FIFA NAMEĆE LICENCE

‘Plaćati prijenos u kafiću neostvariva je ludorija’

Fifa želi zaštititi autorska prava kuće koja je prijenose platila, a za Svjetsko prvenstvo to je HTV

ZAGREB - Naslovnica Vjesnika na kojoj se najavljuje da će ugostitelji morati plaćati pristojbu HRT-u za javne prijenose utakmica sa Svjetskog prvenstva u nogometu odjeknula je znatno jače nego dogovorene promjene Ustava.

Brojne dvojbe

U tekstu kolege Miroslava Tomaševića navodi se kako Fifa za ugostitelje koji planiraju organizirano pratiti nogometne prijenose sa SP JAR predviđa uvođenje licence kojom bi se zaštitila autorska prava medijske kuće koja je prijenose platila. Kod nas je to HRT, pa bi, prema nekim tumačenjima, ugostitelji trebali podnijeti svoje zahtjeve na Prisavlje.

I na HRT-u je ta mogućnost izazvala brojne nedoumice pa njihovo očitovanje na naša pitanja prenosimo u cijelosti u okviru (pokraj fotografije). A što kažu ugostitelji?

- U obilju ludorija koje se događaju ne bih se čudio da i tako nešto nekome padne na pamet. Sumnjam da bi takva zamisao bila ostvariva - rekao nam je Nenad Šepak, predsjednik Udruženja ugostitelja Zagreb i vlasnik kafića Kvak.

Malo-pomalo s njim smo došli do ideje kako ne bi bilo loše da se i novinski nakladnici uključe u ovu kampanju.

- Imali ste kavu sa šlagom, Židakov komentar o utakmici, šest pjesama za ZAMP i sok, to vam je točno 23 kune - složio se Šepak s našom inicijativom.

No, da se uozbiljimo, Šepak kaže da nije dobio nikakvu službenu obavijest o ovom novitetu, kao ni Zlatko Puntijar, predsjednik Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a.

Neugodno iznenađenje

- Ništa ne znam i bolje je da ne komentiram - kaže Puntijar.

Svi ugostitelji s kojima smo razgovarali neugodno su iznenađeni samom najavom takvog novog nameta.

- To je izvan svake pameti. Pa, mi uredno plaćamo pretplatu... Ako se tako nešto uvede, nećemo organizirano gledati utakmice. Mi ćemo i dalje organizirano raditi kako bismo što više zaradili za brojne namete naše birokracije - rekao nam je Milivoj Lokin, vlasnik maksimirskog kafića Lokinn. Podbačaj u kvalifikacijama pokvario je posao brojnim turističkim agencijama, a i sponzori su se našli u neobranom grožđu.

U boj, u boj...

U utrci tko će se prije dočepati glavnih likova reprezentacije mnogi su naporavili ugovore dok je “zec bio u šumi”. Tako smo nekidan mogli gledati dvije reklame koje su pomalo postale i antireklame.

U prvoj se reklamira pivo, ali reklama je prilagođena situaciji. Navijači obilaze igrače koji doma gledaju prijenose iz Afrike i pozivaju ih na zajedničko navijanje. Dolaze i do izbornika koji s njima nazdravlja.

Sve bi to bilo dobro da u sljedećoj reklami isti izbornik ne reklamira jednu osiguravajuću kuću uz riječi “zdravlje prije svega”. Zdravlje i pivo, u boj, u boj...





Nećemo tražiti plaćanje prava na prijenos

“HRT nije kupio prava za javno prikazivanje utakmica SP-a. Dakle, svako javno organizirano prikazivanje utakmica doista bi moralo imati dozvolu Fife. Ono što se može smatrati uobičajenim korištenjem postojećih TV uređaja u ugostiteljskim lokalima, prema našem tumačenju, ne potpada pod tu regulativu”, navodi se u priopćenju koje nam je poslao Danko Družijanić, glasnogovornik HRT-a.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. listopad 2024 11:22