DALI SU ROK

Vlada danas proglašava kraj epidemije koronavirusa, pogledajte u kojem roku morate izvaditi nove

U protekle tri godine istekao je rok važenja za 221.387 osobnih iskaznica, 411.905 putovnica i 78.524 vozačke dozvole

Ilustracija

 Nenad Dugi/cropix/Cropix

Vlada će danas proglasiti kraj epidemije koronavirusa u Hrvatskoj. To ujedno znači i da prestaje produljenje važenja dokumenata kojima je istekao rok, poput osobnih iskaznica, vozačkih dozvola ili putovnica te oružnih listova.

Dakle, ako su vam tijekom epidemije istekli dokumenti i niste ih produžili, sada ćete to morati učiniti u roku od 30 dana.

Naime, na početku pandemije MUP je odlučio da istekli dokumenti vrijede i dalje, tj. sve dok se ne ukine pandemija. Kad je riječ o maskama u zdravstvenim ustanovama, i dalje bi mogle ostati na snazi, barem dok ne završi sezona gripe.

MUP je još u veljači izvijestio kako je u protekle tri godine istekao rok važenja za 221.387 osobnih iskaznica, 411.905 putovnica i 78.524 vozačke dozvole, ali one su se i dalje smatrale važećima zbog epidemije.

Dodali su i kako putovnica i vozačka dozvola nisu obvezne isprave i građani ih ne moraju ishoditi nakon isteka važenja ako ne namjeravaju putovati u zemlje za koje je potrebna putovnica, odnosno ako ne namjeravaju upravljati vozilom.

Usluga eRedomat

Muš savjetuje da se za podnošenje zahtjeva za zamjene isteklih osobnih iskaznica svakako koristi dostupna usluga rezerviranja reda čekanja putem mobilne aplikacije eRedomat, odnosno rezervacija termina za pojedine poslovne procese.

‘Putem mobilne aplikacije moguće je rezervirati termine za podnošenje zahtjeva za izdavanje osobne iskaznice, putovnice i vozačke dozvole, za preuzimanje izrađenih osobnih iskaznica, putovnica i vozačkih dozvola te reguliranje prebivališta.

Na ovom mjestu skrećemo pažnju kako samo zahtjeve za izdavanje osobne iskaznice eOI morate podnositi u nadležnoj policijskoj upravi, odnosno policijskoj postaji koja ima upravne poslove, mjesno nadležnoj prema Vašem prebivalištu dok druge usluge Ministarstva unutarnjih poslova možete koristiti i preko sustava e-Usluge MUP-a RH i putem sustava e-Građani.

Napomena: Osoba koja uz prijavljeno prebivalište na području Republike Hrvatske ima i prijavljeno boravište, zahtjev za izdavanje osobne iskaznice može podnijeti u policijskoj upravi, odnosno policijskoj postaji koja obavlja i upravne poslove, mjesno nadležnoj prema mjestu svojeg boravišta.

Osoba koja nema prijavljeno prebivalište u Republici Hrvatskoj (a kao hrvatski državljanin je ishodovala osobnu iskaznicu s prebivalištem izvan RH) zahtjev za izdavanje osobne iskaznice podnosi u bilo kojoj policijskoj upravi, odnosno policijskoj postaji u Republici Hrvatskoj koja obavlja i upravne poslove‘, ističe MUP.

Savjeti građanima

Iz MUP-a skreću pažnju na ekonomičnost koju omogućava aktivacija elektroničke osobne iskaznice eOI, a nakon čega je moguće podnijeti zahtjev za izdavanje putovnice i vozačke dozvole elektroničkim putem, dakle bez dolaska u policijske postaje ili uprave. Aktivacijom elektroničke osobne iskaznice mogu se koristiti i ostale elektroničke usluge dostupne u sustavu eGrađani.

‘Nakon preuzimanja novih osobnih iskaznica naši građani mogu u prostorima policijskih postaja i uprava koristiti pomoć stručnih osoba za aktivaciju elektroničkih osobnih iskaznica na posebnim konzolama koje su postavljene u većem broju policijskih uprava‘, napominju iz MUP-a.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 10:35