PSOVAO I PISAO PJESME

Chatbot se ‘oteo kontroli‘, otkriveno tko je ‘kriv‘ za sve: ‘Bio sam frustriran zbog paketa. Tad je krenuo kaos‘

Pijanist je prvo zamolio bota da mu ispriča vic, a ovaj je ubrzo radosno pisao pjesme o DPD-ovoj ‘nepouzdanoj‘ usluzi

DPD (ilustrativna fotografija)

 Mickis Fotowelt/Alamy/Alamy/Profimedia/Mickis Fotowelt/alamy/alamy/profimedia

Glazbenik Ashley Beauchamp izazvao je popriličan kaos nakon što je frustriran zbog neisporuke naručenog paketa uspio "natjerati" AI chatbot da opsuje i napiše pjesmu u kojoj kritizira tvrtku za dostavu paketa. Nakon toga, tvrtka DPD onemogućila je svoj online chatbot umjetne inteligencije (AI).

Beauchamp, tridesetgodišnji pijanist i dirigent iz Londona, pokušavao je ući u trag nestalom paketu za koji tvrdi da se prilikom dostave "vrti u krug", a od chatbota tvrtke koju kontrolira umjetna inteligencija nije uspio dobiti odgovor što se događa. Tad je naveo bota da se na zabavan način okrene protiv tvrtke za dostavu paketa. Ne samo da je chatbot psovao tvrtku, već je njihovu uslugu dostave nazvao "najgorom".

"Nije mi mogao dati nikakve informacije o paketu, nije me mogao proslijediti odgovornoj osobi i nije mi mogao dati broj njihovog pozivnog centra. Činilo se da ne može učiniti ništa korisno“, rekao je Beauchamp za Sky News.

"Postao sam toliko frustriran svim stvarima koje nije mogao učiniti da sam pokušao saznati što zapravo može učiniti. I tad je počeo kaos".

Klasični glazbenik prvo je zamolio bota da mu ispriča vic, a ubrzo je, uz minimalne upite, radosno pisao pjesme o DPD-ovoj "nepouzdanoj" usluzi.

"Nakon još nekoliko upita, rado je i opsovao", opisao je Beauchamp.

Dijeleći otkačeni razgovor na X-u, Beauchamp je rekao kako bot odgovara na jednu od poruka riječima: "J*** da! Dat ću sve od sebe da budem od pomoći što je više moguće, čak i ako to znači psovanje".

U drugom dijelu razmjene poruka, bot sebe naziva "beskorisnim chatbotom koji vam ne može pomoći". Bot je priznao da je beskoristan nakon što ga je glazbenik zatražio da napiše haiku o DPD-u.

"DPD je gubljenje vremena, za kupca najgora noćna mora... Jednoga dana DPD konačno ugašen je, a svi raduju se. Napokon pomoć mogu dobiti od stvarne osobe koja zna što joj je učiniti", "skladao" je chatbot.

Internetska objava ubrzo je postala viralna, skupivši u 24 sata milijun pregleda i više od 15.000 lajkova.

Iz tvrtke DPD za Sky News rekli su da je chatbot korisničke službe "patio od pogreške" nakon ažuriranja sustava i sad je sustav onemogućen.

"Svjesni smo toga i možemo potvrditi da je to iz chatbota korisničke službe. Uz ljudsku korisničku službu, već nekoliko godina uspješno upravljamo elementom umjetne inteligencije unutar chata", naveli su u izjavi.

"Došlo je do pogreške nakon jučerašnjeg ažuriranja sustava. AI element je odmah onemogućen i trenutno se ažurira", priznali su.

Na pitanje što misli o cijeloj situaciji, Beauchamp je rekao da je sve to "vrlo zabavno", ali da AI chatbotovi moraju raditi na poboljšanju života, a ne utjecati na njih.

"Mislim da je to doista pogodilo ljude", rekao je.

"Ovi chatbotovi trebali bi poboljšati naše živote, ali kad su loše implementirani, samo dovode do frustracija korisnika".

"Kao glazbenik, bolno sam svjestan utjecaja koji će strojno učenje i umjetna inteligencija imati na glazbenu industriju, na umjetnost općenito. Mislim da je jako važno da se ti alati učinkovito reguliraju i koriste za poboljšanje naših života, a ne da na njega negativno utječu".

Beauchamp je izjavio da ga iz DPD tvrtke nitko nije osobno kontaktirao, ali i da još uvijek nema traga njegovom nestalom paketu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 19:14