VELIKI UDARAC

BMW proizvodnju električnih Minija iz Velike Britanije seli u Kinu: ‘Ma neće to smetati našim kupcima‘

Kineska tvornica nastala zajedničkim ulaganjem BMW-a i Great Wall Motora proizvodit će i sljedeću generaciju Mini Acemana s nultom emisijom

Vijest o selidbi Minija u Kinu velik je udarac onima koji su se nadali da bi Velika Britanija mogla postati globalno središte za proizvodnju vozila s nultom emisijom ugljičnog dioksida

 PONTUS LUNDAHL/TT NEWS AGENCY/TT News Agency via AFP

BMW će proizvodnju električnih Minija iz tvornice Cowley u blizini Oxforda iduće godine prebaciti u Kinu, prenosi Times. Ta je vijest veliki udarac onima koji su se nadali da bi Velika Britanija mogla postati globalno središte za proizvodnju vozila s nultom emisijom ugljičnog dioksida.

Nedugo nakon referenduma o Brexitu 2016. Honda je odustala od planova za proizvodnju električnih automobila za europsko tržište u svojoj tvornici u Britaniji. Japanski proizvođač prebacio je proizvodnju natrag u Japan i zatvorio tvornicu u britanskom Swindonu uz gubitak više od 3000 radnih mjesta.

BMW ostaje u Cowleyu na periferiji Oxforda, gdje godišnje proizvede 40.000 električnih Minija. Odluku su objavili nakon vijesti da će jedina velika britanska investicija u tvornicu baterija, koju gradi Britishvolt na sjeveroistoku Engleske, propasti ako ne dobije pomoć od 230 milijuna eura.

Prije samo godinu dana, tadašnji premijer Boris Johnson obećao je na summitu o klimatskim promjenama Cop26 u Glasgowu da će financirati "revoluciju električnih automobila od 1 milijardu funti", što je trebalo stvoriti stotine tisuća radnih mjesta. Njegova prethodnica Theresa May htjela je da Britanija postane svjetski lider u proizvodnji električnih vozila.

Osim električnog Minija, kineska tvornica nastala zajedničkim ulaganjem BMW-a i Great Wall Motora također će proizvoditi sljedeću generaciju Mini Acemana s nultom emisijom. Novu električnu verziju najvećeg modela Minija, Countrymana, BMW je odlučio proizvoditi u svojoj tvornici u Leipzigu.

U Oxfordu bi se trebalo i dalje proizvoditi dizelske odnosno naftne Minije s tri i pet vrata, kao i kabriolete za tržišta poput SAD-a, Japana i Bliskog istoka. BMW je potvrdio da neće zaustaviti proizvodnju Minija s motorima s unutarnjim izgaranjem do 2030-ih.

Stefanie Wurst, nova šefica Minija, odbacila je sumnje da bi se britanski potrošači mogli usprotiviti kupnji Minija proizvedenog u Kini, rekavši da ne vidi razlog za to, s obzirom da britanski vozači već kupuju neke modele BMW-a proizvedene u Kini.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
29. prosinac 2024 00:00