Europa bi ovoga tjedna trebala ukinuti 22-mjesečnu zabranu letenja zrakoplova Boeing 737 MAX, što je razljutilo obitelji nekih od 346 poginulih u rušenju ih zrakoplova koje odluku smatraju preuranjenom
Zeleno svjetlo Europske agencije za sigurnost zračnog prometa (EASA) je ključni korak naprijed u razrješenju gotovo dvogodišnje krize do koje je došlo zbog pada tog jako prodavanog zrakoplova u Indoneziji i Etiopiji, povezanih s greškom softwarea u kokpitu.
SAD je ukinuo zabranu u studenome prošle godine, a isto su učinili Brazil i Kanada. Kina, koja je prva zabranila letenje nakon druge nesreće u ožujku 2019. i na koju otpada četvrtina prodaje MAX-a, još nije objavila kako će postupiti.
Nakon privremenog odobrenja u studenome, EASA je analizirala mišljenja 38 stručnjaka i "primila izvješća nekoliko zviždača koje smo pažljivo analizirali i uzeli u obzir", rekao je izvršni direktor Patrick Ky u ponedjeljak.
To, dodao je, nije ukazalo na nikakve nove tehničke probleme.
No udruga žrtava u Francuskoj Solidarnost i pravda nazvala je taj potez "preuranjenim, neodgovarajućim pa čak i opasnim".
Analitičari i šefovi zrakoplovnih kompanija kažu da je EASA, koja predstavlja 31 europsku zemlju, izašla jača iz krize koja je oslabila vodstvo SAD-a u sigurnosti zračnog prometa.
Srodna američka agencija, Savezna uprava za zračni promet, našla se na udaru kritika da je napravila propuste prilikom odobrenja MAX-a.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....