PIŠE JURICA PAVIČIĆ

POVIJEST JEDNOG AUTA BILA JE I POVIJEST JEDNE DRŽAVE Prije 60 godina u Kragujevcu je nastao prvi fićo: 'Malen i jadan, a simbol Jugoslavije...'

Taj je auto bio ono što je bio trabant za DDR, spaček za Francusku ili Mini Morris za ‘swinging’ Britaniju 60-ih. Taj auto opredmećivao je jednu zemlju, jedno društvo, jednu epohu i sustav vrijednosti
Taj je auto bio ono što je bio trabant za DDR, spaček za Francusku ili Mini Morris za ‘swinging’ Britaniju 60-ih. Taj auto opredmećivao je jednu zemlju, jedno društvo, jednu epohu i sustav vrijednosti

Ako postoji točan datum kad je umrla Jugoslavija, onda je to bez sumnje taj datum. Datum o kojem je riječ je 27. lipnja 1991., a događaj koji se na taj dan dogodio nije bio važan ni politički, ni geostrateški, ni vojno. Ipak: taj događaj simbolički je bio neprocjenjivo važan.

Tog 27. 6. 1991. osječki građanin Branko Breškić odvezao se iz kuće svojim automobilom Zastava 750 osječkih registarskih oznaka. Nakon što je na pumpi natočio gorivo, opazio je komešanje i shvatio da je JNA izišla na osječke ulice s tenkovima i vojnim transporterima. Osječani su počeli na prometnicu stavljati barikade od automobilskih olupina. Građanin Breškić bez krzmanja je kao prepreku na kolnik stavio i svoju crvenu Zastavu. Potom se dogodio prizor koji će - posredovan kamerama HTV-a - obići zemlju ...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. prosinac 2025 01:00