Iako vlakovi HŽ-a u godinu dana prometovanja natuku čak dvije godine kašnjenja, mali broj putnika zna da zbog kašnjenja imaju pravo na povrat novca.
Može se to zaključiti iz službene statistike Hrvatskih Željeznica- u dvije godine 166 putnika predalo zahtjev za naknadom za kašnjenje i njima je isplaćeno 9,295 kuna.
Pravo za ostvarivanje naknade za kašnjenje putnici imaju za kašnjenje od 60 do 119 minuta kada im se vrati iznos u visini od 25% cijene karte, a za kašnjenja dulja od 120 minuta naknada se isplaćuje u visini od 50% cijene karte. Za ostvarivanje naknade za kašnjenje potrebno je priložiti originalnu papirnatu kartu koju je ovjerio kondukter u vlaku ili blagajnica.
Zahtjev i ovjerenu kartu potrebno je poslati poštom na HŽ Putnički prijevoz, Prodaja i marketing, Strojarska cesta 11, 10 135 Zagreb ili se može predati blagajnicima u prostorima kolodvora te je u tom slučaju nužno preuzeti potvrdu o predaji zahtjeva. Ako se radi o e-karti, žalbu je potrebno poslati na elektroničku poštu Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite..
Ako je sporna vožnja na linijama čiji je iznos karte manji od 30 kuna ili 4€, putnik nema pravo za ostvarivanjem naknade za kašnjenje, odnosno, naknada neće biti isplaćena.
- Sukladno Uredbi EZ br. 1371/2007 o pravima i obvezama putnika u željezničkom prometu u 2021. je na temelju 95 zahtjeva za isplatom naknade za kašnjenje isplaćeno 4.926,07 kn, za Jutarnji list govori Ivana Čubelić, koordinatorica za odnose s javnošću te dodaje kako je u tekućoj 2022. godini podneseno čak 66 zahtjeva, odnosno 4.368,99 kn naknade.
Naknada za kašnjenje mora biti isplaćena u zakonskom roku od 30 dana, a zahtjev za istu potrebno je priložiti u roku od 30 dana od dana kada je vlak kasnio.
Prema našim saznanjima naknade za kašnjenje u visini od 25% i naknade od 50% isplaćene su u podjednakim omjerima. To bi značilo da jednaki broj vlakova kasni više od dva sata kao i oni koji kasne manje.
-Do kašnjenja vlakova duljih od 120 minuta dolazi zbog izvanrednih događaja i većih kvarova na željezničkoj infrastrukturi, objašnjava Ivana Čubelić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....