Vozači lokalnog autobusnog javnog prijevoza u Puli, tvrtke Pulapromet, podnijeli su prijavu protiv Inspektorata rada zbog, kako navode, nepoštivanja zakonski propisanog odmora od 12 sati.
Tako, naime, stoji u njihovu kolektivnom ugovoru, a dosad je odmor trajao osam sati. Vozači, koji su htjeli ostati anonimni, tvrde da su često morali raditi večernju smjenu do pola noći, a potom dolaziti u jutarnju smjenu oko 6 ili 7 sati te da se nisu uspjeli odmoriti. Pravdu su zatražili u prijavi Inspektoratu rada, koji je poslije podnio prekršajnu prijavu Općinskom sudu u Puli.
Upravo zbog toga u srijedu su se sindikalni povjerenici dvaju sindikata koji djeluju unutar te tvrtke sastali s direktorom Igorom Škatarom. Zanimljivo je da nisu stali na stranu kolega koji su podnijeli prijavu te će zatražiti promjenu u novom kolektivnom ugovoru tvrtke, gdje će biti predviđen dnevni odmor od 8 sati, a ne 12.
- U našem kolektivnom ugovoru stoji da pauza treba biti 12 sati, ali u Zakonu o radu u članku 89. stoji da pauza može biti kraća za djelatnike u javnom gradskom prijevozu. Krenut ćemo u usklađivanje našeg kolektivnog ugovora sa zakonom tako da ta pauza bude osam sati - tvrdi sindikalni povjerenik Valter Pliško iz Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije, ujedno jedan od šofera Pulaprometa.
Kaže da Pulapromet trenutačno ima 73 šofera, od kojih je njih 40-ak pod njegovim sindikatom. S njima je, kaže, razgovarao odmah nakon prijave.
- Nitko nije za promjenu dosadašnjih smjena - dodao je. Isto nam tvrdi i njegov kolega sindikalac Mario Kocijančić iz Sindikata prometa i veza.
Dodaje da vozači Pulaprometa rade šest dana u tjednu, manje od osam sati dnevno, s puno dnevnih pauza te da ne prijeđu više od 50 kilometara.
- Onaj tko je podnio prijavu, a mislim da je riječ o jednoj, a ne o više osoba, nije se konzultirao sa sindikatima, a mi unutar tvrtke imamo i sindikate i Radničko vijeće, osobe koje su zadužene za prijavu mobinga. Nitko se nikome nije obratio, a po mojem mišljenju, to se trebalo napraviti tako. Nakon prijave, proveli smo referendum o smjenama među vozačima, i 90 posto njih je za smjene kakve su bile dosad - kaže Pliško. Kaže da su smjene takve da se svi vozači mogu odmoriti i da nije istina da dolaze neispavani i umorni na posao.
Na temelju anonimne prijave, inspektor rada obavio je kontrolu i sastavio zapisnik koji je proslijeđen nadležnom Općinskom sudu u Puli, potvrdio nam je direktor tvrtke Igor Škatar.
- Postupak je u tijeku i o njemu ćemo se moći očitovati nakon što Općinski sud donese pravovaljano rješenje. Inspektor je zapisnik napisao početkom rujna tako da nam je trebalo desetak dana da sagledamo što znači prelazak na takav način funkcioniranja u organizacijskom smislu. Novi raspored rada koji će udovoljavati pauzama od 12 sati počinje se primjenjivati od 30. rujna - najavio je Škatar.
Dodao je i da je sa sindikatima, predstavnikom radnika u Nadzornom odboru te predsjednikom Radničkog vijeća jučer dogovoreno da se korigira postojeći članak kolektivnog ugovora u kojemu stoji 12 sati odmora između smjena na način da se smanji na osam sati odmora između smjena.
- Dok se ne potpiše takav aneks Kolektivnom ugovoru, bit ćemo usklađeni s 12-satnim odmorom između smjena. Konkretno, to znači da će vozač voziti jedan tjedan ujutro, a sljedeći poslijepodne - zaključio je Škatar.
Pokaže li se da su krili propise, Pulaprometu prijeti kazna od 31.000 do 60.000 kuna.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....