>>> NOVO - 13.05 sati - Ime kopilota je ANDREAS LUBITZ!
- Normalno je disao, stekli smo dojam da je normalno disao i nije paničario. Ne znamo koje je vjere bio i, ali mislim da to nije pravi razlog rušenja zrakopolova.
------------------------------------------------------
12.55 sati - Posljednjih deset minuta kopilot nije rekao ni jednu riječ, dok je pilot očajnički preko interfona molio da ga pusti nazad u kabinu - rekao je Robin otkrivši da je kopilot u tim trenucima bio živ i zdrav.
- Čuli smo disanje do posljednjeg trenutka tako da smo sto posto sigurni da je bio živ. Kapetan mu se deset minuta ranije preko interfona jasno predstavio i zamolio ga da mu otvori vrata. Međutim, nikakve reakcije od njega nije bilo.
Robin je upitan za nacionalnosti pilota
- Oba su njemački državljani. Vjerovatno vas zanima da nije pronađena nikakva spona između njih i terorista.
- Smrt je nastupila odmah. Zrakoplov je udario u planinu pri brzini od 700 km/h. Na samom kraju snimke čuju se samo krici, rekao je Robin.
------------------------------------------------------
12.45 sati - U tijeku je press konferencija u Marseilleu. Tužitelj Brice Robin otkrio je detalje posljednjih minuta kobnog leta Germanwingsa.
- Imamo snimku razgovora iz kokpita zadnjih pola sata leta. Kopilot i pilot prvih su 20 minuta razgovarali potpuno normalno, a onda je pilot izdao poruku da će zrakoplov 'brzo sletjeti u Düsseldorf'. U tim trenucima kapetan je zamolio kopilota da preuzme upravljanje aviona i nakon toga se čulo guranje sjedala prema vratima kokpita. Kopilot je zatim počeo spuštati zrakoplov. Namjerno? Svakako, to se ne može napraviti automatski... U zadnjim trenucima leta kapetan je molio kopilota da ga pusti unutra...
------------------------------------------------------
12.30 sati - Njemački državi tužitelj je službeno potvrdio - u trenucima kada je zrakoplov padao, u kokpitu je bio samo jedan pilot!
------------------------------------------------------
11.55 sati - Lufthansa i Germanwings ne žele objaviti identite pilota, ali za to se pobrinuo njemački Bild. Oni tvrde da se kapetan zrakoplova zvao Patrick S, inače otac dvoje djece. Kopilot je imeo bilo Andreas L. i dolazi iz Montabaura.
11.00 sati - Francuski mediji navode da je nakon preslušavanja snimke iz crne kutije istraga o padu Airbusa krenula u potpuno drugom smjeru. Naime, odbačena je teorija o mehaničkom kvaru zrakoplova i sve snage su usmjerene prema ponašanju pilota! Najnovije vijesti govore da su se piloti uoči pada - posvađali. U jednom trenutku jedan je napustio kabinu, a drugi se zaključao u kokpitu. Snimke otkrivaju da su se vrata kabine u jednom trenutku i otvorila, ali je pilot iz kokpita ulaz blokirao sjedalicom.
U istragu su uključena i četiri stručnjaka iz Interopola koji bi trebali pomoći francuskim detektivima da odgonetnu zašto je kokpit bio zaključan. Francuzi ne odbacuju teoriju da su pad uzrokovali teroristi...
Ostaje i pitanje zašto iz Germanwingsa nisu objavili imena pilota.
- Nema šanse da to napravimo. Moramo zaštiti njihove obitelji i poštivati njihovu privatnost.
Zakoni o privatnosti u Njemačkoj su puno stroži nego, primjerice u Maleziji, gdje se samo nekoliko sati nakon nestanka Malaysia Airlinesa znalo brdo podataka o pilotima...
----------------------------------------------------------
Kopilot Airbusa Germanwingsa koji se srušio u utorak u francuskim Alpama zaposlen je u rujnu 2013 u toj zrakoplovnoj tvrtki, a imao je iza sebe 630 sati leta, objavila je u četvrtak Lufthansa.
Lufthansa, vlasnica Germanwingsa, nije potvrdila informacije iz izvora bliskog istrazi po kojima je jedan od dva pilota ostao za upravljačem, dok je drugi ostao blokiran izvan pilotske kabine.
"Učinit ćemo sve da dobijemo više informacija i nećemo sudjelovati u nagađanjima. Istraga o uzrocima nesreće povjerena je kompetentnim tijelima", kazao je sa svoje strane Germanwings.
Pilot je imao više od deset godina iskustva te više od 6000 sati leta na letjelicama Airbusa, objavio je Germanwings već u utorak.
Nakon uobičajenog početka leta, jedan od dva pilota Airbusa A320, koji se srušio u utorak sa 150 osoba, napustio je pilotsku kabinu i nije se mogao vratiti tijekom pada letjelice, po izvoru bliskom istrazi koji ima saznanja o snimci iz crne kutije.
ZAŠTO JE ZAPRAVO PAO AIRBUS? Istražitelj: 'Netko je zaključao kokpit, jedan je pilot razvaljivao vrata!'
"Na početku leta čuje se kako posada normalno govori, potom se čuje buka jednog od sjedala koji se povlači, vrata koja se otvaraju i zatvaraju, zvuk koji ukazuje na kucanje na vrata, ne čuje se više razgovor u tom trenutku sve do pada", izjavio je izvor blizak istrazi, potvrđujući informaciju New York Timesa.
Dvojica pilota razgovarala su na njemačkom. Na kraju leta, čuje se alarm koji upozorava na blizinu tla, objavio je taj isti izvor koji nije bio u stanju reći je li iz pilotske kabine izašao pilot ili kopilot.
Mjere sigurnosti u kokpitu dramatično su poboljšane unazad zadnjih 15 godina, pogotovo nakon napada na WTC u New Yorku 11. rujna 2001. godine. Tako su piloti u mogućnosti zaključati ulazak u kabinu za sve 'nepoželjne', a kako se to radi jasno je demonstrirano u videu na youtubeu koji je pripremio Airbus. U njemu se objašnjavaju mehanizam koji omogućavaju pilotu ili kopilotu da blokiraju ulazak kolegama...
Australski portal news.com.au objavio je razgovor s ekspertom za zrakoplovstvo Ronom Bartschom koji je gotovo sto posto uvjeren da se zrakoplov Germanwingsa srušio zbog sabotaže pilota. Naravno, pod uvjetom da je istinita tvrdnja da je jedan pilot ostao sam zaključan u kokpitu.
- Sabotaža je jako uvjerljivo objašnjenje. Pazite, let se u samo osam minuta strmoglavio s 10.000 metara na 1.800 metara, a pilot nije odaslao poziv upomoć. Dosta nelogično, zar ne - objasnio je Bartsch koji tvrdi da nije ništa neobično da jedan pilot povremeno izađe iz kabine na WC.
A je li moguć scenario da je pilot koji je ostao u kokpitu u međuvremenu pao u nesvijest i slučajno zaključao kabinu?
- Apsolutno nemoguće! Naime, kada je pilot u nesvijesti i zaključan u kokpitu, posada može iskoristiti poseban kod za ulazak u kabinu. Međutim, ako pilot baš želi ostati zaključan, on ima kombinaciju da nadjača taj hitan kod. Ali za to mora biti potpuno pri svijesti - objasnio je Bartsch i odmah u startu srušio teoriju da je pilot pao u nesvijest.
Nažalost, dodao je, u Airbusovima ne postoji mehanizam da se pošalje 'mayday' poziv van pilotske kabine.
U četvrtak ujutro nastavljena je akcija izvlačenja tijela i potrage za drugom crnom kutijom iz zrakoplova, objavila je francuska policija. Vremenski uvjeti na mjestu nesreće povoljni su, javio je novinar AFP-a.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....