ZAOKRET

Zašto Croatia Airlines odustaje od 10 međunarodnih linija: ‘Došlo je do promjene poslovne strategije‘

‘Tvrtka se fokusira na tržišta na kojima zasad postoji potražnja i kontinuirano optimizira red letenja‘, poručuju iz CA
Avion Croatia Airlinesa
 Marko Todorov/Cropix

Croatia Airlines u ovogodišnjim ljetnom redu letenja neće imati 10 međunarodnih linija na kojima je letjela u ljeto 2019. godine i koje postepeno uvodila u svoj program od 2016. godine.

Riječ je o linijama iz Zagreba za Barcelonu, Bukurešt, Oslo, Prag, Stockholm, Lisabon, Helsinki, Mostar, Milan i Sankt Peterburg. Većina ovih linija bila je u prometu od travnja do listopada, a neke su trajale i do prosinca. Obrazloženje za ovogodišnje odustajanje od ovih linija vrlo je jednostavno - nedostatak putnika i veliki gubici koje bi kompanija stvorila da obavlja letove do ovih destinacija. Kako neslužbeno saznajemo, CA će u svoj ljetni red letenja ipak staviti liniju Zagreb-Dublin. Ona bi trebala krenuti u svibnju i prometovati do kraja listopada. Naravno, ako bude interesa.

U službenom odgovoru iz Croatia Airlinesa navodi se sljedeće: "Epidemiološka kriza u svijetu drastično je smanjila potražnju za uslugama zračnog prijevoza. U takvim izvanrednim okolnostima nacionalni avioprijevoznik je lani zabilježio pad putničkog prometa od 72 posto u odnosu na 2019. godinu. Zbog toga bilo kakva usporedba reda letenja iz 2019. godine s redom letenja u 2020. godini i ovoj godini, nije realna i doista nema smisla“.

U kompaniji navode kako tijekom cjelokupnog ovog razdoblja ne ukidaju linije nego ih postupno ponovno uspostavljaju, prateći svakodnevno aktualnu epidemiološku situaciju i konkretnu tržišnu potražnju te se istima stalno prilagođava. “Tvrtka se fokusira na tržišta na kojima zasad postoji potražnja i kontinuirano optimizira red letenja, što znači da je spremna obnoviti pojedine linije i uvesti dodatne letove na postojećim linijama, ako u međuvremenu dođe do pojačane potražnje za uslugom zračnog prijevoza”.

U odgovoru se navodi kako će ovog mjeseca letjeti u 13 međunarodnih odredišta, uz redovite letove u domaćem prometu. Načelno je definiran i red letenja za ovogodišnju sezonu u kojoj su planirani letovi iz Zagreba, Splita, Dubrovnika i Rijeke u ukupno 18 europskih destinacija. “Za cjelokupno razumijevanje situacije treba pojasniti da je red letenja Croatia Airlinesa, kao i svih ostalih aviokompanija, podložan ad hoc promjenama, ovisno o razvoju epidemiološke situacije u Hrvatskoj i svijetu, odnosno ograničenjima i pravilima pojedinih država u vezi s protokom putnika, koja izravno utječu na potražnju za uslugama zračnog prijevoza”, navodi se u odgovoru Croatia Airlinesa.

Prema neslužbenim informacijama, Uprava tvrtke u ovim pandemijskim okolnostima odlučila se za promjenu poslovne strategije te je odlučeno pojačati linije prema transfernim aerodromima u Europi kao što su Frankfurt, Amsterdam i Pariz kako bi putnicima omogućili povezivanje s letovima prema transatlantskim destinacijama i Dalekom istoku. Letovi prema ovim europskim destinacijama daleko su isplativiji i popunjenost aviona je prilično dobra. O tome kako će uopće izgledati ljetna sezona u Croatia Airlinesu naši sugovornici ne žele ni nagađati. Navike putnika u odnosu na prošle godine potpuno su se izmijenile i nitko više ne rezervira karte nekoliko mjeseci unaprijed već najviše dva tjedna prije leta. Stoga je nezahvalno davati bilo kakve prognoze, ističu naši sugovornici.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 04:53