OTKRIVEN MOTIV?

ISPOVIJEST ŠKOLSKOG KOLEGE 'Lubitz je bio potpuno opsjednut. Prije bi se ubio nego dopustio da mu uzmu licencu...'

Lubitzova pilotska licenca trebala je biti produžena u lipnju...
 FOTO: Twitter

Pilot samoubojica Andreas Lubitz sakrivao je svoj medicinski karton od poslodavaca. Da je te liječničke nalaze predočio svojim nadređenima njegova licenca za pilota ne bi bila produžena.

Ovaj 27-godišnji pilot Germanwingsa prošao je uspješno svoju obuku za pilota i zaradio je svoju pilotsku licencu 2010. godine.

No, svake godine trebao je ponovo na liječničke kontrole i evaluaciju, a na svom je kartonu imao zabilježene probleme sa zdravljem.

Njenački mediji pišu kako je Lubitz patio od depresije, te je u jednom periodu bio 'nesposoban za letenje'.

Lubitzova pilotska licenca trebala je biti produžena u lipnju. No, najnoviji medicinski nalazi nisu bili povoljni za Lubitza, te bi on najvjerojatnije ne bi mogao produžiti svoju licencu.

Nije još potvrđeno iz službenih izvora, no mediji javalju kako se njegova depresija ponovo javila nakon prekida s djevojkom s kojom je bio u dugogodišnjoj vezi, te se planirao i vjenčati.

Bivši Lubitzov školski kolega rekao je da je 'Lubitz bio opsjednut. Umro bi da nije prošao test za pilota'.

'Uvijek je bio prilično opsesivan, više od ičeg je želio biti pilot, no sada je živio svoj san... ne mogu pojmiti koji je njegov razlog da učini ovako nešto'.

I drugi kolega je za njemačku tiskovinu 'Passauer Nueue Presse' izjavio da je Lubitz 'oduvijek htio biti pilot, ali da je bio psihički neuravnotežen'.

'Još od osnovne škole, za njega je postojao samo jedan cilj: da postane pilot. Zid njegove sobe u roditeljskoj kući je potpuno obljepljena slikama aviona i Lufthansinim obilježjima. Soba mu je bila prepuna tih stvari, papirnati oavioni su bili posvuda, čak i iznad njegovog kreveta. Bio sam prilično iznenađen kada sam to vidio'.

Germanwings nudi 50.000 eura za neposredne troškove

Njemačka niskobudžetna zrakoplovna tvrtka Germanwings, čiji se zrakoplov srušio u utorak sa 150 putnika i članova posade, obiteljima žrtava nudi "50.000 eura po putniku" za neposredne troškove, izvijestio je u petak glasnogovornik tvrtke.

Ta prva novčana pomoć ne spada u odštetu koju je zrakoplovna tvrtka dužna isplatiti obiteljima žrtava i ni u kojemu slučaju ne treba se vraćati, kazao je glasnogovornik Germanwingsa za AFP, potvrdivši informaciju koju je ranije objavio berlinski list Tagesspiegel.

Odvjetnik specijaliziran za sporove u zračnom prometu, Holger Hopperdietzel za berlinski je list kazao da će Lufthansa obiteljima poginulih morati isplatiti svote u iznosu između nekoliko desetaka tisuća i nekoliko stotina tisuća eura po žrtvi, nakon što obitelji predaju zahtjeve za odštetom.

Svota novca koju u slučaju zrakoplovne nesreće moraju isplatiti zrakoplovne tvrtke dogovorena je na konvenciji u Montrealu 1999., a gornji limit je 143.000 eura po žrtvi.

Profesor zrakoplovnog prava sa sveučilišta u Berlinu, Elmar Giemulla kazao je da bi uprava Lufthanse trebala očekivati zahtjeve za odštetom koji će ukupno iznositi između 10 i 30 milijuna eura.

Stručnjaci za osiguranje tvrde da činjenica da je kopilot zrakoplova nesreću prouzročio namjerno, ništa ne mijenja kada je posrijedi pravilo o isplati odštete za ljudske gubitke.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 10:26