OMOGUĆAVA A1

ISTRAŽUJEMO: U POZADINI NEVIĐENE TRANSFORMACIJE ŽIVOTA U HRVATSKOJ

Nije puno prošlo od vremena kada smo putovali u susjedne zemlje da bismo kupili odjeću ili hranu koja još uvijek nije bila dostupna u Hrvatskoj. Kada smo stajali u redovima da bismo kupili kino kartu za blockbuster koji smo čekali cijelu godinu ili kopali po enciklopedijama usred svađe s prijateljima oko točnog datuma kada su ljudi sletjeli na Mjesec. Kada smo usklađivali kalendare sa svim odjelima u firmi da bismo uspjeli organizirati sastanak kada su svi kolege u istom gradu ili si pisali pisma i dopise.
 Getty Images

Sjećate se još uvijek kako je to bilo kada smo putovali na godišnji samo s uvjerenjem turističke agencije da će smještaj i lokacija stvarno biti dobri, i onda još čekali tjednima nakon što smo se vratili s putovanja da nam razviju fotografije kako bi ih mogli pokazati rodbini, ili kada smo stajali u redovima u bankama i poštama da bismo platili račune?

Stvarno nije tako puno prošlo. Neke od spomenutih stvari su nam prestale biti problem prije dvadesetak godina. Neke prije desetak, neke prije tek godinu ili dvije. Ako pogledamo istraživanje koje je Google proveo 2017., Hrvatska je u skladu s globalnim trendovima: 74% građana Hrvatske redovito koristi internet, od toga ih 30 posto dolazi s pametnog telefona, a na globalnoj razini broj građana zemalja koji redovito koriste internet iznosi oko 82%. Hrvatski građani internet koriste za pretraživanje informacija (81%), za zabavu (81%), za objavljivanje online zadataka (63%) ili postavljanje online sadržaja (18%) – slično kao i korisnici vani. No, još uvijek nisu svi u Hrvatskoj prigrlili ovaj novi oblik života – unatoč neviđenim mogućnostima koje pružaju digitalne tehnologije.

U dosad najdetaljnijoj analizi našeg novog oblika života ulazimo u pozadinu ovih brojki i donosimo analizu benefita u 14 područja naše svakodnevice koja su transformirana pod utjecajem novih tehnologija i pametnih telefona.

Evo što se sve promijenilo i što smo s tim dobili:

1. NAČIN NA KOJI ČITAMO

EBook Reader looks out between a number of printed books. The text on the reader is dummy text.The focus is on the digital text of the reader.
Getty Images/iStockphoto

STARA NAVIKA: Kupovina knjiga u knjižarama

Prije nešto više od deset godina, sredinom 2007., Jutarnji list je na naslovnici objavio fotografiju snimljenu u ponoć ispred knjižare Algoritam u centru Zagreba. Tisuće ljudi stajale su u redu kako bi kupili primjerak sedmog nastavka iz Harry Potter serijala. Sedam godina kasnije – 2014. - ako pogledamo istraživanje o tržištu knjiga u Hrvatskoj koje je GfK proveo 2018., i dalje je samo 2% svih knjiga koje su kupljene u Hrvatskoj – bilo kupljeno u internetskim knjižarama. A u našim knjižarama mogli smo birati samo između onih knjiga koje su urednici odabrali za prodaju i onda kada su oni to odlučili.

Uz to - taj sedmi nastavak Harry Pottera ima više od 600 stranica. Svi ti ljudi koji su ga kupili 2007. su ga vjerojatno nosili na more, zajedno s još nekoliko knjiga, za svaki slučaj. Te godine je četveročlana obitelj na more nosila više od 2000 stranica knjiga. Dakle, omanji kofer su morali posvetiti samo knjigama.

NOVA NAVIKA: Kupovina knjiga na internetskim knjižarama

Prebacimo se u današnjost. Zahvaljujući ogromnim internetskim knjižarama kao što je Amazon, potrebe za čekanjem u redovima više nema. Ne samo da knjiga koju kupite na Amazonu stiže na kućnu adresu, već je moguće i napraviti prednarudžbu za neku knjigu. Amazon nije samo pojednostavio kupovinu knjiga nego nam je omogućio da se dokopamo knjiga kojih prije nismo mogli, knjiga koje u Hrvatskoj nisu bile dostupne. I čak – da dođemo do knjige u samo nekoliko sekundi kada nam god padne na pamet.

Teoretski, Amazon kaže da na njihov Kindle stane 1100 knjiga. Nešto za što bi vam prije trebao kombi da prevezete na more sada možete staviti u džep. Kindle ima i osvijetljeni ekran pa možete čitati u mraku, a kupovina je nevjerojatno jednostavna. Nađete knjigu na Amazonu, kliknete kupi, i za tridesetak sekundi je na uređaj. Naravno, ne morate kupiti Kindle, tako funkcioniraju svi e-čitači. Prema GfK istraživanju, 72% građana Hrvatske ima mogućnost čitati knjige na elektroničkim knjigama. Ipak, samo 2% ih ima e-čitač, dok bi ostali to mogu činiti na svojim računalima, smartphoneima i tabletima.

Često nemamo vremena čitati. Srećom, knjige više ne moramo ni čitati. Sve je više dostupnih audio knjiga koje možemo slušati dok smo u pokretu. Desetci su raznih aplikacija za pametne telefone koje nude audio verzije najpopularnijih knjiga, dok je uvjerljivo najbolji servis Audible, u vlasništvu Amazona. Osim što ima najbolji i najveći izbor audio knjige, moguće ga je uskladiti s Kindleom, pa tako možemo audio knjigu nastaviti na Kindleu točno tamo gdje smo stali sa slušanjem. Iskoristite one trenutke u danu koji su prazni hod — šetanje psa, putovanje na i s posla, čišćenje kuće — i poslušajte knjigu.

ŠTO DOBIVAM ONLINE ŽIVOTOM

Jednostavnost kupovine i veći izbor

Odjednom, samo korištenjem interneta, dobili smo pristup gotovo svim knjigama svijeta. Ako imate unikatni hobi, Amazon garantirano ima knjigu koja će vam pomoći. Kupovina knjiga u internetskim knjižarama je jednostavnija, brža i bezbrižnija. Klik, i za par dana se knjiga pojavi na kućnim vratima ili za par sekundi na Kindleu. Nije loše.

2. NAČIN NA KOJI KUPUJEMO

Hand touching mobile screen of a Payment successful message on shopping mall background
Getty Images/iStockphoto

STARA NAVIKA: Odlazak u dućan

Bilo da se radi o hrani, odjeći, knjigama ili automobilima, sve što ste ikada trebali kupiti je uglavnom podrazumijevalo odlazak u neki dućan. To je zahtijevalo vrijeme, koje uglavnom niste imali, i živce da bi pronašli parking, probili se kroz gužvu sve da biste istim putem natrag s gomilom vreća u rukama. Na kraju cijelog tog puta – često ne bismo ni pronašli točno to što smo tražili. A sve ključne informacije o proizvodima i većim kupnjama uglavnom smo dobivali od – prodavača.

NOVA NAVIKA: Kupovina u webshopovima

Srećom, guranje pred kasom u dućanu na dan kada kreću popusti na odjeću, sve više odlazi u povijest. Danas sve možemo naručiti online. U Hrvatskoj imamo webshop i dostavu za sve što vam ikada može zatrebati, a na online trgovinama fast fashion dućana možete pronaći čak i robu koja nije uvijek dostupna u hrvatskim dućanima. Online šoping postaje sve popularniji i u Hrvatskoj: 84% Hrvata koji su vlasnici kartica barem povremeno kupuje na internetu, kupnju putem mobilnog telefona uz plaćanje karticom koristi 21% korisnika kartica, a 34% ih kupuje online više puta mjesečno. 39% online kupaca preferira inozemne e-trgovine, 13% njih domaće, dok 49% njih podjednako kupuje online u Hrvatskoj i u inozemstvu (GfK, 2017).

Zamislite sada da imate nekoliko milijuna prijatelja koje možete pitati za mišljenje. To nam je donio internet i peer-to-peer recommendation. Recenzije koje ljudi ostavljaju ispod usisavača na Amazonu ne samo da će vam otkriti sve što i recenzija u nekom magazinu, nego će vam reći i koliko je usisavač izdržljiv i koliko se dobro snalazi u specijaliziranim uvjetima kao što je usisavanje dlake labradora s platnenih navlaka za kauč.

No peer-to-peer recommendation se ne odnosi samo na kupovinu proizvodu. Danas je gotovo svaka usluga koju netko mijenja za novac recenzirana na internetu. Bilo da se radi o hrani u restoranu, kvaliteti smještaja u apartmanu na moru, usluzi u praonici rublja ili svježini voća koja je kupljena na placu. Ako je netko dao novce za nešto, budite sigurni da je pisao o tome na internetu. Prema istraživanju GfK 2018. za Masterindex, internet je glavni izvor informacija o destinacijama na koje će korisnici putovati (90% ispitanika), a uglavnom su to rezultati domaćih tražilica i specijaliziranih online aplikacija i stranica kao što je TripAdvisor. Po istraživanju koje je proveo MediaNet 2018., 51% korisnika interneta u Hrvatskoj koristi mobitel kao glavni savjetnik za pronalaženje najbližeg restorana, kemijske čistionice ili trgovine. Zamislite samo kada bi se taj postotak popeo na 90% i kada bi svi sudjelovali u toj mreži preporuka.

ŠTO DOBIVAM ONLINE ŽIVOTOM

Pojednostavljeni proces kupovine i vrijedne preporuke

Većina ljudi će kao prvu prednost online dućana istaknuti jednostavnost kupovine. Iako to je istina, i mi koji mrzimo šopingirat će definitivno biti zahvalni na tome, veća prednost se krije u činjenici da više ne postoji stvar koju ne možemo kupiti. Dok smo prije bili geografski ograničeni trgovinama koje nam se nalaze u blizini, sada nas gotovo ništa ne sprječava da kupujemo i iz webshopa u Južnoj Americi, ako se samo tamo nalazi nešto što nam treba.

Odjednom, više ne moramo slušati urbane legende, tetke koje znaju najbolje i recenzente za čiji kredibilitet nitko ne može garantirati. Oslanjajući se na zakon velikih brojeva, ako su tisuće recenzija i komentara pozitivne, možemo biti relativno sigurni da je riječ o dobrom proizvodu ili usluzi i možemo obaviti puno informiraniju kupnju.

3. NAČIN NA KOJI BRINEMO O SEBI

Female Runner Looking At Her Mobile And Smart Watch Heart Rate Monitor
Getty Images/iStockphoto

STARA NAVIKA: Povremeni pregledi

Kako smo se prije brinuli o sebi? Svakih nekoliko godina bi otišli na pregled kod doktora i odradili sistematski. Rekli su nam da je vježbanje dobro pa bi šetali češće. Oni malo ambiciozniji bi otišli u teretanu, bez da su sigurni što točno rade. Održavanje mentalnog zdravlja se uglavnom svodilo na odlazak u prirodu i malo smijeha.

NOVA NAVIKA: Zdravlje u vlastitom džepu

Napretkom tehnologije koja nam stane u džep, sami brinemo za svoje zdravlje. Mobitelima i fitness trackerima koliko koraka smo napravili u danu, u aplikacije upisujemo što smo jeli i tako znamo koliko kalorija smo unijeli i hoćemo li konačno smršavjeti. Većina mobitela ima funkcionalnost mjerenja otkucaja srca — stavite prst preko stražnje kamere i aplikacije prate kakvog vam je zdravlja srce. Druge aplikacije će vam pomoći s mentalnim zdravljem, bilo da se radi o aplikacijama koje će vas voditi kroz meditaciju ili, jednostavnije, vam ponuditi odgovore na životna pitanja. Možete otići i korak dalje i dati testirati vlastiti DNK uz pomoć firmi kao što su 23andme koje će vam otkriti ako kojim slučajem nosite gen koji bi mogao uzrokovati neku nasljednu bolest.

ŠTO DOBIVAM ONLINE ŽIVOTOM

Kontrola u realnom vremenu

Odjednom imamo potpunu kontrolu nad zdravljem u realnom vremenu. MediaNet istraživanje iz 2018. kaže da 40% ispitanika pomoću mobitela povremeno prati broj prijeđenih koraka u danu. Praćenje koraka je samo prvi korak u prikupljanju podataka o zdravlju, a što više podataka možemo prikupiti, to ćemo više olakšati posao doktoru. Također, online servisi nam omogućavaju da sami dijagnosticiramo neke jednostavnije probleme sa zdravljem ili ranije prepoznamo simptome koji bi mogli postati nešto ozbiljnije kasnije i tako prevenirati teže posljedice.

4. KAKO RADIMO

Casually dressed guy working in simple and modern space. Dominant color of the space is yellow.
Getty Images

STARA NAVIKA: Posao je tamo gdje je ured

Posao je bio tamo gdje je i ured. Svako jutro smo odlazili na posao, tamo provodili 8 sati, i popodne, u najvećoj gužvi, išli kući. Malo što se moglo obaviti van ureda. Da, uvođenjem emaila u poslovanje smo počeli olakšavati posao, ali stvari se zapravo nisu drastično promijenile od vremena kada su se slali dopisi unutar ureda.

NOVA NAVIKA: Mobilni ured i servisi koji olakšavaju život

Remote working je u nekim velikim svjetskim kompanijama standard, kao i u nekim hrvatskim. Google i Facebook svojim zaposlenicima nude mogućnost da nekoliko dana tjedno rade kod kuće i njihova interna istraživanja su pokazala da produktivnost značajno raste s uvođenjem takvim načinom rada. Naravno, ako ljudi nisu u uredu, teško će biti prisutni na sastanku. No to više nije ni potrebno – jer se mogu priključiti razgovoru nekim videochatom, Skypeom ili preko druge platforme. S timovima na poslu diskutiramo u realnom vremenu o projektima, dijelimo dokumente i šaljemo prijedloge i kroz megapopularni Slack i slične servise. Kada tome dodamo umrežene kalendare u kojima svi vide na čemu se i koliko dugo radi, te servise kao što je Evernote za sortiranje materijala i pisanje bilješki, posao je sve lakši i brži.

ŠTO DOBIVAM ONLINE ŽIVOTOM

Sve nam je dostupno na mobitelu

Ured nam više ne treba. Sve što trebamo je prijenosno računalo, mobitel i vezu s internetom i ured nam može biti bilo gdje na svijetu. Servisi kao što su Skype, Slack, Evernote i umreženi kalendari nam omogućavaju da koordiniramo velike timove brzo i efikasno, bez potrebe da svi sjede na jednom mjestu. Sada možemo raditi kada hoćemo, gdje hoćemo i koliko hoćemo.

5. NAČIN NA KOJI PUTUJEMO

Augmented reality in marketing. Woman traveler with phone. Navigation on the projection of the display
Getty Images/iStockphoto

STARA NAVIKA: Limitirano iskustvo putovanja

Prije 10-15 godina bilo je samo nekoliko načina kako smo mogli organizirati putovanje. Uglavnom je to podrazumijevalo da odemo u turističku agenciju. Tamo bi izabrali jedno od ponuđenih putovanja i bili osuđeni na njihov raspored, tempo i odabir hotela, avio kompanija i restorana. Ako smo bili dovoljno odvažni, kupili bi knjigu o nekoj dalekoj zemlji, pročitali sve što se može pročitati o mjestu na koje idemo, kupiti kartu i nadati se najboljem. Čuli smo stotine priča o lošim hotelima, prevarama i bezveznoj hrani čak i u najljepšim mjestima na svijetu.

NOVA NAVIKA: Putujemo kao lokalci

Tek nedavno smo dobili ono o čemu smo sanjali — da neko mjesto iskusimo kao lokalci. Airbnb nam je omogućio da iznajmljujemo stanove u ne-turističkim kvartovima, a TripAdvisor je postao vodič kroz najbolje restorane, kafiće, muzeje i atrakcije. I to ne vodič koji su pisali turisti i slučajno prolaznici nego ljudi koji svakodnevno odlaze na ta mjesta i stvarno znaju što je najbolje u gradu.

Avionske karte više ne moramo kupovati u agencijama ili direktno od prijevoznika po ogromnim cijenama nego možemo koristiti neki od servisa (Google Flights, Expedia ili Kayak) kako bismo dobili najbolje moguće cijene. Drastično niže nego prije.

A postoji šansa i da ne želimo letjeti. Možda se želimo voziti. A nemamo auto. Zato možemo koristiti ridesharing aplikacije i servise, a uvjerljivo je najpopularniji u Hrvatskoj BlaBlaCar. Taj globalni servis se u Hrvatskoj pojavio 2015. i u prvih godinu dana rada je ponudio 60.000 slobodnih mjesta u automobilima u Hrvatskoj, a putnici su napravili ukupno 1,6 milijuna kilometara na međugradskim putovanjima.

ŠTO DOBIVAM ONLINE ŽIVOTOM

Putovanje je jednostavnije, brže i jeftinije

Ako putovanja ne planiramo online, velike su šanse da ćemo ga preplatiti, da se nećemo dobro provesti i da ćemo požaliti što nismo iskoristili sve moguće alate da se bolje provedemo.

6. NAČIN NA KOJI KOMUNICIRAMO

Group of multicultural friends using smartphone outdoors - People hands addicted by mobile smart phone - Technology concept with connected men and women - Shallow depth of field on vintage filter tone
Getty Images/iStockphoto

STARA NAVIKA: Faks i pismo

Do prije samo nekoliko godina, za svu komunikaciju – osim fizičkog susreta - koristili smo alate kao što su pisma, telegrami, faksevi i telefon. Dolaskom mobitela, počeli smo tipkati poruke i pričati gdje god smo htjeli.

NOVA NAVIKA: Jednostavna komunikacija u realnom vremenu

Nedavno je Facebook objavio da imaju 2,13 milijardi aktivnih korisnika na svojoj društvenoj mreži, dok nevjerojatnih 1.5 milijardi ljudi koristi WhatsApp aplikaciju za slanje poruka. Komunikacija nam postaje sve brža i sve kraća. Tipkamo poruke, pričamo Skypeom, održavamo interakcije na društvenim mrežama. Dok su prije telefonski pozivi zahtijevali da sudjelujemo u komunikaciji čak i kada nemamo vremena za to, s novim oblikom komunikacije na poruku možemo odgovoriti kada nama najviše paše.

ŠTO DOBIVAM ONLINE ŽIVOTOM

Razgovor kada i kako ga želim

Online komunikacijom dobivamo potpunu slobodu u komunikaciji.

7. NAČIN NA KOJI GLEDAMO TV

Chiang Mai, Thailand - April 26, 2016: man hand holding screen shot of Netflix application showing on Asus Zenfone 2 mobile phone. Netflix is a global provider of streaming movies and TV series.
Getty Images

STARA NAVIKA: Linearno gledanje televizije

Televizija je linearna stvar. Petkom bi uz novine dobili TV program, pogledali što je na programu i pokušali zapamtiti kada će se što emitirati. Najgora stvar na svijetu je bila kada bi zakasnili deset minuta na film i onda nemamo pojma o čemu se zapravo radi u filmu. Jedini spas smo mogli pronaći u reprizi koja bi se obično emitirala kasno u noći. S vremenom smo dobili satelitsku televiziju, pa IPTV, što je povećalo količinu programa kojima imamo pristup, no gledanje i dalje bilo sasvim linearno — ako zakasniš s gledanjem programa koji te zanima, nemaš sreće.

NOVA NAVIKA: Televizija je sada online

Televizija više nije linearna. Nebrojeno je puno načina na koji možete pratiti što vas zanima. IPTV ima funkciju snimanja i premotavanja programa koji onda možete gledati kada god želite. Streaming servisi su sve više dostupni, pa je tako Netflix u samo nekoliko godina postao moćniji od većine velikih TV mreža. YouTube u posljednje vrijeme ulaže ogromne napore u vlastitu produkciju i nudi potpuno besplatni sadržaj, on demand.

ŠTO DOBIVAM ONLINE ŽIVOTOM

Televizija uvijek i svuda, koliko god želite

Količina sadržaja koja se trenutno nalazi na online streaming i on demand servisima je nezamisliva. I dok je to jedna od velikih prednost, definitivno nije najveća. Najveća prednost je definitivno činjenica da možemo gledati što nas zanima, kada god nas zanima. I koliko god nas zanima. Online gledanje televizije stvorilo je pojam “binge watching,” odnosno gledanje svih epizoda jedne serije u komadu. Isto tako, imajte na umu da je 84% ljudi koji su sudjelovali u MediaNet istraživanju iz 2018. reklo da bi veće frustracije nanio jedan dan bez interneta, nego jedan dan bez televizije.

8. NAČIN NA KOJI SLUŠAMO I OTKRIVAMO MUZIKU

Alushta, Russia - October 24, 2014: iPhone 6 Space Gray with music service SoundCloud on the screen. iPhone 6 was created and developed by the Apple inc.
Getty Images

STARA NAVIKA: Radio i preporuke

Dva su načina na koji smo otkrivali muziku prije nego smo to počeli činiti online servisima — ili smo slučajno čuli neku pjesmu na radiju i onda pokušali ući u trag bendu kako bi pokupovali sve njihove albume ili smo se morali oslanjati na preporuke prijatelja.

NOVA NAVIKA: Preporuke pametnih algoritama

Krenuli smo otkrivati muziku na YouTubeu. Prvo smo tamo slušali ono što znamo da volimo, da bismo povremeno kliknuli u onom stupcu desno na preporuke. Povremeno bi se znalo dogoditi da otkrijemo neki novi bend, no uglavnom bi nam YouTube u preporuke stavljao stvari koje jako dobro znamo. Sada muziku otkrivamo na SoundCloudu, servisu koji koristi dosta napredne algoritme, baš kao i Netflix, da bi pronašao zaista sličnu muziku onoj koju slušate i da bi vam to ponudio.

ŠTO DOBIVAM ONLINE ŽIVOTOM

Napredna tehnologija za jednostavan problem

SoundCloud i slični servisi su idealan primjer kako napredne tehnologije mogu biti zamaskirane u jednostavan servis koji nam može promijeniti svakodnevni život.

9. NAČIN NA KOJI UČIMO

hand typing on computer keyboard with E-learning Education on screen. internet online study concept.
Getty Images/iStockphoto

STARA NAVIKA: Tradicionalna škola

Išli smo u školu, a ono što nismo naučili u školi možda smo mogli naučiti u knjigama i enciklopedija. Ako smo htjeli naučiti strani jezik, to je zahtijevalo novu školu ili posebne tečajeve.

NOVA NAVIKA: Škola je na internetu

Škola je danas svuda oko nas. Naravno, ne zagovaramo da preskočite formalno obrazovanje. Ali trenutno je na internetu dostupno više od stotinu tisuća online tečajeva. Možda online tečajevi zvuče neozbiljno, ali imajte na umu da veliki broj ozbiljnih svjetskih sveučilišta, uključujući Harvard, Yale, Stanford i New York University, nude pristup svojim najpopularnijim predavanjima online. Možete dobiti diplomu od tih sveučilišta a da niti jednom ne kročite na njihov kampus. Ili možete odabrati samo nekoliko njihovih predavanja. Doslovno možete stvoriti svoje obrazovanje.

Nakon što ste odradili nekoliko velikih predavanja, danas je vrlo lagano nadopuniti znanje na internetu. Kupite knjigu na Kindleu. Bacite pogled na Wikipediju, najveću enciklopediju ljudskog znanja koja je ikad postojala. Ako želite naučiti strani jezik, to možete s nekoliko aplikacija na mobitelu. Najbolja od tih je Duolingo.

ŠTO DOBIVAM ONLINE ŽIVOTOM

Potpuno custom obrazovanje

Obrazovanje više nije u institucijama. Obrazovanje je u vašim rukama. Oblikujte ga točno onako kako želite. Nikada ovolika količina znanja nije bila dostupna građanima kao sada.

10. NAČIN NA KOJI UPRAVLJAMO NOVCEM

Businessman's hand holding smart phone with a diagram of business strategy drawn on blackboard that represents the concepts of business growth.
Getty Images

STARA NAVIKA: Sporo i neefikasno bankarenje

Stoljećima se bankarenje nije promijenilo. Stajali smo u redovima da bi podigli novac, stajali bi u redovima da bi platili račune, a o shoppingu na internetu smo mogli samo sanjati. Kućni budžeti su bili ispisani na poleđinama kuverti i stalno smo ih negdje gubili. Valjda nam je to bilo opravdanje zašto stalno probijamo taj budžet.

NOVA NAVIKA: Banka u džepu

Krenimo od osnova — sada svaki mobitel ima internetsko bankarstvo. Možemo plaćati račune, slati novce prijateljima i obitelji i zapravo potpuno izbjeći banku ako želimo. Internet bankarstvo nam omogućava i da lakše i sigurnije kupujemo i vodimo kontrolu nad potrošnjom. Postoje već stotine aplikacija koje će voditi vaš kućni budžet. Desetci aplikacija će vam sugerirati gdje da ulažete novac, a kako štedjeti. A ako ste baš posebno hrabri, pokušajte kupiti nešto kripto valuta i vidite kako vam se to sviđa.

ŠTO DOBIVAM ONLINE ŽIVOTOM

Personaliziranu uslugu i bolju kontrolu

Bankarenje je potpuno personalizirano i vaš osobni bankar zapravo postaje pametni telefon. Štedite vrijeme jer ne morate ići u banku nekoliko puta mjesečno, štedite novac jer kupujete na internetu i imate aplikaciju za vođenje budžeta i možda ste potencijalni milijarder jer nikada ne znate koliko će kripto valuta koju ste kupili narasti u vrijednosti.


Život se ubrzao i promijenio, a najmlađe generacije neće ni upoznati svijet bez mobitela, OTT rješenja, robota, milijun aplikacija i naprednih tehnologija poput virtualne i proširene stvarnosti. Tehnologija postaje nedjeljiva od svakodnevnog života, uz fiksne i mobilne usluge, širokopojasni internet, multimedijske usluge, podatkovna i IT rješenja, veleprodaju, rješenja za plaćanje i digitalne usluge.

Prilagođavanjem novim navikama i potrebama korisnika te digitalnoj evoluciji oko nas i VIP se mijenja - iz tradicionalnog telekom operatora u digitalnu kompaniju. Pod brendom A1 žele postati vodič kroz složeno digitalno doba za sve korisnike.


Prilog je napravljen u produkciji Native Ad Studija Hanza Medije i A1, u skladu s najvišim profesionalnim standardima Jutarnjeg.


Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 13:14