ŠEF CROATIA OSIGURANJA

Pogled u svijet novog najmoćnijeg direktora hrvatskih državnih tvrtki

 Vjekoslav Skledar/CROPIX

Krešimir Starčević djeluje kao da mu je pomalo neugodno u ekstravagantnom uredu danas već predbivšeg predsjednika kompanije Hrvoja Vojkovića. Preuredio bi ga, ali s druge strane bilo bi glupo usred najveće krize ulaziti u takvu vrstu troška. Iako za Croatia osiguranje kriza i nije pretjeran teret. Bruto dobit u prvih devet mjeseci povećala se 49,7 posto, na 101,4 milijuna kuna. Udio CO na tržištu usidren je, zajedno s Croatia zdravstvenim osiguranjem, na stabilnih 32,9 posto. Ukupni prihodi u neznatnom su padu - 0,9 posto, ali i rashodi su manji 2,6 posto. Kapital i rezerve povećani su do kraja rujna 7,3 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Povećanje kapitala na 1,72 milijarde kuna rezultat je, među ostalim, ostvarene veće dobiti.

- Sve je to još rezultat prošle, a ne moje uprave - kaže Starčević. Ali ne mogu preskočiti činjenicu da se radilo u otežanim uvjetima poslovanja i da je tvrtka unatoč nastavku recesije uspjela tijekom ove godine zadržati stabilno i profitabilno poslovanje. A CO je profitabilna tvrtka s iznimno velikom dobiti.

Croatia osiguranje najstarije je društvo u regiji, početkom godine proslavili su 128. rođendan. Zato krećemo s majkom svih pitanja.

Europski trend

Prodati li ne prodati Croatia osiguranje? Je li dobro da je velika osiguravateljska kuća u državnim rukama? Koliko je to do danas škodilo ili koristilo u procesu upravljanja kompanijom? Kakva je inozemna praksa?

- Pravi odgovor na pitanje treba li i na koji način prodati Croatia osiguranje može dati isključivo vlasnik, tj. Vlada RH. Odluka o natječaju za izbor savjetnika za prodaju već je donesena, na nama je kao menadžmentu kompanije da izađemo ususret svim zahtjevima kada oni budu podneseni. U svakom slučaju, reći eksplicitno da je za Croatia osiguranje bolje da je u privatnom ili državnom vlasništvu u najmanju je ruku neozbiljno. Govorimo o jednoj od najstarijih osiguravateljskih tvrtki u Europi, s dugom, bogatom i neprekinutom tradicijom i poviješću. Kao takva, Croatia je odigrala vrlo važnu ulogu u nekim povijesnim trenucima i možda joj je upravo vlasnička struktura davala tu snagu. Ne trebamo ići dalje od prvih susjeda Slovenaca da vidimo kako je i njihov nacionalni osiguravatelj broj jedan, Triglav, također u vlasništvu države. Ipak, europski trend je privatizacija financijskog sektora i možda je to potpuno normalan korak u razvoju tvrtke. Kakav god ishod priče oko privatizacije bio, Croatia osiguranje ostat će lider na hrvatskom tržištu osiguranja.

Današnja uprava ima mandat da pripremi tvrtku za privatizaciju i usto održava uobičajeno poslovanje Croatia osiguranja. Koliko priča o vjerojatno skoroj privatizaciji utječe na dnevno vođenje biznisa?

- Za sada se taj pritisak gotovo uopće ne osjeti. Kada savjetnik za prodaju uđe u kuću, onda kreće izvještavanje na dnevnooperativnoj razini i mi smo u Upravi svjesni da će to značiti jako puno posla za sve nas. Naš je cilj u svakom slučaju da tvrtka radi normalno i da napravimo maksimalno što možemo u unapređenju poslovnih procesa s ciljem ostvarenja što boljeg poslovnog rezultata, bez obzira na početak privatizacijskog procesa. Croatia osiguranje velika je i moćna tvrtka, s vrhunskim stručnjacima na menadžerskim pozicijama i budite uvjereni da stabilno poslovanje nikada neće biti dovedeno u pitanje.

Regionalni div

Croatia osiguranje percipira se kao statično i konzervativno poduzeće od kojeg se očekuje stagnacija i rast neto dobiti, koji je pak moguće postići rezanjem troškova kao i u svakoj državnoj tvrtki.

- Osiguranje je samo po sebi konzervativan posao. No, svi sudionici osiguravateljnog tržišta itekako znaju da Croatia osiguranje nije statična tvrtka. Najveći smo i prednjačimo u broju pokrivenih rizika, svake se godine ponuda maksimalno prilagođava tržišnim uvjetima, konstantno se radi na razvijanju novih proizvoda. Croatia nije samo lider po udjelu na tržištu, već i po doprinosu razvoju struke, kreiranju trendova i politici društveno odgovornog ponašanja. Dobro ste percipirali da se rezanjem troškova mogu postići znatne uštede, ali mi intenzivno radimo i na povećanju prihoda. Cilj je u ovim izrazito teškim vremenima zadržati premiju, ali podići profitabilnost svakog proizvoda, uz smanjenje troškova poslovanja. U tom smo smjeru u ova dva mjeseca, koliko vodim Upravu Croatije, već napravili puno poteza koji su rezultirali optimizacijom poslovnih procesa, ali i znatnim uštedama troškova na godišnjoj razini. Radimo, kao i svi ostali, u izuzetno teškim uvjetima, stoga možemo biti i više nego zadovoljni postignutim rezultatima.

S prethodnim pitanjem povezana je i teza da je Croatia osiguranje u proteklih deset godina vjerojatno nepovratno izgubilo šansu da odraste u velikog osiguravatelja i izvan Hrvatske.

- Ne bih se složio s tezom da je Croatia osiguranje nepovratno izgubilo priliku da izraste u regionalnog diva. Prijašnje uprave i nadzorni odbori Croatia osiguranja ulaganja u regiji usmjerili su na akvizicije manjih društava i “greenfield” ulaganja. U BiH držimo oko 12 posto tržišta, u Makedoniji smo uvjerljivo vodeći u segmentu životnih osiguranja, tu je i vrlo perspektivna tvrtka koja se bavi neživotnim osiguranjima. Sa srpskim Milenijum osiguranjem imamo velike planove, tu je i naša tvrtka Croatia sigurimi na Kosovu. Nemojmo zaboraviti da je u ex-Yu regiji penetracija osiguranja još uvijek izrazito niska, a istovremeno govorimo o velikom i potencijalnom tržištu. Regionalne karte u ovom dijelu financijskog sektora još nisu podijeljene i Croatia osiguranje će sigurno u budućnosti biti važan čimbenik tog tržišta. Naše su tvrtke iz grupe postavljene na zdravim temeljima, posluju po svim standardima matice i od njih tek očekujemo prave rezultate.

Članak u cijelosti pročitajte u tiskanom izdanju Nedjeljnog Jutarnjeg

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. srpanj 2024 19:41