U namjeri da širi ideju harmonije, mira i tolerancije, Europska komisija snimila je videospot koji je zbog kritike o rasizmu morala povući nakon samo pet dana.
Što je još kontroverznije, taj je spot trebao poslužiti u pridobivanju mladih naraštaja za ideju proširenja Europske Unije. Video u trajanju oko minutu i pol prikazuje bijelu djevojku, odjevenu u žutu boju EU zvjezdica, kojoj u jednom skladištu prilaze prvo jedan kung-fu ratnik Azijac, zatim Indijac s mačem te Afrobrazilac.
Klonira se 12 zvijezda
Na kraju, iz nje se klonira još 12 zvijezda pa svi u miru sjednu i pretvore se u 12 zvjezdica, koliko ih je na zastavi EU. No, drugi su u tome vidjeli poruku da tri stranca napadaju bijelu djevojku.
Iako glasnogovornik Europske komisije za proširenje, Peter Stano, kaže da je reakcija ciljne skupine (mladih u dobi između 16 i 24 godine) bila pozitivna, Komisija ga je povukla, a direktor opće uprave za proširenje, Stefano Sannino, ispričao se svima koji su se na bilo koji način osjetili uvrijeđenima.
Stano kaže da je Komisija željela napraviti nešto čime bi se obraćala mladim naraštajima, pa je zato napravljen spot u obliku videoigre.
Mladi su shvatili
- Ti su mladi to i razumjeli. Nažalost, ima i onih koji su oteli raspravu i prebacili je u područje rasprave o rasizmu. Odlučili smo povući spot kako bismo spriječili raspravu koja je otišla u krivom smjeru - rekao je Stano za Jutarnji list.
Ipak, nejasno je zašto se u spotu za koji je Komisija potrošila 127 tisuća eura, koristi poruka koja uključuje osobe iz Azije i Brazila, iako nikome nije namjera proširiti EU izvan Europe.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....