Pojam uskrsa, kršćanskoga, kakav dakle pozna naša civilizacija, neodvojiv je od pojma muke. Kako opće (muke života i smrti od koje je uskrs izbavljenje), koja u svakoga postaje pojedinačna (do Camusove teze da je samoubojstvo jedini zbiljski filozofski problem), tako i posebne, dakle Muke, Pasije, nadasve mučne smrti Isusa na križu koji time, jezovitim žrtvovanjem sama sebe, plaća cijenu uskrsa: svoga (u mjeri u kojoj je i sam čovjek, a koncili su trebali da bi većini kršćana utuvili to uvjerenje o dvostrukoj naravi Kristovoj, i božanskoj i ljudskoj, simbolizirano u dvama skvrčenim prstima pravoslavnih dok se križaju) i svakoga ostalog čovjeka.
Ponekad zaboravljamo, jer nam se čini nebitnom razlikom, da kršćanski nauk ne kaže da se Isus na križu žrtvovao za sve ljude, z...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....