KF-21 BORAMAE

Južna Koreja prvi put testirala domaći borbeni avion, vojni stručnjak: ‘Impresivan stroj!‘

Borbeni zrakoplov KF-21 Boramae trebao biti naoružan nizam raketa zrak-zrak i zrak-zemlja, a možda i krstarećim raketama

KF-21 zajednički je projekt Južne Koreje i Indonezije, a Seul je vlasnik 80 posto njegovih dionica

 Mariusz Burcz/Alamy/Alamy/Profimedia

Prototip supersoničnog zrakoplova KF-21 Boramae poletio je u utorak po prvi puta te Južnoj Koreji omogućio da se pridruži manjoj grupi zemalja koje su razvile funkcionalni napredni borbeni zrakoplov koji može letjeti brže od brzine zvuka, piše CNN.

Avion je poletio iz zrakoplovne baze u gradu Sačeonu na jugu zemlje, a u zraku je proveo 33 minute. Pilot zrakoplova bojnik Ahn Jun-hyun rekao je da je prije leta bio nervozan, ali da je sve prošlo u najbolje redu te da je uspio odraditi kompletni probni let.

Spomenuti je zrakoplov prvi od šest prototipova koje je proizvela tvrtka Korea Aerospace Industries koji će do 2026. godine odraditi više 2000 probnih letova. Masovna proizvodnja zrakoplova trebala bi početi 2026. godine, a tada će zrakoplove početi koristiti i Korejsko ratno zrakoplovstvo. Očekuje se da će ono do 2030. godine raspolagati sa 120 zrakoplova KF-21 Boramae.

Borbeni zrakoplov KF-21 Boramae trebao biti naoružan nizam raketa zrak-zrak i zrak-zemlja, a možda i krstarećim raketama. Ovi dvomotorni avioni dolazit će u varijantama s jednim i dva sjedišta. Prototip koji je poletio u utorak bio je naoružan s četiri imitacije raketa zrak-zrak tipa Meteor i infracrvenim sustavom za praćenje, a postigao je brzinu od otprilike 400 kilometara na sat.

Predsjednik Južne Koreje Yoon Seok Yeol rekao je da je probni let bio "velika stvar za neovisnost nacionalne obrane" te zemlje.

KF-21 zajednički je projekt Južne Koreje i Indonezije, a Seul je vlasnik 80 posto njegovih dionica.

Iako je samo 65 posto dijelova zrakoplova proizvedeno u Južnoj Koreji, njegov prvi let značajno je postignuće zemlje baš i nije poznata po svojoj avioindustriji. Do sada su napredne supersonične zrakoplove uspješno razvili Sjedinjene Američke Države, Rusija, Kina, Japan, Francuska, Švedska te europski konzorcij koji sačinjavaju Velika Britanija, Njemačka, Italija i Španjolska.

Prema podacima Združenog centra za kompetencije zračnih snaga Sjevernoatlantskog saveza, samo su Sjedinjene Države i Kina (i možda Rusija) od vlastitih resursa i pameti proizvele borbene zrakoplove pete generacije, zrakoplove smanjenje vidljivosti koji mogu ometati neprijateljeve radare te čiji piloti zahvaljujući podacima koje sami prikupljaju i onima koje im šalju drugi u stvarnom vremenu mogu znati što se događa s njihovom operacijom.

Iako Administracija programa za obrambene akvizicije Ministarstva obrane Južne Koreje KF-21 tretira kao borbeni zrakoplov koji se nalazi između četvrte i pete generacije, analitičari kažu da je moguće da će moći letjeti više i brže od borbenog zrakoplova F-35 Lightning II američke tvrtke Lockheed Martin.

Peter Layton, bivši časnik u Australskom ratnom zrakoplovstvu i djelatnik Instituta Griffith Asia u Australiji, rekao je da je program razvoja zrakoplova KF-21 značajno unaprijedio mogućnosti Južne Koreje na polju zrakoplovstva te ga smatra impresivnim.

Layton je rekao da će KF-21 poboljšati i obrambene i napadačke mogućnosti Južnokorejskog ratnog zrakoplovstva te da su ti zrakoplovi bitno moćniji od onih koje ima Sjeverna Koreja.

Navodi se da bi Južna Koreja te zrakoplove mogla i izvoziti, a kao najizgledniji kupci spominju se Tajland, Filipini i Irak.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 22:31