Pokušajte zamisliti sljedeći scenarij: pri kraju ste radnog vremena, gladni i željni provoda. Na zaslonu vašeg mobitela pojavljuje se obavijest da je na vašoj uobičajenoj ruti od posla prema kući otvoren novi restoran. Ako odlučite iskušati ga, restoran će poslati taksi koji će vas dovesti u željeni restoran - besplatno.
Bliže nego što mislimo
U istoj ulici nalazi se i kino koje samo večeras nudi popust na ulaznice. Budući da je vaša mobilna aplikacija osmislila večernji program umjesto vas, nakon nekoliko klikova na mobitelu nađete se u taksiju. To nije kraj iznenađenjima. Ovaj put, naime, ne morate ništa objašnjavati taksistu jer ga - nema. Na njegovu se mjestu nalazi sofisticirani GPS koji će vas najkraćom rutom odvesti na željeno odredište - bez potrebe za vozačem za volanom.
Ovaj se scenarij zasad možda čini kao fikcija ili scena iz filma budućnosti, no u stvarnosti je bliži sadašnjosti nego što isprva mislite. Google je, naime, upravo patentirao sustav kojim će, kako najavljuje, uvesti revoluciju u svijet online oglašavanja i transporta, povezujući ih u jedinstvenu mrežu koja će korisniku nuditi ciljane proizvode i usluge uz preporuke i posebne uvjete prijevoza. Googleovi stručnjaci osmislili su posebne algoritme koji će prepoznati lokaciju korisnika, njegov ukus i navike te na temelju njih nuditi oglase koji će biti ne samo ciljani, nego i prilagođeni korisnikovu slobodnom vremenu.
Nakon objave patenta britanski su marketinški stručnjaci pozdravili inicijativu tehnološkog giganta koji je nedavno najavio gradnju nove središnjice u Londonu, u kojoj će zapošljavati dodatnih 2000 ljudi, smatrajući da će novim patentom osigurati da transport i internet postanu povezaniji, a oglašavanje internetom time i mnogo efikasnije.
Besplatan prijevoz
Ipak, postoji bojazan da će korisnici zloupotrebljavati uslugu besplatnog prijevoza. Google stoga iznosi da će provesti niz kalkulacija koje će osigurati da korisnik za kojega se očekuje da će potrošiti više novca u trgovini ili restoranu koji plaća za oglas, a time i prijevoz, dobije bolje uvjete prijevoza. Posebnim kalkulacijama korisniku će se pokazati kolika je njegova zarada u odnosu na ulog u taksi za potencijalne klijente.
Google vozač
Patent spajanja taksi usluge i oglašavanja dio je Googleova megaplana - velike investicije u tehnologiju autonomnih automobila, odnosno prije spomenutih automobila kojima ne upravlja vozač, nego tehnologija. Softver radnog naziva Google Chauffeur vodio je Sebastian Thrun, jedan od izumitelja projekta Google Street View. Još 2005. je Googleov tim osmislio prototip takvog vozila i od američkog Ministarstva obrane dobio dva milijuna dolara za daljnji razvoj. Iako je malo vjerojatno da će se ovakvi futuristički automobili uskoro naći na cestama, očito je da Google vjeruje u ulaganje u transport i njegovo povezivanje s internetom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....