DIGITALNA (R)EVOLUCIJA: KONFERENCIJA HUP-a O BUDUĆNOSTI HRVATSKOG GOSPODARSTVA. POGLEDAJ OVDJE
U 20 najrazvijenijih europskih gospodarstava digitalna ekonomija je dostigla udjel od 8% BDP-a, potičući rast i stvaranje novih radnih mjesta, a vrijednost internetske trgovine u EU premašila je 300 milijardi eura. Eurostatovi podaci govore kako su se male i srednje tvrtke u Hrvatskoj brže okrenule online tržištima (19%) i više su orijentirane izvozu čak i od konkurencije u EU (16%).
Ukratko, oko 3,17 milijuna Hrvata koristi internet, 1,8 milijuna je na društvenim mrežama, 1,5 milijuna svakodnevno pristupa putem mobitela, a istodobno samo 18% hrvatskih malih i srednjih tvrtki ima online prodaju.
“Često postoji percepcija kako samo ona mala i srednja poduzeća koja su u informatičkom sektoru imaju potrebu i mogućnosti poslovati na ovaj način, dok se istovremeno stare ili ‘tradicionalne’ industrije ne mogu i ne trebaju bazirati na digitalnoj ekonomiji. Ali zapravo, nema poduzeća koje u današnje vrijeme može ignorirati postojanje digitalne ekonomije. Ona je danas naprosto postala platforma za poslovanje svakog pa i najmanjeg poduzeća i gotovo jednako prodorna kao druga industrijska revolucija kada je primjena struje promijenila život kakav se do tada poznavao”, izjavila je Anny Brusić, direktorica HUP-Udruge malih i srednjih poduzetnika.
Danas možete zamisliti nešto u Hrvatskoj, proizvesti to na drugom kontinentu i prodavati po cijelom svijetu. Ne moraju sve kompanije postati platforme poput Ubera ili internetske trgovine poput Amazona. Dovoljno je iskoristiti mogućnosti bržeg i lakšeg povezivanja kupaca sličnih interesa ili povezivanja prodavača i kupaca. Tako primjerice fitness klubovi mogu povezati svoje poslovanje sa salonima za masažu i uljepšavanje ili dućanima zdrave prehrane kako bi stvorili veću zajedničku platformu koja će privući veći broj korisnika. To omogućuje znatno veći izbor sadržaja na jednom mjestu, zadržavanje postojećih članova i privlačenje novih.
DIGITALNA (R)EVOLUCIJA: KONFERENCIJA HUP-a O BUDUĆNOSTI HRVATSKOG GOSPODARSTVA. POGLEDAJ OVDJE
Digitalna ekonomija raste sedam puta brže od tradicionalne i takvim tvrtkama se otvara velik izvozni potencijal, a ICT sektor čije usluge čine 3,7% BDP-a raste dvostruko brže od ostatka gospodarstva. Oni koji su se brinuli o tome da idu u korak s vremenom i započeli su proces transformacije već ubiru plodove.
Na konferenciji HUP-a Digitalna (R)evolucija kreatori i stratezi digitalne ekonomije Hrvatske: "Digitalizacija je pitanje opstanka gospodarstva"
Digitalna ekonomija raste sedam puta brže od ostatka ekonomije, a procjenjuje se da će u tom sektoru do 2020. Europska unija imati čak četiri milijuna novih radnih mjesta. Da se ubrza digitalna transformacija Hrvatske, BDP po glavi stanovnika bio bi veći za 11 posto, izračunao je Ekonomski institut.
Što donosi digitalna transformacija i kako mijenja poslovne procese i modele, saznajte na konferenciji Digitalna (R)evolucija, koju organizira Hrvatska udruga poslodavaca 12. Veljače u Atriju Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu. Konferencija se ove godine održava pod pokroviteljstvom Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta i u medijskom partnerstvu s Hanza Medijom, a okuplja kreatore i stratege digitalne ekonomije i digitalnog društva.
Organizatori konferencije imaju za cilj pokazati hrvatskim poduzetnicima da je utjecaj tehnologija na poslovanje neizbježan, ali i da im je primjena tehnologija dostupna i lakše nego što to možda misle.
Na konferenciji će biti prikazani modeli primjene novih tehnologija i inovacija kroz inspirativne primjere hrvatskih tvrtki koje će pokazati kako i vašem poslu mogu pomoći virtualna stvarnost, umjetna inteligencija, poslovna analitika ili povezivanje milijuna objekata primjenom senzora.
"Prodor interneta imao je gotovo nemjerljive efekte na društvo u cjelini. A jednako kao što je ta prva internetska revolucija pogurala čovječanstvo prema naprijed, novi zamah sada se događa s revolucionarnim digitalnim tehnologijama", ističe Boris Drilo, predsjednik HUP-Udruge ICT, najrelevantnijeg udruženja koje intenzivno radi na povećanju konkurentnosti hrvatske ICT industrije.
Kako ističe potpredsjednica Vlade i ministrica gospodarstva, poduzetništva i obrta Martina Dalić, digitalna transformacija našeg gospodarstva i društva je u tijeku, a "te procese želimo kvalitetno oblikovati". Stoga će Ministarstvo gospodarstva pokrenuti izradu strateškog dokumenta kojim će se stvoriti poticajan okvir za nastavak digitalizacije i tehnološke modernizacije te ojačati konkurentnost gospodarstva.
Ivan Barać, posebni savjetnik potpredsjednice Vlade RH i Bernard Gršić, državni tajnik Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva, na konferenciji će iznijeti razvojne ciljeve i alate koji su temelj za daljnji razvoj digitalne Hrvatske.
"Da bi građani ostvarili koristi kakve su ranije bile nezamislive, preduvjet je – digitalna transformacija države, tvrtki, gradova i društva u cjelini", kaže Barać.
Sudionici konferencije po prvi puta moći će čuti rezultate istraživanja o stanju digitalne ekonomije u Europi i Hrvatskoj, koje će prezentirati Maruška Vizek s Ekonomskog instituta.
"Jedan od važnih ciljeva ove konferencije je osvijestiti poslodavce da se moraju prilagoditi i pripremiti za budućnost koja je determinirana tehnološkim inovacijama, odnosno njihovoj primjeni u svakodnevnom radu. Tako da možemo reći da je ova konferencija o budućnosti i o opstanku hrvatskog gospodarstva", izjavio je Davor Majetić, glavni direktor HUP-a.
Konferencija HUP-a Digitalna (R)evolucija održava se pod pokroviteljstvom Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta i u medijskom partnerstvu s Hanza Medijom. HUP ICT – organizator konferencije Digitalna (R)evolucija — je udruga koja intenzivno radi na povećanju konkurentnosti hrvatske ICT industrije u cilju stvaranja globalno relevantne i najsnažnije informatičke industrije u regiji. HUP ICT je neizostavan dionik u kreiranju boljih uvjeta poslovanja kvalitetnijim reguliranjem ICT tržišta zakonima i fiskalnom politikom, posebno putem suradnje s tijelima državne uprave.
Prilog je napravljen u produkciji Native Ad Studija i HUP-ICT, u skladu s najvišim profesionalnim standardima Jutarnjeg.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....