‘KOPNENI MOST‘

Divovski brodar Maersk nakon Sueskog kanala, odustao i od Panamskog kanala. Prelaze na - željeznicu

Uprava Panamskog kanala smanjila je dopušteni broj i težinu brodova u tranzitu zbog aktualne i prognozirane razine vode u jezeru Gatun

Ilustracija, brod u Panamskom kanalu

 Robert Wallwork/Alamy/Alamy/Profimedia/Robert Wallwork/alamy/alamy/profimedia

Danski brodar A.P. Moller-Maersk izvijestio je da će prijeći na željeznicu zbog niskog vodostaja u Panamskom kanalu koji je zakočio tranzit na važnoj pomorskoj trgovačkoj ruti.

Uprava Panamskog kanala smanjila je dopušteni broj i težinu brodova u tranzitu zbog aktualne i prognozirane razine vode u jezeru Gatun, glavnom rezervoaru koji se napaja oborinama i omogućuje prolaz brodova kroz sustav ustava, priopćio je Maersk.

"Brodovi koji su koristili Panamski kanal sada će ga zaobilaziti i koristiti ‘kopneni most‘ i željeznicu za prijevoz tereta na 80 kilometara dugom potezu preko teritorija Paname do druge obale", objasnila je tvrtka u bilješci kupcima.

Početkom studenog uprava kanala smanjila je zbog suše u Panami broj brodova s 31 na 25 dnevno i najavila da će ih do početka veljače 2024. spustiti na samo 18. To je prisililo tankere s gorivom i brodove sa žitaricama da se okrenu drugim, duljim rutama kako bi izbjegli zastoje.

Maersk ima problema i Crvenom moru i trenutno plovi preko Rta dobre nade kako bi izbjegao napade jemenskih Huta koji ometanjem plovidbe brodova povezanih s Izraelom iskazuje podršku Palestincima u Pojasu Gaze pod izraelskom okupacijom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 05:41