Kineska tvornica igračaka Pop Mart doživjela je u petak nevjerojatan rast cijene dionica, a njen vlasnik Wang Ning postao je multimilijarder čije se bogatsvo sada procjenjuje na oko tri milijarde dolara, dok se vrijednost tvrtke procjenjuje na gotovo sedam milijardi dolara.
Tvrtka Pop Mart postala je poznata po "misterioznim igračkama". Za po osam dolara prodaju kutije u kojima su igračke, no kupci saznaju što je u njoj tek kad je plate i otvore. Wang je vlasnik 50 posto
Kompanija je na burzi zaradila 674 milijuna što će iskoristiti kako bi otvorili još trgovina te se proširili i na inozemstvo. Stručnjaci kažu kako je riječ o zanimljivom fenomenu.
- Kinezi su pod stresom, rade čitav dan za malu plaću i žive u preskupim stanovima, pa traže jeftin način da se malo zabave - kaže Shaun Rein iz Kineske grupe za istraživanje tržišta (CMRG)
BBC javlja kako Pop Mart svoje proizvode, osim Kine, zasad prodaje u 21 zemlji, a kupci su uglavnom žene u dobi od 18 do 35 godina. Rain kaže kako trendovi pokazuju da djevojke vole Pop Martove slatke figurice te ih koriste za ukrašavanje svojih radnih stolova ili stanova, a privlačna im je i ideja iznenađenja koje donosi otvaranje kutijica s nepoznatim sadržajem.
Istraživanja pokazuju da kineski milenijalci troše više novca na "misteriozne igračke" nego na bilo koji hobi, dizajnersku odjeću ili računalne igre.Pop Mart je lider na tom tržištu, a zarada im se prošle godine utrostručila, potpisali su ugovore za licence figurica Walt Disneya i Universal Studios, te prodaju i igračke drugih dobavljača. Vjeruje se da je novi trend, mješavina aktualnih trendova popularne kulture, samo prošle godine bio vrijedan gotovo 21 milijardu jena.
A sve je, zaključuje BBC, počelo davno u Japanu s popularnim automatima za misteriozne igračke, Gashaponima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....