BALKANSKA RUTA

Zbog ilegalnih migranata čekanje kamiona na granici dulje za pola sata

Granični prijelaz Bajakovo
 Emica Elvedji / CROPIX

Hrvatsko društvo za transportno pravo (HDTP), koje je u suradnji s Hrvatskom udrugom poslodavaca u utorak održalo stručno savjetovanje na temu "Utjecaj ilegalnih migracija na industriju transporta: novine, izazovi i rješenja", upozorilo je da se zbog migrantskog vala čekanje pregleda na graničnim prijelazima u odnosu na razdoblje prije 2015. produžilo za prosječno 30 minuta po kamionu.

Budući da su vozači u kopnenom prometu plaćeni po kilometru, čekanje znači gubitak novca, ali zasad nisu poznati konkretni iznosi, kažu u HDTP-u i upozoravaju da takvo stanje utječe na kamionski i željeznički prijevoz, koji zbog toga postaju nekonkurentni.

Na savjetovanju su vodeći stručnjaci iz policije, carine, industrije prometa i znanosti govorili o problemima i posljedicama ilegalnih migracija na industriju transporta, granične prijelaze i procedure, prijevoznike i turističku sezonu.

Iva Savić sa zagrebačkog Pravnog fakulteta rekla je kako je 2015. zbog vala migracija došlo do jačanja neregularnih prelazaka granica, a razvija se i krijumčarenje ljudi, zbog čega se uvode mjere jačanja vanjskih granica EU-a.

Nikoleta Radionov s Pravnog fakulteta u Zagrebu, koja je radila istraživanje o utjecaju ilegalnih migracija na kopneni prijevoz robe, upozorila je da je 10. koridor povoljan za ulazak migranata.

Po tzv. Balkanskoj ruti već se godinama krijumčari droga, no sada dolazi do diverzifikacije poslovanja jer raste potražnja za krijumčarenjem ljudima.

Pomoćnik ravnatelja policije i načelnik Uprave za granicu Zoran Ničeno ističe da je riječ o ilegalnim migrantima, a ne izbjeglicama jer moraju prijeći minimalno pet država da dođu do Hrvatske.

Podaci za prvih 11 ovogodišnjih mjeseci pokazuju da je broj ilegalnih prelazaka porastao na 7700, što je 66 posto više u odnosu na godinu ranije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 00:07