NAUTIČKA PATROLA JUTARNJEG

MARINA ROVINJ POSTAJE LUKSUZNI RESORT Nema više ni natikača ni brodova, na vezovima sad su - bageri

ACI je ušao u svoju najveću dosadašnju avanturu: pretvaranje marine Rovinj u luksuzni resort, vrijedan najvećih pet sidara.
Marina Rovinj u izgradnji
 Srdjan Vrancic / CROPIX

Bilo je to dobrodošlo otrežnjenje; nakon što su nas valovi na Valdibori dobrano pljuskali cijelu noć, grintave i zgužvane izbacili su nas na gat gradilišta nove, luksuzne rovinjske marine. Prvi pogled prema radnicima koji udaraju tuta forca po teškoj istarskoj omari vratio nas je u realnost: a mi se nešto žalimo...

Više od godinu i pol prošlo je otkad je prvi put lopata zašla u kršno istarsko tlo i time dala znak da jedan od rovinjskih simbola ide u opsežnu rekonstrukciju. Više od godinu i pol prošlo je otkad je ACI ušao u svoju najveću dosadašnju avanturu: pretvaranje marine Rovinj u luksuzni resort za brodove, vrijedan najvećih pet sidara. Dojam je, ovdje će trupovi uživati...

Gledajući obrise onoga što se nazire pred nama, um vrti filmski scenarij: s lijeve strane, s boka prema Monte Muliniju i Loneu, sa zelenog svjetionika koji godinama šalje važne signale, obzor se širi prema centru i Eufemiji, koja kao da se smješka dok promatra kako joj grad vibrira od ljetne radosti, dok se zdesna preoblikuju i Park i marina, stvarajući elitno mjesto.

Pula, 090818.
Brod Maslina. ACI marina Pula.
Nauticka patola Jutarnjeg lista po Hrvatskim marinama na Jadranu.
Pregled najatraktivnijih destinacija i izbor za nagradu Zlatno sidro.
Na fotografiji: Marina Pula.
Foto: Srdjan Vrancic / CROPIX
Srdjan Vrancic / CROPIX
Marina Pula

Sjećanja

U dosad neviđenoj interpolaciji hotela i marine, nacrti postaju stvarnost i mjesto koje esteticizmom kreira neku novu stvarnost ovog mjesta koje romantičarski pamtimo po šetnji kišnim pontonskim gatovima koji uljuljkavaju, prizivajući na još jedan đir po sjećanjima...

- Premda se radi o dva odvojena projekta, sve je rađeno na način da se i hotel i marina savršeno upotpunjuju i kreiraju potpuni vizualni, ali i funkcionalni efekt, jasno - budi nas iz maštanja naša domaćica Ines Pean, nadzorna inženjerka, dok koračamo gatovima, iz prve ruke promatrajući što se stvara.

- Pontone smo zamijenili fiksnim, čvrstim pristupnim gatovima, koji pružaju dimenziju više, i koji su nužni za marinu najviših kriterija koja ovdje niče...

Rovinj, 100818.
Brod Maslina. ACI marina Rovinj.
Nauticka patola Jutarnjeg lista po Hrvatskim marinama na Jadranu.
Pregled najatraktivnijih destinacija i izbor za nagradu Zlatno sidro.
Na fotografiji: marina Rovinj u izgradnji.
Foto: Srdjan Vrancic / CROPIX
Srdjan Vrancic / CROPIX
Marina Rovinj u izgradnji

Manjak ruku

Više od dvjestotinjak radnika ovdje neprestance radi, gdjekad i tri smjene, smjenjujući se u valovima, a dolaze sa svih strana, s obzirom na to da je i dalje u hrvatskoj građevini prisutan “manjak ruku”. Opareni od sunca i vrućine, dok im se znoj cijedi na anđeoski bijele gatove, rade, dakle, i posljednja dva mjeseca.

A koliko je radnika prošlo kroz marinu od prosinca 2015., kada smo počeli rušiti bivšu marinu, odnosno od 21. travnja 2017. kada su radovi formalno počeli? - Uh... ne zna im se broj... - objašnjava Ines.

Radnici, pak, tek na trenutke podižu glavu da bi ispratili svitu koju su uz nas i Pean činili i direktor nautike pri ACI-ju Branimir Mađer, direktor pravnih poslova ACI-ja Dražen Tomić, glavni inženjer gradilišta Zoran Šarčević i direktor marine Rovinj Blaženko Popović...

- Mi smo ovdje već jedno mjesec i pol dana i nije toliko teško koliko je doista vruće. Radimo na teškom suncu i ovim vrućinama koje doista silno iscrpljuju - govore mi u prolazu radnici postavljajući betonske oblatne na gatove.

- Spomenik vam treba podići - diže moral, pak, Popović, i dodaje: - Toliko smo svi zajedno ovdje da gotovo svakog radnika znam već po imenu. Ali doista, oni su izvukli najgori dio posla, jer ovo treba izdržati.

Teška rabota dok živa memljivo skače preko 40 stupnjeva tjera do kraja, kape se bore sa sunčanicom, a voda teče u potocima. Kao što će uskoro ovim gatovima teći šampanjac nekih novih gostiju koji neće ni pomisliti na ove momke koji ljeto provode u kupanju, ali ne u moru.

Rovinj, 100818.
Brod Maslina. ACI marina Rovinj.
Nauticka patola Jutarnjeg lista po Hrvatskim marinama na Jadranu.
Pregled najatraktivnijih destinacija i izbor za nagradu Zlatno sidro.
Na fotografiji: marina Rovinj u izgradnji.
Foto: Srdjan Vrancic / CROPIX
Srdjan Vrancic / CROPIX
Marina Rovinj u izgradnji

Slikarski dar

- Svoga znoja gospodar - dobacuje netko usput, dokazujući i duh, koji se, inače, nalazi i na brojnim zidovima, gdje netko od radnika pokazuje izuzetan slikarski dar: poneki portreti odrađeni su perfekcionistički, do posljednjeg detalja...

- Takva će biti i marina - opet me u realnost vraća Pean, dok priču zaokružujemo poslovnim prostorima, koji će biti u podnožju hotela, iznad kojeg se krije šetnica, pa senzacionalni objekt koji će zaokružiti luksuz.

Uz brižnu brigu oko hortikulture, koja će dati posljednji tač ovom remek-djelu hrvatske nautike, te atraktivnu šetnicu i biciklističku stazu, koja će odvajati marinu od hotela, a koja je zapravo žila kucavica šetnice lungo mare, znamenite Monte Mulini, ovaj više od 160 milijuna kuna vrijedan projekt zaokružit će rovinjsku, ali i nautičku ponudu.

Rovinj, 100818.
Brod Maslina. ACI marina Rovinj.
Nauticka patola Jutarnjeg lista po Hrvatskim marinama na Jadranu.
Pregled najatraktivnijih destinacija i izbor za nagradu Zlatno sidro.
Na fotografiji: marina Rovinj u izgradnji.
Foto: Srdjan Vrancic / CROPIX
Srdjan Vrancic / CROPIX
Marina Rovinj u izgradnji

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 21:18