ODRŽIVO PUTOVANJE

Zbogom avionima, Europa kreće u veliki turistički zaokret: U planu je 20 novih linija, jedna i za Hrvatsku!

Putovanje vlakom ostavlja znatno manji ugljični otisak od letenja

Vlak u Švicarskoj

 Francesco Meroni/Imagesource/Profimedia/Francesco Meroni/imagesource/profimedia

Sve više građana želi živjeti i putovati održivo zbog čega Europa, piše Euronews, proživljava pravu malu renesansu kad su u pitanju željezničke veze.

Putovanje vlakom ostavlja znatno manji ugljični otisak od letenja pa brojne europske države ulažu ogroman novac u modernizaciju željezničkih koridora koji će omogućiti znatno brže veze vlakom nego dosad.

Prema pisanju Euronewsa, samo u 2023. i 2024. godini u planu je otvaranje ili modernizacija dvadesetak konekcija, a na popisu se našla i jedna veza prema Zagrebu.

Austrija

Austrijski ÖBB još od 2016. godine Europu opskrbljuje noćnim linijama prema dvadesetak europskih destinacija, a posljednja je veza između Beča i Pariza koja traje 14 sati i košta od 30 do 120 eura u jednom smjeru.

U 2023. tvrtka najavljuje na toj liniji modernizirati vlakove na razinu prve klase, što podrazumijeva uvođenje kupea s odijeljenim tuševima i sanitarnim čvorom.

Osim toga, linija prema Milanu bit će produljena do Genove i La Spezije odakle je dalje vlakovima moguće doći do Cinque Terre, Nice i Monaca.

Belgija

25. svibnja otvara se veza između Bruxellesa i Berlina, a preko Amsterdama. Linija podrazumijeva samo jedno presjedanje te omogućuje putnicima da vlakom dalje dođu do Pariza, Londona, Praga i Varšave. Od 2024. godine, u planu je liniju produljiti do Dresdena i Praga. Karte su već u prodaji i linija je vrlo popularna.

Ove godine pokreće se i nova linija koja će spajati tri države na relaciji Aachen – Liege – Maastricht.

Češka

Češki nacionalni operater obnovio je u prosincu 2022. liniju na relaciji Prag – Zurich, ukinutu 2017. godine. Riječ je o noćnom vlaku koji putuje 14 sati, a cijene ležaja u kabini za šestero kreću se od 49.99 eura naviše.

Francuska

Od sljedeće godine između Pariza i Berlina uvodi se nova TGV linija s obzirom na to da trenutno na ovoj relaciji putnici moraju presjedati. Riječ je o brzoj vezi koja bi trajala sedam sati.

Francuski startup Midnight Trains pak pokreće 2025. vezu između Pariza i Venecije preko Milana, uz potporu EU Komisije. Linija će i putnicima iz UK omogućiti brže vlak veze do Italije.

U prosincu 2022. talijanski operater Trenitalia najavio je vezu između Pariza i Madrida, a trebala bi startati krajem 2024. godine.

Njemačka

Švedski Snälltåget preusmjerio je svoju liniju Berlin- Malmö preko Hamburga i Danske te je produljio do Stockholma. Putovanje traje 17 sati s cijenama oko 50 eura.

Novi Nightjetov vozni red od ove godine svoju je liniju od Minhena za Veneciju, Ljubljanu i Zagreb produljio do Stuttgarta, a ljeti će voziti do Rijeke.

Italija

Krajem 2021. talijanski operater NTV Italo pokrenuo je vezu između Genove i Napulja i tako povezao inače loše povezan talijanski jug s ostatkom zemlje. Put traje sedam sati, a povratna karta košta 80 eura.

Negdje taman u isto vrijeme Trenitalia je uvela novu brzu vezu između Milana i Berlina koja traje ispod sedam sati, a karte je moguće kupiti već za 29 eura.

Portugal

Portugal je odobrio novu brzu vezu između Lisabona, Porta i španjolskog Viga, a njena konstrukcija je u planu za 2024. godinu. Njome će se putovanje između Porta i Lisabona skratiti s tri sata na sat i 15 minuta.

Nizozemska

Ljubitelji skijanja oduševljeni su viješću da će između Amsterdama i austrijskih skijališta voziti TUI-jev noćni Ski Express vlak. Kretat će iz Amsterdama svaku večer u periodu od 23. prosinca do 31. ožujka, a stajat će u Utrechtu te voziti direktno za skijališta u Austriji.

Operater European Sleeper na proljeće 2025. planira pokrenuti novu vezu između Amsterdama i Barcelone.

Španjolska

U studenom 2022. operater Ouigo pokrenuo je novu brzu liniju između Madrida i Valencije, a od ljeta ove godine vlak će voziti do Alicante za cijenu od tridesetak eura s koferom.

No, u isto vrijeme još jedan operater – Iryo – također pokreće liniju između istih gradova koja kreće 27. ožujka i inicijalno će koštati oko sedam eura.

Zahvaljujući liniji pokrenutoj u studenom 2022. godine značajno se popravila veza između Madrida i Barcelone – ovdje tvrtka Iryo ima čak 16 dnevnih vlakova po cijeni od 18 eura te u trajanju od samo dva i pol sata.

31. ožujka Iryo će također pokrenuti vezu između Malage – Madrida i Cordobe koja će voziti tri sata.

Španjolska državna kompanija pak tijekom 2023. pokreće brzu vezu prema Francuskoj, točnije Parizu.

Slovenija

U prosincu 2021. mađarski je nacionalni operater pokrenuo vezu između Ljubljane i Budimpešte preko Graza. Putovanje traje sedam i pol sati te košta 16 eura u jednom smjeru.

Švedska

U rujnu 2022. između Stockholma i Hamburga pokrenuta je linija vlaka koji vozi na obnovljive izvore energije, a vožnja traje sat vremena te prelazi preko Kopenhagena. Cijene karata se kreću od 25 do 165 eura u jednom smjeru, neki kupei imaju čak i privatne kupaonice i WC, a postoje i kupei u kojima su dopušteni ljubimci.

Velika Britanija

Britanski UK‘s High Speed 1 planira novu rutu od Londona do Bordeauxa. Trenutno putnici prema tom gradu moraju ići preko Pariza, što je put koji traje šest sati. Novom linijom tamo će doći za sat vremena manje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 22:53