Cestovni transport označen je kao jedan od najvećih doprinosa emisiji CO2, a prema novim saznanjima, električni automobili neće biti jedino rješenje po pitanju globalnog smanjenja.
Emisije štetnih plinova smanjila bi se samo za 0,4 posto kada bi preko noći sva vozila koja trenutno prometuju Europom postala potpuno električna. Zaključak je to koji je svojim izlaganjem nametnuo Roberto Vavassori, predsjednik CLEPA-e, Europske asocijacije dobavljača u autoindustriji na summitu Financial Times Future of Car u Londonu, javlja Eutoexpress.
Prema Vavassoriju, trenutni fokus na razvoj i proizvodnju flota električnih vozila neće imati toliko utjecaja na smanjenje emisije CO2 na tolikoj razini kako se misli. Na europskim cestama trenutno prometuje gotovo 300 milijuna vozila, a premda se ta brojka svake godine naglo povećava, od te brojke tek je 800.000 potpuno električnih vozila.
- "Europa je odgovorna za 10 posto svjetskih emisija ugljičnog dioksida, dok Kina, SAD i Indija čine 66 posto", izjavio je Vavassori.
-" Dakle, znamo da 7 posto globalnih emisija CO2 otpada na automobile i laka gospodarska vozila i kad bi primjerice od sutra cijela Europa bila potpuno elektrificirana, globalne emisije CO2 bi se smanjile za 0,7 posto. Kada bi se u računicu uzela i proizvodnja električne energije, odnosno fosilna goriva koja se koristi za njezinu proizvodnju, smanjenje CO2 iznosilo bi mizernih 0,4 posto. Jesmo li svjesni tog konteksta?"
Promet, proizvodnja električne energije i industrija tri su najveća doprinosa globalnim emisijama CO2, a ako se želi osjetno smanjiti zagađenje, prema Vavassoriju, proizvodnja električnih automobila u tom naumu daje tek neznatan doprinos smanjenju globalne emisije CO2.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....