PRESEDAN NA KONTINENTU

Je li Europa zaista došla do ove točke? Njemački ministar ne odustaje od zapanjujućeg prijedloga: ‘Plašite ljude!‘

Zeleni su Wissinga optužili da Nijemce straši u trenutku kada prijedlozi tzv. zelenih zakona zbog gospodarske krize uživaju vrlo malu popularnost

Promet u Berlinu, ilustracija

 Ianni Dimitrov Pictures/Alamy/Alamy/Profimedia/Ianni Dimitrov Pictures/alamy/alamy/profimedia

Ministar za digitalne poslove i promet Savezne Republike Njemačke Volker Wissing upozorio je da će vlasti morati zabraniti vožnju automobila vikendima ako se ne promijene zakoni koji traže da ugljični otisak Njemačke iznosi nula, piše The Telegraph.

Wissingova Slobodna demokratska stranka (FDP) želi da se ti zakoni promijeni tako da se sektoru prometa dopusti na prekorači ograničenja emisija stakleničkih plinova ako ih Njemačka u cjelini ispoštuje.

Stranka Savez 90/Zeleni, koja je zajedno s FDP-om i Socijaldemokratskom strankom Njemačke (SPD) u vladajućoj koaliciji koju vodi kancelar Olaf Scholz, protiv je takvog prijedloga.

O spomenutim se promjenama raspravlja od rujna 2023. godine. Kako bi pritisnuo koalicijske partnere da promjene zakon, Wissing je rekao da će morati provesti zabranu vožnje vikendom ako se zakon ne promijeni do sredine srpnja.

Zeleni su Wissinga optužili da Nijemce straši u trenutku kada prijedlozi tzv. zelenih zakona zbog gospodarske krize uživaju vrlo malu popularnost. Julia Verlinden, supredsjednica Kluba zastupnika Zelenih u Bundestagu, rekla je da postoje drugi načini za borbu protiv zagađenja. Primjerice, može se ograničiti brzina vožnje na autocestama.

Ograničenje brzine na autocestama kontroverzan je prijedlog. Wissing je rekao da on ne dolazi u obzir, a protiv njega su i Kršćansko-demokratska unija (CDU) i Alternativa za Njemačku (AfD).

Emisije stakleničkih plinova u najvećoj europskoj ekonomiji 2023. su pale na najnižu razinu u posljednjih 70 godina, međutim prometni sektor svoj ugljični otisak nikako ne uspijeva spustiti na željenu razinu. Prema važećim zakonima, ministarstvo koje je zaduženo za sektore koji ne ispunjavaju ciljeve odmah mora uvesti mjere kako bi se oni ispunili.

Wissing takve mjere još nije uveo. Njegovo ministarstvo tvrdi da se promet ne može tako brzo reformirati jer utječe na svakodnevni život.

"Odgovarajuće smanjenje u prometu bilo bi moguće samo kroz restriktivne mjere koje je teško priopćiti stanovništvu, kao što su zabrane vožnje širom zemlje i neodređeno vrijeme subotom i nedjeljom", napisao je u pismu koje je u četvrtak poslano predsjednicima klubova zastupnika stranaka iz saborske većine.

Stranke iz vladajuće koalicije i organizacije koje se bave zaštitom okoliša naveliko su kritizirale to pismo.

"Takvo je ponašanje neodgovorno", rekla je u petak Katharina Droege, supredsjednica Kluba zastupnika Zelenih u Bundestagu.

Predsjednik Kluba zastupnika SPD-a u Bundestagu Detlef Mueller rekao je da takvi istupi neće olakšati pregovore. "Plašenje ljudi apsurdnim prijedlozima neće prometnom sektoru pomoći da ispoštuje norme", dodao je Mueller.

Clara Thompson, stručnjakinja za promet iz Greenpeacea, rekla je Njemačkoj novinskoj agenciji da je Wissing tijekom protekle dvije godine blokirao sve pokušaje da se u promet ugrade mjere za zaštitu okoliša. "Sada smišlja scenarij iz filmova strave kako ni u budućnosti ne bi morao ništa raditi", rekao je.

Ministar financija Njemačke i čelnik FDP-a Christian Lindner podržao je prijetnju koju je izdao Wissing. "Zakoni o zaštiti okoliša koje je donijela prijašnja vlada mogli bi uskoro dovesti do zabrana prometovanja", rekao je Lindner.

Ministarstvo za digitalne poslove i promet Njemačke reklo je da Wissingovo pismo nije prijetnja već da bi se Bundestag trebao dogovoriti oko potrebnih zakonskih promjena.

"Građanima sam rekao istinu. Toliko golemih količina štetnih stakleničkih plinova možemo se riješiti samo ako se odreknemo automobila i kamiona", rekao je Wissing. "Greenpeace i Zeleni, oni koji stalno govore da zakoni moraju ostati isti, sada se boje posljedica svojih politika", dodao je ministar.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. prosinac 2024 14:35