PJONGJANG - Sjevernokorejski vrhovni vođa Kim Jong-un odlučio je svoju zemlju predstaviti u novom, modernijem ruhu kao zemlju orijentiranu mladima.
Tako je nedavno liberalizirao više zakona i ukinuo zabranu nošenja hlača za žene i zabranu zapadnjačke brze hrane poput pizze, hamburgera i prženih krumpirića.
Za pomno probrane članove državne organizacije za djecu od 9 do 14 godina starosti organizirao je i koncerte i posjete zabavnim i zoološkim parkovima. Članovi organizacije kojima je iskazana čast osobnog susreta s vrhovnim vođom jecali su od sreće, a slika nasmijanog vođe kojeg djeca grle i kroz suze gledaju s oduševljenjem plasirana je u svim državnim medijima.
Analitičari smatraju da se Kim Jong Un, kojem samom još nije niti 30 godina, pokušava nametnuti kao moderniji vođa od svog strogog i hladnog oca Kim Jong-ila i narodu dati više slobode i zabave u svakodnevnom životu.
Smatraju i da Kim Jong-un pokušava stvoriti imidž tople očinske figure nalik na svog djeda i utemeljitelja države Kim Il-sunga . Državna je televizija tako objavila da su zabavni parkovi s donedavno zabranjenim restoranima za brzu hranu "vječni darovi narodu od našeg velikog vođe".
Osim među mladima, vođi će zasigurno narasti popularnost i među ženama, s obzirom na ukidanje zabrane nošenja hlača i traperica, koje predstavlja svojevrsnu modnu revoluciju u Sjevernoj Koreji. U vrijeme Kim Jong-unovog oca su žene smjele nositi hlače samo tijekom rada u tvornici ili u polju. Ako bi se u njima našle na ulici morale bi platiti kaznu ili bi im bila izrečena mjera upozorenja, a u drastičnijim slučajevima policajci bi im ih na licu mjesta razrezali u oblik suknje.
Statistike o modnim preferencama i potrošačkim navikama u Sjevernoj Koreji nikad nije bilo lako dobiti jer je službena politika vlade oduvijek bila da su svi građani jednaki, no instraživački instituti raspolažu informacijama kako sve više Sjevernokorejanki nosi uske traperice, naušnice i visoke pete te kako se ni u vrijeme navjeće gladi u zemlji nisu u potpunosti prilagođavale propisima jer je u njima ipak nadvladavala želja za ljepotom.
Dio informacija instituti sakupljaju od disidenata i prebjega, no zasad još uvijek nije poznato koliko Sjevernokorejanaca si je u mogućnosti priuštiti novouvedene proizvode i koliko široko su oni dostupni.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....