Hvarani su ponosni na dvojicu svojih suotočana iz vrha aktualne državne politike. Jedan je premijer Andrej Plenković, a drugi je ministar zdravstva Vili Beroš. Obojica potječu iz najbliže okoline ACI marine u Vrboskoj, koju upravo napuštamo.
Vili Beroš rođen je u nekoliko kilometara udaljenoj Jelsi, a premijerov otac Mario je iz obližnjeg Svirča. Kao što to obično biva da u narodu postoje stereotipi kako su ljudi iz nekog mjesta ovakvi ili o onakvi, tako i ovdje postoji priča o žiteljima Svirča. Za njih se kaže da su vrlo ambiciozni, ali na jedan pozitivan način: da oni sve moraju napraviti najbolje i najljepše - od najuređenije kuće pa do najukusnijeg kolača.
Potvrđuje to i priča koju smo upravo objavili iz Svirča: o najboljem maslinovom ulju na svijetu, o čemu svjedoče i tri zlatne medalje iz New Yorka. No, svaka priča ima i svoj narodski zajedljiv komentar, a taj glasi kako majke iz drugih hvarskih mjesta baš ne vole da im snaha bude iz Svirča, jer ta odmah preuzima komandu u kući. Što se tiče zetova iz Svirča, hvarske majke nisu se izjasnile.
Jedrimo sjevernom stranom niz Hvar prema Sućurju, i natrag s južne strane prema vrhu Pelješca. Lijepo je vrijeme, sve su uvale pune, jedrilica, jedrenjaka, motornih jahti i brodica. Još jedan dokaz da nautička sezona teče normalno. Dug je put od Vrboske do Korčule, pa ćemo prenoćiti na vrhu Pelješca u Lovištu ispred mjestašca Mirce. I u ovoj je uvali desetak nautičara s brodovima na sidru. Iz Lovišta se čuje glasna glazba i pjesma.
Ujutro krećemo za Korčulu. U ACI marini stanje je redovno: puni se i prazni u ritmu čartera za lijepa vremena. Vežu se i iskrcaju, odjure u stari grad, vrate se na brod i - idemo dalje.
Sjedim uz kavu s direktorom ACI marine Korčula Markom Skokandićem i ravnateljem županijske lučke uprave Korčula Antom Tvrdeićem. Zajednička je tema stvaranje uvjeta za kvalitetnije vezove i jahti i brodova. Priprema se rekonstrukcija ACI marine, a najveća briga je lukobran.
Ravnatelj Tvrdeić govori o Polačištu, novoj luci Korčule koja je u veljači dobila građevinsku dozvolu.
Sa 550 metara operativne obale za prihvat, kako plovila javnog pomorskog prometa, domaćih i stranih, tako i turističkih plovila, ovo je na otoku povijesno najveća investicija u lučku infrastrukturu. Prelazimo na lakše teme - koronu i sezonu. I ovdje obje dobro prolaze zajedno, osim što manjka turističkih izletničkih brodova.
Otkrivamo još jedno mjesto s odličnom hranom i povoljnom cijenom. To je konoba Pagar u Pupnatu, kod zaobilaznice. A sada, odvezujemo brod i krećemo za jedno jet-set mjesto na obližnjem otočiću - Beach Moro Stupe.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....