PRILIKA ZA STUDIJ

Visoko učilište Algebra u akademsku godinu krenulo s programima britanskog Goldsmithsa

Partnerstvo je rezultat dvogodišnjeg procesa provjere kurikuluma i ishoda učenja studijskih programa i sustava osiguravanja kvalitete

Visoko učilište Algebra

 Visoko Učilište Algebra/

Visoko učilište Algebra u novu akademsku godinu kreće u partnerstvu s Goldsmithsom, londonskim sveučilištem koje provodi vodeća svjetska istraživanja i specijalizirano je za studije iz područja kulturnih i kreativnih industrija te društvenih tema, prema čijim programima će Algebrini studenti moći studirati te dobiti njihovu diplomu. U Algebri ističu da je ovo akademsko partnerstvo rezultat dvogodišnjeg procesa provjere kurikuluma i ishoda učenja studijskih programa i sustava osiguravanja kvalitete. Temeljem provedenog procesa, studenti, njih 20 posto od ukupnog broja upisanih, mogu studirati dizajn, 3D oblikovanje, multimediju, digitalni marketing, podatkovnu znanost, računarstvo ili razvoj računalnih igara i to po programima koji su vrednovani od strane jednog od 500 najboljih svjetskih sveučilišta.

Tim povodom, u Zagrebu je boravio Thomas France, voditelj akademskih suradnji pri Goldsmithsu, s kojim Algebra od ove akademske godine studentima omogućuje stjecanje dviju diploma - hrvatske i britanske. U Algebri kažu da je suradnja s Goldsmithsom dodatan korak i u smjeru privlačenja stranih studenata koji upisuju cjeloviti studijski program. Njih je u prošloj akademskoj godini u Hrvatskoj studiralo svega nešto više od tisuću, što je tek oko 0,7 posto ukupne studentske populacije. Potreba za stranim studentima, kojima je studiranje u Hrvatskoj višestruko povoljnije nego u Velikoj Britaniji, dodatno dolazi do izražaja kada se uzme u obzir da Hrvatska ove godine bilježi rekordno mali broj maturanata, ali i sve manji interes za studiranjem među tom populacijom. Uz porazne demografske podatke, kako ističu u Algebri, gospodarstvo vapi za stručnjacima i talentima kojih je premalo, zbog čega je privlačenje stranih studenata itekako važno.

Thomasa Francea pitali smo što ovakva suradnja donosi u pogledu definiranja standarda u visokom obrazovanju te koje kompetencije ona zahtijeva.

- Svi naši programi, kako u Britaniji tako i u inozemstvu, provode se prema britanskim standardima. Naši programi prate britanski okvir za kvalifikaciju visokog obrazovanja, a ocjene i praćenje kvalitete su osmislili akademski eksperti u svakoj od disciplina, iz čega je formiran kurikulum i način provođenja svih naših programa. Razvoj kurikuluma je podrazumijevao vrlo kompleksan proces u kojem su sudjelovali naši partneri i Goldsmithsovi akademski timovi. Kurikulum je u procesu razvoja iskušan u praksi, kako bismo bili sigurni da će studenti dobiti najbolje moguće obrazovanje. Tako je postavljena linija koja određuje što očekujemo u smislu kvalitete i standarda. Drugi aspekt je razmjena znanja kojeg donosi ovakva suradnja. Čitavo vrijeme nastojimo usavršavati prakse, time i naše temeljne standarde i očekivanja. Mislim da tu dolazi do izražaja taj element suradnje. Algebra ima sjajne predavače i siguran sam da će združeni studiji biti provedeni na vrlo visokom nivou. Vjerujem da će kolege u Algebri i Goldsmithsu učiti jedni od drugih, dijeliti pedagoške metode i stvoriti snažnu vezu u razmjeni znanja – kaže France.

Mogućnost dobivanja hrvatske i britanske diplome, s potpisom Goldsmithsa, podrazumijeva kontrolu provedbe, kao i praćenje ishoda svakog studenta. Primjerice, svi se ispiti šalju na kontrolu tom sveučilištu. Što se tiče procesa evaluacije i kontrole provedbe programa, Thomas France ističe da, uz neslužbeni, gdje stručnjaci s Algebre i Goldsmithsa razmjenjuju ideje oko programa, službeni dio procesa uključuje panel Golsmithsovih stručnjaka, kao i vanjskih stručnjaka, koji ne rade u toj instituciji.

- Naš tim stručnjaka, koji uključuje interne i eksterne akademske specijaliste i profesionalce za osiguranje kvalitete, provode evaluaciju i donose niz preporuka za poboljšanje te detektiraju područja gdje je uočene loša ili dobra praksa. To je petogodišnji ciklus, uz koji imamo još i godišnje cikluse evaluacije svakog programa. Analizira se provedba godišnjeg programa, kao i rezultata studenata, kako bismo bili sigurni da dobivaju najbolje znanje te se donosi akcijski plan s ciljem poboljšanja pojedinih aspekata u provedbi – objašnjava Voditelj akademskih suradnji pri Golsmithsu.

Kaže da se, što se tiče perspektive studenata koji polaze Goldsmiths program na Algebri te mogućnosti koje donose dvije diplome, otvara "cijeli svijet prilika".

- Osiguravamo da studenti steknu kompetencije koje su "cutting edge" i usmjerene na industriju te da odgovaraju potrebama industrije. Studenti završavaju studij s hrvatskom i britanskom diplomom, prema tome, imaju priliku raditi i kod kuće i u inozemstvu. Međunarodno prepoznata londonska institucija garantira kvalifikacije koje će im biti ogromna prednost na tržištu rada – kaže France.

U Hrvatskoj postoji problem pada broja maturanata, ali i odljeva visokoobrazovane radne snage. S druge strane, Velika Britanija jedna je od zemalja s najvećim brojem stranih studenata, u akademskoj godini 2020./21. bilo ih je preko 600.000. Thomas France kaže da kompetencije poput onih koje studenti usvajaju Golsmithsovim programom mogu pridonijeti zadržavanju visokookvalificiranih stručnjaka u zemlji, kada su pračene investicijama u odgovarajućim industrijama.

- Visokokvalificirani radnici koji odgovaraju potrebama industrija u koje se ulaže, osiguravaju ekonomsku stabilnost i potiču ekonomski razvoj zemlje. U Britaniji smo uvijek imali snažnu obrazovnu ekonomiju, mnogo studenata dolazi iz inozemstva i oni žele ostati u Britaniji. Ali, nisam siguran da se lekcije iz Britanije mogu primijeniti ovdje – različite situacije zahtijevaju i različita rješenja. Mislim da se jaki obrazovni programi i fokusiranost Hrvatske na međunarodno obrazovanje moraju prepoznati i podržati na razini vlade i na razini institucija. Ovdje postoje odlične institucije i podrška, tako da su ti ciljevi ostvarivi – zaključuje France.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 23:01