U mojih više od sedam godina u tvrtki, razotkrili smo farme vladinih trolova kako se miješaju u izbore, uveli alate za kontekstualiziranje opasnih dezinformacija i, da zabranili smo predsjedniku Donaldu Trumpu pristup Twitteru. Profesor sa Sveučilišta Cornell Tarleton Gillespie nazvao je timove poput moga ‘čuvarima interneta. Sanitarni posao u online svijetu neumoljiv je i prijeporan", piše među ostalim u svojoj kolumni u New York Timesu Yoel Roth, bivši voditelj odjela za povjerenje i sigurnost Twittera. Roth je kratko vrijeme radio s Muskom, a onda je 10. studenoga dao otkaz. U New York Timesu opisao je što se događalo s Twitterom nakon Muskova preuzimanja.
"U priopćenju za javnost u kojem je objavio kupnju tvrtke, g. Musk je iznio jednostavnu tezu: ‘Sloboda govora temelj je funkcionalne demokracije, a Twitter je digitalni gradski trg na kojem se raspravlja o stvarima ključnim za budućnost čovječanstva‘. Rekao je da planira revitalizirati Twitter eliminiranjem neželjenih spamova i drastičnim mijenjanjem njegovih pravila kako bi uklonio isključivo ilegalni govor... No, istina je da čak i Muskova radikalna transformacija branda ima neizbježna ograničenja. Oglašivači su do sada odigrali najizravniju ulogu u moderiranju ambicija gospodina Muska u pogledu slobode govora. Sve dok 90 posto prihoda tvrtke dolazi od oglasa (kao što je bio slučaj kada je g. Musk kupio tvrtku), Twitter nema izbora nego raditi na način koji neće ugroziti izvore prihoda koji drže svjetla upaljenima. To se već pokazalo izazovnim", napisao je Roth.
Priznao je kako se gotovo odmah nakon Muskova preuzimanja Twittera, na toj platformi pojavio val rasističkog i antisemitskog trolanja. Oglašivači nisu bili ravnodušni na to. "Oprezni marketinški stručnjaci, uključujući one u General Millsu, Audiju i Pfizeru, usporili su ili pauzirali potrošnju oglasa na platformi. Kao odgovor, gospodin Musk je opunomoćio moj tim da krene agresivnije kako bi uklonio govor mržnje na cijeloj platformi, cenzurirajući više sadržaja, a ne manje", naveo je Roth ističući kako je prema nekim mjerilima Twitter pod Muskom postao sigurniji nego što je bio ranije.
"Marketinški stručnjaci nisu bježali od korištenja moći novčanika: u danima nakon akvizicije gospodina Muska, Global Alliance for Responsible Media, ključna trgovačka grupa u industriji oglašavanja, objavila je otvoreni poziv Twitteru da se pridržava postojećih obveza prema ‘ sigurnosti brenda‘. Možda je iz tog razloga g. Musk rekao da se želi odmaknuti od oglasa kao primarnog izvora prihoda Twittera: njegova sposobnost jednostranog donošenja odluka o budućnosti platforme ograničena je marketinškom industrijom koju niti kontrolira niti ju je uspio pridobiti. Ali čak i ako gospodin Musk uspije osloboditi Twitter utjecaja moćnih oglašivača, njegov put do nesputanog govora još uvijek nije jasan. Twitter ostaje vezan zakonima i propisima zemalja u kojima posluje", istaknuo je Roth.
Podsjetio je kako se nakon Muskova preuzimanja Twittera i porasta uvreda na rasnoj osnovi na toj platformi, stiglo upozorenje iz EU gdje je nedavno stupio je na snagu novi Zakon o digitalnim uslugama (DSA), po kojem nacionalne vlasti digitalnim tvrtkama mogu narediti uklanjanje ilegalnog sadržaja prema zakonima EU-a i nacionalnim zakonima država članica. " Regulatori imaju na raspolaganju značajne alate za provođenje svoje volje na Twitteru i prema gospodinu Musku. Kazne za nepoštivanje europskog Zakona o digitalnim uslugama mogle bi iznositi čak šest posto godišnjeg prihoda tvrtke", naveo je Roth.
Kao treći razlog zašto Musk neće ostvariti svoje snove oko Twittera Roth navodi kako Apple i Google trgovine aplikacijama u konačnici određuju što Twitter dopušta na svojoj stranici. "To predstavlja izazov za Muska i njegov cilj da Twitter pretvori u tvrdokornu platformu za slobodan govor bez umjerenosti", zaključio je Roth.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....