati napore stranke da se pripremi za sljedeće izbore. Predsjednik Demokratskog nacionalnog odbora, Jaime Harrison, privatno je izrazio zabrinutost zbog troškova kampanje i raspitivao se o razini duga. Stranka je prošli tjedan također otpustila stotine zaposlenika. Većina otpuštenih bili su privremeni radnici zaposleni isključivo zbog potreba izborne kampanje, ali neki su bili i stalni radnici, koji obično ostaju zaposleni između izbornih ciklusa.
Treba naglasiti da su kampanje često podvrgnute kritici nakon poraza. Da je Harris nakon poraza imala višak sredstava, mnogi demokrati bi je vjerojatno optužili da nije potrošila svaki dolar u pokušaju da pobijedi Trumpa. Iako su i Barack Obama i Joe Biden trošili znatno više od svojih republikanskih protivnika, ključna je razlika bila u tome što su oni na kraju pobijedili. Na primjer, nakon Obamine pobjede Demokratska je stranka bila u dugovima većim od dva milijuna dolara, što je zakompliciralo pripreme za izbore 2016. godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....