Nakon preliminarnog ispitivanja zrakoplova Boeing 777 koji je u subotu prisilno sletio u zračnu luku Denver, američki Nacionalni odbor za sigurnost u prometu (NTSB) objavio je kako je otkazivanje motora vjerojatno prouzročeno "metalnim zamorom".
Rezultati izvještaja pokazali su da su dvije lopatice ventilatora zrakoplova desnog motora Pratt&Whitney PW4000 leta 328 odsječene, a jedna od njih je otkazala nedugo nakon polijetanja u Denveru.
Predsjednik Odbora, Robert Sumwalt, kazao je kako preliminarno istraživanje sugerira da je kvar u skladu sa zamorom metala te da će lopatice biti detaljnije ispitane danas tijekom dana u laboratoriju Pratt&Whitney pod nadzorom istražitelja NTSB-a.
Dodao je kako u ovom trenutku nije jasno je li subotnji kvar motora povezan s još jednim kvarom motora na drugom letu United Airlinesa koji je letio na Havaje 2018. godine, a koji je pripisan pukotini uslijed zamora lopatice ventilatora.
"Ono što je zaista važno jest da razumijemo činjenice, okolnosti i uvjete oko ovog određenog događaja prije nego što ga možemo usporediti s bilo kojim drugim događajem", rekao je Sumwalt, prenose agencije.
U drugom incidentu s istim tipom motora na Japan Airlines 777 u prosincu 2020. godine, japanski Odbor za sigurnost prometa izvijestio je da je pronašao dvije oštećene lopatice ventilatora, jednu s pukotinom od metalnog zamora.
Savezna uprava za civilno zrakoplovstvo (FAA) planirala je izdati hitnu smjernicu o plovidbenosti koja će zahtijevati pojačane inspekcije lopatica ventilatora zbog umora.
Nakon što je kvar motora u veljači 2018. godine pripisan umoru lopatica ventilatora, FAA je naredila inspekcije svakih 6500 ciklusa.
Sumwalt je rekao da se incident u Sjedinjenim Američkim Državama nije smatrao nekontroliranim kvarom motora, jer je sigurnosni prsten sadržavao dijelove dok su letjeli. Bilo je manjih oštećenja na tijelu zrakoplova, ali nije bilo strukturnih oštećenja, dodao je.
NTSB će istražiti zašto se poklopac motora odvojio od aviona, kao i razlog zašto je došlo do požara unatoč naznakama da je isključeno gorivo za motor.
United Flight 328 prevozio je 231 putnika prema Honoluluu kad je zabilježio kvar na desnom motoru. Putnici koji su bili na letu opisali su "veliku eksploziju" nedugo nakon polijetanja i osjetili su kako se avion počeo snažno tresti i gubiti visinu.
Kompanija Boeing je u ponedjeljak preporučila prizemljivanje svih 128 aviona modela 777 s motorom Pratt&Whitney 4000-112. U međuvremenu su United Airlines, EgyptAir, operatori u Japanu i Južnoj Koreji izjavili kako su prizemljili svoje Boeinge 777.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....