KAOS NAKON NESREĆE

Grčki bijes prelijeva se na ulice: Jedna premijerova rečenica bila je kap koja je prelila čašu

U sklopu mjera štednje Grčka je žrtvovala i željezničku sigurnost, to je sada došlo na naplatu

Policija je bacala suzavac na prosvjednike u Grkoj

 Louisa Gouliamaki/Afp

Željezničari su u štrajku, demonstranti su se sukobili s interventnom policijom na prosvjedima ispred uprave željezničkog poduzeća Hellenic Train u Ateni, dok je Grčka u trodnevnoj žalosti zbog najveće željezničke nesreće u svojoj povijesti u kojoj je u utorak poginulo najmanje 46 osoba. Tuga se pretvara u bijes koji se izlijeva na ulice, u Ateni, Solunu i Larissi. U Grčkoj raste bijes zbog nesreće koja se, kako mnogi ističu, mogla i očekivati zbog dugogodišnjeg neodržavanja pruga.

Demonstracije pred Hellenic Trainom organizirale su studentske grupe i udruge, navodi Ekathimerini, grčki medij na engleskome. Policija je koristila suzavac kako bi rastjerala okupljene, koji su nastavili prema parlamentu. Prosvjednici su gađali kamenjem sjedište željezničke kompanije i palili vatre po ulicama, javlja BBC.

image

Prosvjednici su se sukobili s policijom

Louisa Gouliamaki/Afp

U četvrtak su željezničari objavili jednodnevni štrajk. "Bol se pretvorila u bijes zbog desetaka poginulih i ranjenih kolega i sugrađana", objavio je željeznički sindikat. U srijedu se prosvjedovalo u Ateni, Solunu i Larissi, gradu blizu kojeg se dogodila nesreća. Spasilačke ekipe još uvijek tragaju za žrtvama u slupanim i izgorjelim vagonima, pa se očekuje da će broj mrtvih rasti. Putnički vlak s 350 putnika udario je u teretni vlak pored Larisse koji se kretao istim kolosijekom u suprotnom smjeru. Nakon sudara izbio je požar.

image

Policija i hitne službe na mjestu nesreće

Sakis Mitrolidis/Afp

Sindikat je optužio grčke vlasti da su zbog "nepoštovanja", odnosno neulaganja u željeznice dovele do tragedije. Šef željezničke stanice u Larissi optužen je za ubojstvo iz nehata. On negira krivnju, ističući da je bila riječ o tehničkom kvaru. Ministar prometa podnio je ostavku. Izjavio je da preuzima odgovornost za "dugogodišnje neuspjehe" vlasti da poprave željeznički sustav neprikladan 21. stoljeću. Vlada je obećala neovisnu istragu, no izjava premijera Kyriakosa Mitsotakisa u televizijskom obraćanju u srijedu da je za nesreću kriva "tragična ljudska pogreška" izazvala je provale bijesa.

image

Sada već bivši ministar prometa Kostas Karamanls obišao je mjesto nesreće

Handout/Afp

Vlak je bio pun studenata koji su se vraćali u Solun nakon dugog vikenda, zbog blagdana početka pravoslavne korizme. Nikos Savva, student medicine s Cipra, rekao je za AFP da je željeznička mreža problematična, s loše plaćenim željezničarima. Uhićeni šef stanice ne bi trebao platiti cijenu cijelog jednog posrnulog sustava, istaknuo je.

image

Prosvjednici su se sukobili s policijom

Louisa Gouliamaki/Afp

‘Neki gad mora ovo platiti‘

U nesreći je putnički vlak nakon udarca u teretni iskočio iz tračnica. Dva su vagona potpuno smrskana, nekoliko ih je izgorjelo. Mnogi su preživjeli tako što su udarcem nogom uspjeli razbiti prozore i pobjeći iz smrtonosne vatre. U bolnici u Larissi okupila se rodbina da bi dali DNK za identificiranje žrtava.

"Neki gad mora platiti za ovo", vikao je jedan od njih. Pred bolnicom je istaknut transparent s tvrdnjom da će istraga ionako zataškati sve sustavne propuste. Katastrofa je bila samo pitanje vremena, rekao je jedan od sudionika tihog bdijenja u Larissi u spomen žrtvama nesreće. Tiho bdijenje se i u Larissi i u Ateni pretvorilo u nasilne prosvjede.

Ovo nam je najteže, kad umjesto da spašavamo živote, moramo izvlačiti mrtva tijela, rekao je za Reuters član spasilačke ekipe Konstantinos.

image

Fotografije s mjesta nesreće jutro nakon

Stringer/Afp

Sindikat željezničara ističe da je više vlada zaredom odbilo zahtjeve za poboljšanjem sigurnosnih standarda. Novi ministar prometa Giorgos Gerapetritis izjavio je da mu je zadatak istražiti razloge nesreće i modernizirati infrastrukturu.

Umirovljeni strojovođa Nikos Tsouridis kaže za Reuters da ljudska pogreška ne može u potpunosti objasniti što se dogodilo. "Šef stanice je pogriješio, ali svakako bi trebao postojati sigurnosni mehanizam na koji bi se mogao osloniti", ističe on.

U sklopu mjera štednje Grčka je žrtvovala i željezničku sigurnost. Željezničku kompaniju TRAINOSE Grčka je u sklopu svog međunarodnog programa spašavanja 2017. prodala talijanskoj Ferrovie dello Stato Italiane. Očekivali su da će stotine milijuna eura biti uloženo u željezničku infrastrukturu u narednim godinama, no to se nije dogodilo. Talijanska kompanija odgovorna je za putnički i teretni prijevoz, a grčka OSE pod kontrolom države za infrastrukturu.

image

Policija i hitne službe na mjestu nesreće

Sakis Mitrolidis/Afp
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 05:16