ZAGREB - Hrvatski građani koji žele putovati u Brazil zbog utkamica Hrvatske na svjetskom nogometnom prvenstvu u lipnju ove godine za to će, prema najnovijim informacijama iz turističkih agencija, morati izdvojiti od trenutno najmanjih 16-17 tisuća kuna pa i do više od 60 tisuća kuna, ovisno o tome uključuje li putovanje noćenja ili samo povratni zrakoplovni prijevoz, što sveukupno pokazuje da će ta putovanja zapravo biti jedna od najvećih investicija hrvatskih sportskih navijača ikada.
Turističke agencije objavile ponudu za Brazil, ali za sada više upita nego prodaje
Turističke agencije u Hrvatskoj zadnjih su dana objavile i počele prodaju aranžmana za Brazil, i to većinom za Sao Paolo, za otvorenje SP-a nakon koje odmah slijedi i prva utakmica Hrvatske i Brazila, za što ima i najviše zanimanja. Za ostale gradove također će imati programe, ali kasnije i ovisno o potražnji odnosno broju prodanih ulaznica za druge dvije utakmice hrvatske reprezentacije.
Za otvorenje SP-a i prvu utakmicu s Brazilom u Sao Paolu završene su prijave za ulaznice, kojih je oko 300 više nego je hrvatska 'kvota' od oko 5.000 za tu utakmicu, pa se najvjerojatnije u ožujku očekuje 'lutrija' tj. ždrijeb tko će ulaznice i stvarno moći kupiti.
Agencije zbog pravila FIFA-e ne smiju u svoje aranžmane uključivati ulaznice pa niti ih nuditi kroz nagradne igre ili poticajne programe, ali svi se manje-više slažu da će hrvatskih navijača na otvaranju SP-a i prvoj utakmici biti upravo oko pet tisuća, jer teško da će netko platiti skupi aranžman za Brazil, a da nema i ulaznicu za stadion.
Naravno, uvijek postoji i takva mogućnost, kao i, kako kaže direktor zagrebačkog Kompasa Ivan Pukšar, poznata hrvatska snalažljivost.
No, i on, kao i iz ostalih agencija, prije svega ističu skupoću Brazila, od smještaja do ostalih usluga i ponude, što se sada iz dana u dan još i uvećava, pri čemu iz većine agencija napominju i da ne očekuju 'last minute' prodaju jer teško da će se primjerice sredinom svibnja nači mjesta na letovima, a ako ih i bude to će zasigurno biti znatno skuplje.
I trenutne cijene agencijskih aranžmana su privremene i jamče ih samo do određenog datuma u roku dva-tri tjedna do mjesec dana. Iako agencije daju i tzv. first minute popuste, pa i u suradnji s bankama i kartičarskim kućama mogućnost otplate na 12 rata beskamatno, ali i na 36 i do čak 96 rata s određenim kamatama, za sada za ta putovanja većina agencije bilježi više upita, manje rezervacija, a još manje i stvarnu prodaju.
Oni koji pitaju većinom su tvrtke odnosno poslovna klijentela iz jačih hrvatskih kompanija, dok se manje javljaju privatne osobe.
Cijene po agencijama slične, među najpovoljnijim 'Brazil express', a očekuju se i brodovi
Ponuda Kompasa, kako kaže Pukšar, za sada uključuje jedan od nekoliko planiranih zrakoplova koji će u lipnju za Brazil, i to sa 291 mjestom od čega 27 u business clasi za one koji žele letjeti u vrhunskoj udobnosti.
Cijene aranžmana sa tri noćenja u Sao Paolu, s transferima i letom kreće se od oko 23 tisuće kuna plus takse, za što Pukšar kaže da svakako nije jeftino, ali da je već sada vrlo teško naći zrakoplovnu kartu do Brazila koja bi u to vrijeme koštala manje od 20 tisuća kuna, tim više što se radi o letovima iz Europe koji su uglavnom popunjeni budući su se sve veće europske reprezentacije plasirale na SP.
Koliko zna u potrazi za avio kartama hrvatski navijači za sada najviše obilaze zagrebačko predstavništvo portugalske avio kompanije TAP koja jedina iz Europe leti direktno u sve brazilske gradove domaćine SP-a, a kombiniraju se polasci i iz drugih zemalja, primjerice Italije ili preko Frankfurta s Lufthansom, Londona s British Airwaysom, s Turkish Airlinesom preko Istanbula, ili preko Madrida španjolskim prijevoznikom Iberia, za što se cijene povratnih karata za sada kreću od oko 12 do oko 15 tisuća kuna.
Slične cijene, pa i ponudu ima i agencija Atlas, gdje pet dana s tri noćenja u Sao Paolu u hotelu s četiri zvjezdice i zrakoplov sada košta oko 24 tisuće kuna, ali ako se isto to želi u hotelu s pet zvjezdica onda raste na 62 tisuće kuna plus takse.
Nikolina Frklić, voditeljica Atlasovih korporativnih komunikacija, napominje da su u kreiranju programa puno pažnje posvetili sigurnosti putovanja i boravka u Brazilu, ali da unatoč svemu takav posao, kao i inače daleke destinacije, za agenciju predstavlja i veliki poslovni rizik.
Jednu od povoljnijih ponuda za Sao Paolo, koja već nazivaju i 'Brazil Express', objavila je turistička agencija iz Zagreba Omega grupa, koja nudi samo povratni zrakoplovni prijevoz, noćne letove direktno iz Zagreba i nazad poslije utakmice, te transfere do stadiona i nazad do zračne luke, bez noćenja za oko 16 do 17 tisuća kuna u što su uključene i pristojbe u zračnim lukama.
Upita, kako kaže njihova voditeljica prodaje Tena Franjić, imaju dosta, posebno iz velikih kompanija, te vjeruju da će popuniti taj charter let na kojemu je nešto više od 200 mjesta.
Osim spomenutih i brojne druge manje i veće agencije u Hrvatskoj kreiraju i već prodaju aranžmane za Brazil, čije se cijene kreću u sličnim okvirima, a koje rastu sukladno tome nudi li program razgled brazilskih gradova, večeri sambe i druge egzotične programe po čemu je Brazil poznat.
Jednu od zanimljivijih najava poslali su iz agencije Uniline, čiji voditelj korporativnih komunikacija Kristijan Gržetić kaže da su trenutno u pripremi aranžmana za SP u Brazilu koje će ponuditi u iduća dva do tri tjedna.
Pritom se, kako napominje, mogu očekivati i eventualni mogući aranžmani putovanja do Brazila brodom, o čemu će javnost također uskoro informirati.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....