VELIKI ŠOPING

Dan samaca nadmašio i Crni petak: Narudžbe na Alibabinoj platformi premašile 56 milijardi dolara

Prvi je puta Dan samaca upriličen 2009. godine, kao jednodnevni događaj s izvedbama uživo
 Greg Baker/AFP

Narudžbe preko platformi za elektronsku trgovinu kineskog Alibabe na Dan samaca premašile su do srijede ujutro 56 milijardi dolara, signalizirajući oporavak drugog gospodarstva svijeta od koronakrize.

Alibabin Dan samaca prerastao je u najveću šoping manifestaciju u svijetu, nadmašivši američki Crni petak i Kibernetički ponedjeljak, napominje Reuters.

Ove godine kineski je div produljio manifestaciju na četiri dana a do srijede ujutro vrijednost narudžbi bila je 16 puta veća nego na dvodnevnom Premijer Dayu koji je u listopadu organizirao američki Amazon.

"Zbog covida 19 mnogi Kinezi ne mogu u inozemstvo pa troše putem interneta", rekao je novinarima potpredsjednik Alibabe Liu Bo.

Na platformama je prvi puta ponuđeno preko dva milijuna proizvoda, dvostruko više nego lani a do srijede ujutro vrijednost narudžbi premašila je 372,3 milijarde juana (56,3 milijarde dolara), s rekordne 583 tisuće narudžbe u sekundi, izvijestio je Alibaba.

Dosadašnji rezultat vjerojatno je donio olakšanje kompaniji čija je tržišna vrijednost u prošlom tjednu pala oko 10 posto zbog regulatorne blokade početne javne ponude dionica njezinog financijsko-tehnološkog ogranka Anta.

Prvi je puta Dan samaca upriličen 2009. godine, kao jednodnevni događaj s izvedbama uživo. Prošle godine zabilježena je rekordna vrijednost narudžbi od 38,4 milijarde dolara. Ove godine Alibaba je organizirao nastup Katy Perry, doduše, putem livestreama.

Manifestacija je krenula nešto ranije kako bi manje poznate marke dobile priliku za veću vidljivost, a popusti su organizirani od 1. do 3. studenoga i 11. studenoga. a izračun bruto obujma prodane robe obuhvaćat će 11 dana.

Preko 340 tvrtki, uključujući Apple, L'Oreal i Huawei Technologies, ubilježilo je promet veći od 100 milijuna juana, a u slučaju 13 marki premašio je milijardu juana, priopćio je Alibaba.

Među proizvodima iz uvoza najviše su se kupovali dodaci prehrani, mliječna formula za dojenčad i kozmetički proizvodi. Sun Jian, voditelj logistike događaja, rekao je novinarima da Alibaba sanira sve pakete iz inozemstva zbog pandemije covida 19.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 12:01