Damir Tomičić predsjednik je Uprave tvrtke Axinom, višestruko nagrađivani Microsoftov regionalni direktor i redoviti predavač u Europskom parlamentu. Jedan od onih ljudi iz hrvatske dijaspore koji su nova generacija poduzetnika, uspješni poslovni lavovi koji su imali ideju, gurali je i usavršavali, a Damir je u tom smislu za avioindustriju i nogomet napravio pravu revoluciju.
Njegova je obitelj podrijetlom iz Zagvozda, malog dalmatinskoga grada u blizini Imotskog, u kojem i danas živi većina Tomičića. Druga veća lokalna grupa je u Zagrebu, gdje mu žive roditelji i sestra. Oca je posao poslije završetka više škole u Zagrebu odveo na put u BiH, točnije u Banjaluku, a ljubav ga je ondje i zadržala.
Damir je rođen 1972. u Banjaluci, gdje je završio srednju elektrotehničku školu. Prve je korake razvojnog programiranja napravio na Apple II računalu s monokromatskim ružnim sučeljem i samo nekoliko kilobajta memorije.
- Uspoređujući ga s današnjim računalima i mogućnostima koje se pružaju, teško je shvatiti fascinaciju koja nas je krajem 80-ih prikovala danima i noćima uz tipkovnicu. Ali, mislim da je moja generacija osjećala potencijal koji je ležao duboko skriven u mrežnom okruženju. Sanjali smo o mogućnostima koje su nam se pružale, posebno o konceptu spajanja računala u mrežu i udaljenom pristupu putem modema na tada jako skupim telefonskim vezama. Tih dana svi smo bili hakeri - prisjeća se dok na praznični dan sjedimo u Munchenu, a sve je oko nas zatvoreno. Iako je emotivno težio studiju likovnih umjetnosti, ipak je prevagnula fascinacija računalima.
- Nakon dva semestra studija shvatio sam da me put, ako želim promijeniti svijet, a to sam doista želio, neizbježno vodi na studij u inozemstvo. Oprema, pristup internacionalnim sustavima, pa čak i kurikulum na našim sveučilištima nisu pružali ono što sam želio. Poslao sam aplikaciju na nekoliko fakulteta i iako sam bio primljen na Berkeley sveučilište u Kaliforniji, nisam dobio stipendiju. Kombinacija potpore obitelji u Njemačkoj i financijskih mogućnosti pomogla mi je da se odlučim za studij na njemačkom sveučilištu u Nurnbergu, gdje mi je ponuđeno i mjesto znanstvenog novaka na katedri za teoretsku elektrotehniku. Zbog te odluke do danas nisam požalio - kaže. Naime, sveučilište Friedrich - Alexander u Erlangenu i Nurnbergu početkom 90-ih bilo je jedno od njemačkih internetskih jaslica. Moderna Sun UNIX računala i izravan pristup glavnom internetskom spoju sa Sjevernom Amerikom i nevjerojatnih 650 Mbita bili su raj za informatičare.
- Svoju prvu internetsku stranicu sam postavio online 1994., ručno rađenu i optimiziranu za Netscape 1.0 browser. Ove godine slavim 20 godina uspješnog internetskog publiciranja. Pri kraju studija sudjelovao sam na projektu interaktivnog leksikona ekonomske informatike na katedri u Nurnbergu i tom sam prigodom upoznao nekoliko informatičara jednako zaljubljenih u mrežna rješenja poput mene. Upravo su bili osnovali klasični start-up sa željom da umreže sva lokalna poduzeća i - naravno - zarade svoj prvi milijun. Ideja mi se svidjela. Priključio sam im se - govori Damir.
Nakon godinu dana, uspjeli su priključiti na internet većinu lokalnih poduzeća, posao je išao jako dobro, ali i dalje prvi milijun nije bio na vidiku.
Nakon dulje šetnje kroz grad i nekoliko pića, razvili su novi plan: kupiti nekoliko internet-domena koje su još bile slobodne - software.de, hardware.de, hotel.de, deals.de - pa onda iskoristiti mogućnosti mreže i razviti horizontalno online tržište za trgovanje i online aukcije. Toga dana nisu ni slutili da nekoliko osoba u SAD-u, konkretno kompanija eBay, upravo dolazi na istu ideju i da će sljedećih godina biti najžešći konkurenti na novom području nazvanom e-commerce - ili elektronska prodaja.
- Ponude smo tehnološki brzo razvili, ali još brže smo shvatili da nam je potrebna investicija u marketing i prodaju. Poslovni plan je vrlo brzo napisan i s milijunskom potporom velike njemačke ulagačke tvrtke DVCG krenuli smo u tržišnu bitku. Preuzeo sam odgovornost za razvoj produkta i našeg branda. Nije prošlo dugo i na naša vrata počeli su kucati prvi zainteresirani kupci, među njima buduća zvijezda e-commerca, američka tvrtka Amazon.
No, Damira i njegovu ekipu oduševila je druga ponuda. Njemački telekomunikacijski gigant Deutsche Telekom želio je izgraditi uspješnu e-commerce strategiju pod imenom T-Online i tražio je budući tim. Pronašao je Damira i njegovu ekipu.
- Prvi dio našeg velikog plana se ostvario. Milijun je bio na računu, dapače, dobili smo čak i puno više, ono čemu se nismo ni nadali: mogućnost da promijenimo svijet s potporom njemačkog Telekoma. Iduće su dvije godine u tren prošle. Živjeli smo brzo, svaki dan smišljali nešto novo, testirali nove ideje i trošili vrlo zahvalan proračun. Uspjeh nas je pratio, ali nam je otvorio apetit i za nove ciljeve. T-Online se etablirao na njemačkom tržištu, naša je zadaća bila završena i htjeli smo nešto novo. Microsoft konferencija u Los Angelesu i prezentacija sasvim nove tehnološke platforme pružila nam je zadnju motivaciju za bitnu promjenu. Sredinom 2001. godine napustili smo Telekom i osnovali Axinom. Naš prvi klijent, naravno, bio je Deutsche Telekom. Pod sloganom “inspired by the net” (inspiriran mrežom) odlučili smo optimizirati poslovne procese velikih kompanija, temeljene na Microsoftovoj novoj tehnologiji - objašnjava Damir.
U novoj kompaniji, on je postao Chief Executive Officer (CEO) zadužen za razvoj poslova i suradnju sa strateškim klijentima. U 8 godina Axinom se etablirao kao jedan od vodećih Microsoftovih partnera. Cijeli niz globalnih brandova poput Siemensa, Nestle i Bayera odlučili su se za njih, uz više od 100 partnera u cijelom svijetu koji su producirali više od 5000 projekata.
Ekspanzija s novim poslovnicama u Estoniji, Švicarskoj i sjevernoj Americi bila je važna za razvoj tržišta. Danas Axinom ima 100 zaposlenih i porast poslovanja od prosječno 30 posto na godinu.
...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....